Bakalářské práce nejprve představí základní pojmy, které se týkají finanční gramotnosti.
Zároveň se pokusím nastínit dnešní stav, jak se tato problematika řeší na
středních školách. V praktické části bude navrženo několik pracovních listů a materiálů
na vyučovací hodiny, kde bude cíleně zařazena finanční gramotnost. Zároveň bude tento
materiál dán k posouzení učitelům, kteří by finanční gramotnost ve svých předmětech
mohli realizovat. Jako výzkumná metoda bude využita metoda polostrukturovaného
rozhovoru.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis will introduce the basic concepts which related to financial literacy.
At the same time, I will try to outline the current state of how this topic is discussed in
the secondary schools. In the practical part, it will be made several worksheets and
materials for lessons which will include financial literacy targed. At the same time, this
material will be given for assessment by teachers who could realize financial literacy in
their subjects. The method of semi-structured interview will be used as the main method
of my research.
Klíčová slova
Finanční vzdělávání, školní vzdělávání, finanční gramotnost, kvalitativní výzkum,
polostrukturovaný rozhovor
Klíčová slova v angličtině
Education in finance, school education, financial literacy,qualitative research, structured
interview
Rozsah průvodní práce
55 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářské práce nejprve představí základní pojmy, které se týkají finanční gramotnosti.
Zároveň se pokusím nastínit dnešní stav, jak se tato problematika řeší na
středních školách. V praktické části bude navrženo několik pracovních listů a materiálů
na vyučovací hodiny, kde bude cíleně zařazena finanční gramotnost. Zároveň bude tento
materiál dán k posouzení učitelům, kteří by finanční gramotnost ve svých předmětech
mohli realizovat. Jako výzkumná metoda bude využita metoda polostrukturovaného
rozhovoru.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis will introduce the basic concepts which related to financial literacy.
At the same time, I will try to outline the current state of how this topic is discussed in
the secondary schools. In the practical part, it will be made several worksheets and
materials for lessons which will include financial literacy targed. At the same time, this
material will be given for assessment by teachers who could realize financial literacy in
their subjects. The method of semi-structured interview will be used as the main method
of my research.
Klíčová slova
Finanční vzdělávání, školní vzdělávání, finanční gramotnost, kvalitativní výzkum,
polostrukturovaný rozhovor
Klíčová slova v angličtině
Education in finance, school education, financial literacy,qualitative research, structured
interview
Zásady pro vypracování
Autorka bakalářské práce nejprve představí základní pojmy, které se týkají finanční gramotnosti. Zároveň se pokusí nastínit dnešní stav, jak se tato problematika řeší na některých středních školách.
V praktické části autorka navrhne několik pracovních listů a příprav na hodiny, kde bude cíleně zařazena finanční gramotnost. Zároveň nechá tento materiál posoudit učiteli, kteří finanční gramotnost ve svých předmětech realizují. Jako výzkumná metoda, bude využita metoda dotazníkového šetření či strukturovaného rozhovoru.
Zásady pro vypracování
Autorka bakalářské práce nejprve představí základní pojmy, které se týkají finanční gramotnosti. Zároveň se pokusí nastínit dnešní stav, jak se tato problematika řeší na některých středních školách.
V praktické části autorka navrhne několik pracovních listů a příprav na hodiny, kde bude cíleně zařazena finanční gramotnost. Zároveň nechá tento materiál posoudit učiteli, kteří finanční gramotnost ve svých předmětech realizují. Jako výzkumná metoda, bude využita metoda dotazníkového šetření či strukturovaného rozhovoru.
Seznam doporučené literatury
HLAVÁČEK, Karel, POCHYLA, Martin a LOKAJ, Aleš. Ekonomická gramotnost pro základní a střední školy. 1. vyd. Ostrava: VŠB-TU Ostrava, EkF, 2011. 95 s. ISBN 978-80-248-2478-9.
KLÍNSKÝ, Petr, MÜNCH, Otto a CHROMÁ, Danuše. Ekonomika: ekonomická a finanční gramotnost pro střední školy. Deváté, upravené vydání. Praha: Eduko nakladatelství, s.r.o., 2018. 179 stran. ISBN 978-80-88057-50-5.
KOSTKA CUBECA, Karel. Tomáš Baťa a baťovské školství. Frýdek-Místek: Alpress, 2018. 312 s. ISBN 978-80-7543-663-4.
LOKAJ, Aleš. Etika finanční gramotnosti. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2012. 60 s. ISBN 978-80-7464-138-1.
RATHOUSKÁ GRMELOVÁ, Eva. Finanční gramotnost: analýza zapracování finanční gramotnosti do ŠVP středních odborných škol. Praha: Národní ústav odborného vzdělávání, 2010. 35 s. ISBN 978-80-87063-32-3.
RÁKOSNÍK, Jakub. Odvrácená tvář meziválečné prosperity. Nezaměstnanost v Československu v letech 1918-1938. Praha: Karolinum, 2008. 461 s.
ISBN 978-82-4614-29-8.
RIEGEL, Karel. Ekonomická psychologie. Praha: Grada, 2007. 248 s.
ISBN 978-80-247-1185-0.
Seznam doporučené literatury
HLAVÁČEK, Karel, POCHYLA, Martin a LOKAJ, Aleš. Ekonomická gramotnost pro základní a střední školy. 1. vyd. Ostrava: VŠB-TU Ostrava, EkF, 2011. 95 s. ISBN 978-80-248-2478-9.
KLÍNSKÝ, Petr, MÜNCH, Otto a CHROMÁ, Danuše. Ekonomika: ekonomická a finanční gramotnost pro střední školy. Deváté, upravené vydání. Praha: Eduko nakladatelství, s.r.o., 2018. 179 stran. ISBN 978-80-88057-50-5.
KOSTKA CUBECA, Karel. Tomáš Baťa a baťovské školství. Frýdek-Místek: Alpress, 2018. 312 s. ISBN 978-80-7543-663-4.
LOKAJ, Aleš. Etika finanční gramotnosti. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2012. 60 s. ISBN 978-80-7464-138-1.
RATHOUSKÁ GRMELOVÁ, Eva. Finanční gramotnost: analýza zapracování finanční gramotnosti do ŠVP středních odborných škol. Praha: Národní ústav odborného vzdělávání, 2010. 35 s. ISBN 978-80-87063-32-3.
RÁKOSNÍK, Jakub. Odvrácená tvář meziválečné prosperity. Nezaměstnanost v Československu v letech 1918-1938. Praha: Karolinum, 2008. 461 s.
ISBN 978-82-4614-29-8.
RIEGEL, Karel. Ekonomická psychologie. Praha: Grada, 2007. 248 s.
ISBN 978-80-247-1185-0.