Tato práce se zabývá marketingovou komunikací v neziskové organizaci, Husitském muzeu v Táboře. Předmětem zkoumání je to, zda tato nezisková instituce naplňuje své marketingové cíle, jaké prostředky ke komunikaci využívá, také porovnává návštěvnost s dalšími obdobnými muzei, a zjišťuje, zda je komunikace s návštěvníky muzea úspěšná. První část bakalářské práce uvádí teoretické základy, které se vztahují k problematice marketingové komunikace. Tato teorie je dále aplikována přímo na daný objekt. Pomocí SWOT analýzy jsou zjištěny všechny silné a slabé stránky, a všechny příležitosti a ohrožení. Zmapování těchto ukazatelů ukáže, jak si instituce stojí, a jaké by mohlo být možné řešení ke zlepšení marketingové komunikace. Cílem práce je zjištění nejslabších stránek Husitského muzea v Táboře a vlastní návrh možného zlepšení marketingové komunikace.
Anotace v angličtině
This thesis deals with marketing communication in non profit organization, the Husite museum of Tábor. The issue of this survey is, if this non-profit organization fills in its own marketing goals, what resources it uses for communication, also compares attendance with other simillar museums and finding out if the comunication with visitors is succesful. Teoretical foundations explain marketing issues. This theory is applied directly to the object. With SWOT analysis are discovering all strong a weak parts, and all opportunities and threat. Mapping all these indicators shows how the institution stands on the market and what results are better for marketing communication. The goal of this thesis is to discover the weakest parts of the Husite museum and the suggestion of improvement for marketing communication.
Marketing communication, non profit organization, museum, attendance, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
53 s. (10775 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá marketingovou komunikací v neziskové organizaci, Husitském muzeu v Táboře. Předmětem zkoumání je to, zda tato nezisková instituce naplňuje své marketingové cíle, jaké prostředky ke komunikaci využívá, také porovnává návštěvnost s dalšími obdobnými muzei, a zjišťuje, zda je komunikace s návštěvníky muzea úspěšná. První část bakalářské práce uvádí teoretické základy, které se vztahují k problematice marketingové komunikace. Tato teorie je dále aplikována přímo na daný objekt. Pomocí SWOT analýzy jsou zjištěny všechny silné a slabé stránky, a všechny příležitosti a ohrožení. Zmapování těchto ukazatelů ukáže, jak si instituce stojí, a jaké by mohlo být možné řešení ke zlepšení marketingové komunikace. Cílem práce je zjištění nejslabších stránek Husitského muzea v Táboře a vlastní návrh možného zlepšení marketingové komunikace.
Anotace v angličtině
This thesis deals with marketing communication in non profit organization, the Husite museum of Tábor. The issue of this survey is, if this non-profit organization fills in its own marketing goals, what resources it uses for communication, also compares attendance with other simillar museums and finding out if the comunication with visitors is succesful. Teoretical foundations explain marketing issues. This theory is applied directly to the object. With SWOT analysis are discovering all strong a weak parts, and all opportunities and threat. Mapping all these indicators shows how the institution stands on the market and what results are better for marketing communication. The goal of this thesis is to discover the weakest parts of the Husite museum and the suggestion of improvement for marketing communication.
Marketing communication, non profit organization, museum, attendance, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Na základě analýzy specifik neziskového sektoru navrhnout kampaň pro vybranou neziskovou organizaci.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Sběr dat
Analýza a syntéza výsledků
Návrh kampaně
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární přehled. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury. 8. Summary. 9. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Na základě analýzy specifik neziskového sektoru navrhnout kampaň pro vybranou neziskovou organizaci.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Sběr dat
Analýza a syntéza výsledků
Návrh kampaně
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární přehled. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury. 8. Summary. 9. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Egan, J. (2015). Marketing communications. London: Sage.
Hannagan, T. J., & Novotná, J. (1996). Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press.
Karlíček, M., & Král, P. (2011). Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing.
Šedivý, M., & Medlíková, O. (2017). Úspěšná nezisková organizace. Praha: Grada.
Šimková, E. (2006). Management a marketing v praxi neziskových organizací. Hradec Králové: Gaudeamus.
Seznam doporučené literatury
Egan, J. (2015). Marketing communications. London: Sage.
Hannagan, T. J., & Novotná, J. (1996). Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press.
Karlíček, M., & Král, P. (2011). Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing.
Šedivý, M., & Medlíková, O. (2017). Úspěšná nezisková organizace. Praha: Grada.
Šimková, E. (2006). Management a marketing v praxi neziskových organizací. Hradec Králové: Gaudeamus.