Informace o kvalifikační práci Komunikace s rizikově ohroženou mládeží navštěvující klub Wolf při Salesiánském středisku mládeže v Českých Budějovicích
Tato bakalářská práce je zaměřena na způsoby komunikace mezi pracovníky a klienty nízkoprahového klubu Wolf při Salesiánském středisku mládeže v Českých Budějovicích. V této problematice jsme se zabývali identifikací komunikačních problémů a způsoby jejich možného řešení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the types of communication between the workers and the youth at risk visiting the low treshold facility of Salesian youth centre in České Budějovice. We have identified the communication problems there, and the possibilities of their possible resolution.
Klíčová slova
verbální komunikace, neverbální komunikace, interkulturní komunikace, rizikově ohrožená mládež, nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, náročná životní situace
Klíčová slova v angličtině
verbal communication, nonverbal communication, intercultural communication, youth at risk, low-treshold facility, difficult life situation
Rozsah průvodní práce
64 s. (92 623 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na způsoby komunikace mezi pracovníky a klienty nízkoprahového klubu Wolf při Salesiánském středisku mládeže v Českých Budějovicích. V této problematice jsme se zabývali identifikací komunikačních problémů a způsoby jejich možného řešení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the types of communication between the workers and the youth at risk visiting the low treshold facility of Salesian youth centre in České Budějovice. We have identified the communication problems there, and the possibilities of their possible resolution.
Klíčová slova
verbální komunikace, neverbální komunikace, interkulturní komunikace, rizikově ohrožená mládež, nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, náročná životní situace
Klíčová slova v angličtině
verbal communication, nonverbal communication, intercultural communication, youth at risk, low-treshold facility, difficult life situation
Zásady pro vypracování
Komunikace s rizikově ohroženou mládeží se stává diskutovaným tématem na všech úrovních společenského života, dotýká se veřejnosti - od mladé generace, přes rodiče, sourozence a prarodiče až k samotným vychovatelům. Cílem bakalářské práce je tedy popsat specifika komunikace s rizikově ohroženou mládeží navštěvující nízkoprahový klub Wolf v budově Komunitního centra Máj při Salesiánském středisku dětí a mládeže v Českých Budějovicích. Autor by měl z analýzy vyvodit nejčastější jevy při komunikaci pracovníků a účastníků nízkoprahového klubu Wolf. Práce by měla přinést přehled o metodách uplatňovaných v rozhovorech pracovníků klubu s účastníky programu.
Zásady pro vypracování
Komunikace s rizikově ohroženou mládeží se stává diskutovaným tématem na všech úrovních společenského života, dotýká se veřejnosti - od mladé generace, přes rodiče, sourozence a prarodiče až k samotným vychovatelům. Cílem bakalářské práce je tedy popsat specifika komunikace s rizikově ohroženou mládeží navštěvující nízkoprahový klub Wolf v budově Komunitního centra Máj při Salesiánském středisku dětí a mládeže v Českých Budějovicích. Autor by měl z analýzy vyvodit nejčastější jevy při komunikaci pracovníků a účastníků nízkoprahového klubu Wolf. Práce by měla přinést přehled o metodách uplatňovaných v rozhovorech pracovníků klubu s účastníky programu.
Seznam doporučené literatury
DEVITO, J. A. Základy mezilidské komunikace. Vyd. 1., Praha: Grada, 2001.
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Vyd. 1., Praha: Portál, 2003.
GODDETOVÁ, E. T. Umění jednat s dospívajícími. Vyd. 1., Praha: Portál, 2001.
HAYESOVÁ, N. Základy sociální psychologie. Praha: Portál, 1998.
MATOUŠEK, O., MATOUŠKOVÁ, A. Mládež a delikvence: Možné příčiny, struktura, programy prevence. Vyd. 3., Praha: Portál, 2011.
PEŠOVÁ, I., ŠAMALÍK, M. Poradenská psychologie pro děti a mládež. Vyd.1., Praha: Grada, 2006.
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Vyd. 3., Praha: Portál, 2004.
VYBÍRAL, Z. Psychologie komunikace. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009.
VÝROST, J., SLAMĚNÍK, I. Sociální psychologie. Vyd. 2., Praha: Grada, 2008.
Seznam doporučené literatury
DEVITO, J. A. Základy mezilidské komunikace. Vyd. 1., Praha: Grada, 2001.
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Vyd. 1., Praha: Portál, 2003.
GODDETOVÁ, E. T. Umění jednat s dospívajícími. Vyd. 1., Praha: Portál, 2001.
HAYESOVÁ, N. Základy sociální psychologie. Praha: Portál, 1998.
MATOUŠEK, O., MATOUŠKOVÁ, A. Mládež a delikvence: Možné příčiny, struktura, programy prevence. Vyd. 3., Praha: Portál, 2011.
PEŠOVÁ, I., ŠAMALÍK, M. Poradenská psychologie pro děti a mládež. Vyd.1., Praha: Grada, 2006.
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Vyd. 3., Praha: Portál, 2004.
VYBÍRAL, Z. Psychologie komunikace. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009.
VÝROST, J., SLAMĚNÍK, I. Sociální psychologie. Vyd. 2., Praha: Grada, 2008.