Tématem bakalářské práce je Francie jako obchodní partner Visegrádské skupiny. Cílem práce je posouzení vzájemného obchodního partnerství zemí Visegrádské skupiny s Francií. V teoretické části se práce zabývá obecným pojetím zahraničního obchodu, vymezením některých zásadních pojmů týkajících se zahraničního obchodu a popisem vybraných teorií na základě literární rešerše. V praktické části se práce věnuje konkrétním faktům z oblasti zahraničního obchodu zemí Visegrádské skupiny a Francie a vzájemného zahraničního obchodu mezi těmito zeměmi. V závěru jsou shrnuty poznatky o vývoji zahraničního obchodu mezi Francií a Visegrádskou skupinou, také faktory ovlivňující vzájemnou obchodní výměnu.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor's thesis is France as a business partner of the Visegrád group. The aim of the thesis is to assess the foreign trade between France and the Visegrád group and to define the main development trends. The theoretical part of the thesis deals with the common sense of foreign trade, determination of certain fundamental conceptions concerning foreign trade and the description of chosen theories based on literature research. In the practical part, it attends to particular facts in the field of foreign trade of the countries of the Visegrád group and France and multilateral foreign trade between these countries. In the conclusion of the thesis, the observations about the development of foreign trade between France and the Visegrád group are summarized, as well as the factors affecting mutual trade.
Klíčová slova
zahraniční obchod, export, import, globalizace, obchodní bariéry, obchodní balance
Tématem bakalářské práce je Francie jako obchodní partner Visegrádské skupiny. Cílem práce je posouzení vzájemného obchodního partnerství zemí Visegrádské skupiny s Francií. V teoretické části se práce zabývá obecným pojetím zahraničního obchodu, vymezením některých zásadních pojmů týkajících se zahraničního obchodu a popisem vybraných teorií na základě literární rešerše. V praktické části se práce věnuje konkrétním faktům z oblasti zahraničního obchodu zemí Visegrádské skupiny a Francie a vzájemného zahraničního obchodu mezi těmito zeměmi. V závěru jsou shrnuty poznatky o vývoji zahraničního obchodu mezi Francií a Visegrádskou skupinou, také faktory ovlivňující vzájemnou obchodní výměnu.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor's thesis is France as a business partner of the Visegrád group. The aim of the thesis is to assess the foreign trade between France and the Visegrád group and to define the main development trends. The theoretical part of the thesis deals with the common sense of foreign trade, determination of certain fundamental conceptions concerning foreign trade and the description of chosen theories based on literature research. In the practical part, it attends to particular facts in the field of foreign trade of the countries of the Visegrád group and France and multilateral foreign trade between these countries. In the conclusion of the thesis, the observations about the development of foreign trade between France and the Visegrád group are summarized, as well as the factors affecting mutual trade.
Klíčová slova
zahraniční obchod, export, import, globalizace, obchodní bariéry, obchodní balance
Cílem bakalářské práce bude posoudit vzájemné obchodní partnerství zemí Visegrádské skupiny s Francií.\\
Struktura\\
Základní vymezení pojmů týkajících se zahraničního obchodu.\\
Zahraniční obchod zemí Visegrádské skupiny.\\
Zahraniční obchod Francie.\\
Analýza vzájemného zahraničního obchodu mezi zeměmi Visegrádské skupiny a Francií.\\
Hlavní faktory mající vliv na vzájemný zahraniční obchod.\\
Práce bude psána anglicky a bude obsahovat francouzsky psané résumé. (2-3 strany)\\
Stručná anotace (0,5 strany) v češtině a v angličtině.\\
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce bude posoudit vzájemné obchodní partnerství zemí Visegrádské skupiny s Francií.\\
Struktura\\
Základní vymezení pojmů týkajících se zahraničního obchodu.\\
Zahraniční obchod zemí Visegrádské skupiny.\\
Zahraniční obchod Francie.\\
Analýza vzájemného zahraničního obchodu mezi zeměmi Visegrádské skupiny a Francií.\\
Hlavní faktory mající vliv na vzájemný zahraniční obchod.\\
Práce bude psána anglicky a bude obsahovat francouzsky psané résumé. (2-3 strany)\\
Stručná anotace (0,5 strany) v češtině a v angličtině.\\
Seznam doporučené literatury
Baum, W.C. (2015). French Economy and the State: Princeton University Press.\\
Burda, M. C., & Wyplosz, C. (2013). Macroeconomics: a European text (6th ed). Oxford: Oxford University Press.\\
Jurečka, V. (2010). Makroekonomie. Praha: Grada Publishing.\\
Khorana, S., & García, M. (2018). Handbook on the EU and International Trade: Edward Elgar Publishing Limited.\\
Pavelka, T. (2007). Makroekonomie: základní kurz. Slaný: Melandrium.\\
Svatoš, M. (2009). Zahraniční obchod: teorie a praxe. Praha: Grada.\\
Seznam doporučené literatury
Baum, W.C. (2015). French Economy and the State: Princeton University Press.\\
Burda, M. C., & Wyplosz, C. (2013). Macroeconomics: a European text (6th ed). Oxford: Oxford University Press.\\
Jurečka, V. (2010). Makroekonomie. Praha: Grada Publishing.\\
Khorana, S., & García, M. (2018). Handbook on the EU and International Trade: Edward Elgar Publishing Limited.\\
Pavelka, T. (2007). Makroekonomie: základní kurz. Slaný: Melandrium.\\
Svatoš, M. (2009). Zahraniční obchod: teorie a praxe. Praha: Grada.\\