Tato diplomová práce se zabývá metodou Concept Cartoons a kvalitativní analýzou dat ze získaných písemných prací žáků několika třetích tříd zaměřenou na různé postupy řešení matematický úloh. Analýza je zaměřená na řešení správná a nesprávná, častá i méně častá. Součástí práce je vytvoření několika úloh Concept Cartoons. V teoretické části je tato metoda popsána a je zmíněno, kdo stojí za jejím vznikem. Také jsou popsané slovní úlohy a početní operace sčítání, odčítání, násobení a dělení.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the Concept Cartoons method and quantitative analysis of data, which were taken from third year students written work, that focused on different approaches of solving mathematical tasks. The analysis focuses on right and wrong, common and less common solutions. Part of this work is the creation of Concept Cartoons questions. In the theoretical part, this method is described and mentioned as who is its creator. It also describes word problems and counting operations like addition, subtraction, multiplication, and division.
Klíčová slova
Concept Cartoons, žákovská řešení matematických úloh, slovní úlohy,
RVP ZV
Klíčová slova v angličtině
Concept Cartoons, students solved mathematical tasks, word problems,
RVP ZV
Rozsah průvodní práce
65 s. (71 612 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá metodou Concept Cartoons a kvalitativní analýzou dat ze získaných písemných prací žáků několika třetích tříd zaměřenou na různé postupy řešení matematický úloh. Analýza je zaměřená na řešení správná a nesprávná, častá i méně častá. Součástí práce je vytvoření několika úloh Concept Cartoons. V teoretické části je tato metoda popsána a je zmíněno, kdo stojí za jejím vznikem. Také jsou popsané slovní úlohy a početní operace sčítání, odčítání, násobení a dělení.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the Concept Cartoons method and quantitative analysis of data, which were taken from third year students written work, that focused on different approaches of solving mathematical tasks. The analysis focuses on right and wrong, common and less common solutions. Part of this work is the creation of Concept Cartoons questions. In the theoretical part, this method is described and mentioned as who is its creator. It also describes word problems and counting operations like addition, subtraction, multiplication, and division.
Klíčová slova
Concept Cartoons, žákovská řešení matematických úloh, slovní úlohy,
RVP ZV
Klíčová slova v angličtině
Concept Cartoons, students solved mathematical tasks, word problems,
RVP ZV
Zásady pro vypracování
Teoretická část:\\
Rešeršní práce. Studium literatury.\\
Praktická část:\\
Ve spolupráci s vybranými učiteli na základní škole zrealizovat kvalitativní analýzu dat z písemných prací zaměřenou na různé postupy řešení matematických úloh, které žáci používají. Zahrnout všechny postupy nalezené v datech: správné i nesprávné, obvyklé i méně obvyklé. Podle povahy dostupných dat je možné buď sledovat konkrétní matematické téma v delším časovém horizontu, nebo různá matematická témata v jednom školním roce.\\
Na základě výsledků analýzy dat vytvořit několik úloh ve formátu Concept Cartoons.
Zásady pro vypracování
Teoretická část:\\
Rešeršní práce. Studium literatury.\\
Praktická část:\\
Ve spolupráci s vybranými učiteli na základní škole zrealizovat kvalitativní analýzu dat z písemných prací zaměřenou na různé postupy řešení matematických úloh, které žáci používají. Zahrnout všechny postupy nalezené v datech: správné i nesprávné, obvyklé i méně obvyklé. Podle povahy dostupných dat je možné buď sledovat konkrétní matematické téma v delším časovém horizontu, nebo různá matematická témata v jednom školním roce.\\
Na základě výsledků analýzy dat vytvořit několik úloh ve formátu Concept Cartoons.
Seznam doporučené literatury
Samková, L. (2016). Didaktické znalosti obsahu budoucích učitelů 1. stupně základní školy před studiem didaktiky matematiky. Scientia in educatione, 7(2), 71-99.\\
Samková, L. (rukopis). Metoda Concept Cartoons.\\
Šeďová, K., Švaříček, R. (2013) Jak psát kvalitativně orientované výzkumné studie. Kvalita v kvalitativním výzkumu. Pedagogická orientace, 23(4), 478-510.
Seznam doporučené literatury
Samková, L. (2016). Didaktické znalosti obsahu budoucích učitelů 1. stupně základní školy před studiem didaktiky matematiky. Scientia in educatione, 7(2), 71-99.\\
Samková, L. (rukopis). Metoda Concept Cartoons.\\
Šeďová, K., Švaříček, R. (2013) Jak psát kvalitativně orientované výzkumné studie. Kvalita v kvalitativním výzkumu. Pedagogická orientace, 23(4), 478-510.