Bakalářské práce se zabývá kvalitou výrobků, zejména jejich životností, a dále značkou kvality Životnost plus. Cílem bylo zjistit postoj spotřebitelů k životnosti produktů obecně, které výrobky vnímají negativně z titulu neúměrně krátké životnosti, jak nahlížejí na existenci tzv. kazítek ve výrobcích.
Annotation in English
The work analyses the attitude of the holders and representatives of the general pu- blic to this brand. It also deals with the overall problems of product life. The research is based on a questionnaire survey method. In conclusion, the strengths and weaknesses of the brand of the Quality Vitality plus are summarized and the basic recommendations are outlined.
Keywords
životnost, spotřebitelé, kazítka, Životnost plus
Keywords in English
lifetime, brand, Vitality plus, product
Length of the covering note
48 s. (66 436 znaků)
Language
CZ
Annotation
Bakalářské práce se zabývá kvalitou výrobků, zejména jejich životností, a dále značkou kvality Životnost plus. Cílem bylo zjistit postoj spotřebitelů k životnosti produktů obecně, které výrobky vnímají negativně z titulu neúměrně krátké životnosti, jak nahlížejí na existenci tzv. kazítek ve výrobcích.
Annotation in English
The work analyses the attitude of the holders and representatives of the general pu- blic to this brand. It also deals with the overall problems of product life. The research is based on a questionnaire survey method. In conclusion, the strengths and weaknesses of the brand of the Quality Vitality plus are summarized and the basic recommendations are outlined.
Keywords
životnost, spotřebitelé, kazítka, Životnost plus
Keywords in English
lifetime, brand, Vitality plus, product
Research Plan
Cíl práce:
Práce představí značku kvality nově zařazenou do Programu Česká kvalita. Značka ŽIVOTNOST PLUS je udělována výrobkům, pro které výrobce deklaruje životnost, která je přiměřená reálným očekáváním spotřebitele. Praktická část zanalyzuje postoj držitelů a zástupců široké veřejnosti k této značce, i obecně k problematice životnosti produktů. V závěru budou shrnuty silné a slabé stránky značky a vymezena základní doporučení.
Metodický postup:
Studium teoretických východisek řešeného problému
Sběr dat - pozorování, strukturované rozhovory
Situační analýza
Návrh úpravy marketingového mixu vybrané firmy včetně ekonomického zhodnocení
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury. 8. Přílohy.
Research Plan
Cíl práce:
Práce představí značku kvality nově zařazenou do Programu Česká kvalita. Značka ŽIVOTNOST PLUS je udělována výrobkům, pro které výrobce deklaruje životnost, která je přiměřená reálným očekáváním spotřebitele. Praktická část zanalyzuje postoj držitelů a zástupců široké veřejnosti k této značce, i obecně k problematice životnosti produktů. V závěru budou shrnuty silné a slabé stránky značky a vymezena základní doporučení.
Metodický postup:
Studium teoretických východisek řešeného problému
Sběr dat - pozorování, strukturované rozhovory
Situační analýza
Návrh úpravy marketingového mixu vybrané firmy včetně ekonomického zhodnocení
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury. 8. Přílohy.
Recommended resources
A Longer Lifetime for Products: Benefits for Consumers and Companies (2016). Brussels: European Parliament.
Blecharz, P. (2011). Základy moderního řízení kvality. Praha: Ekopress.
Hesková, M., & Štarchoň, P. (2009). Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Praha: Oeconomica.
Keller, K. L. & (2007). Strategické řízení značky. (1st ed.). Praha: Grada.
Moderní plánování kvality produktu (APQP) a plán kontroly a řízení: referenční příručka (2009). Praha: Česká společnost pro jakost.
Schridde, S. (2015). Basisstudie Geplante Obsoleszenz. Berlin: Innolab.
Usnesení vlády ČR č. 551 Naplňování NPK 2016 - 2020.
Usnesení vlády ČR č. 685 Program Česká kvalita.
Vítová, B. (2016). Zákon o ochraně spotřebitele: komentář. Praha: Wolters Kluwer.
Recommended resources
A Longer Lifetime for Products: Benefits for Consumers and Companies (2016). Brussels: European Parliament.
Blecharz, P. (2011). Základy moderního řízení kvality. Praha: Ekopress.
Hesková, M., & Štarchoň, P. (2009). Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Praha: Oeconomica.
Keller, K. L. & (2007). Strategické řízení značky. (1st ed.). Praha: Grada.
Moderní plánování kvality produktu (APQP) a plán kontroly a řízení: referenční příručka (2009). Praha: Česká společnost pro jakost.
Schridde, S. (2015). Basisstudie Geplante Obsoleszenz. Berlin: Innolab.
Usnesení vlády ČR č. 551 Naplňování NPK 2016 - 2020.
Usnesení vlády ČR č. 685 Program Česká kvalita.
Vítová, B. (2016). Zákon o ochraně spotřebitele: komentář. Praha: Wolters Kluwer.