Tématem bakalářské práce je pes v životě předškolního dítěte. Cílem je poukázat na soužití dítěte a psa, na výhody či nevýhody plynoucí z rozhodnutí, pořídit psa do rodiny s dítětem. V teoretické části se práce zabývá využitím psa pro člověka jako takového, seznamuje s canisterapií, vlivu na děti po psychické stránce, zabývá se také důležitostí výchovy k lásce ke zvířatům. Praktická část je pojata formou projektového týdne. Lze použít jako metodika nejen pro učitele v mateřských školách. Součástí praktické části je orientační výzkumná sonda, jejímž cílem bylo zjistit motivaci rodin pro pořízení psa do domácnosti. Z výsledků vyplývá, že nejčastější motivací byla zkušenost z dětství a zároveň očekávané přátelství se psem, které chtěli rodiče dopřát svým dětem. Téměř všichni respondenti uvedli, že pes je pro rodinu s dětmi správným rozhodnutím, které by neměnili.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is the dog in the life of a preschool child. The aim is to point out the coexistence of a child and a dog, the advantages or disadvantages of deciding to purchase a dog for a family with a child. In the theoretical part, the work deals with the use of the dog for humans, introduces canistherapy, the impact on children from a mental point of view; it also deals with the importance of bringing up to love the animals. The practical part is conceived in the form of a project week. It can be used as a methodology not only for teachers in kindergartens. Part of the practical part is an orientation research probe, the aim of which was to find out the motivation of families to acquire a dog for the household. The results show that the most common motivation was the experience from childhood and at the same time the expected friendship with the dog, which parents wanted to indulge their children with. Almost all respondents stated that a dog is the right decision for a family with children, which they would not change.
Klíčová slova
pes, dítě předškolního věku, činnosti se psy, děti a pes, projektový týden
Klíčová slova v angličtině
dog, preschool child, activities with dogs, children and dog, project week
Rozsah průvodní práce
66 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je pes v životě předškolního dítěte. Cílem je poukázat na soužití dítěte a psa, na výhody či nevýhody plynoucí z rozhodnutí, pořídit psa do rodiny s dítětem. V teoretické části se práce zabývá využitím psa pro člověka jako takového, seznamuje s canisterapií, vlivu na děti po psychické stránce, zabývá se také důležitostí výchovy k lásce ke zvířatům. Praktická část je pojata formou projektového týdne. Lze použít jako metodika nejen pro učitele v mateřských školách. Součástí praktické části je orientační výzkumná sonda, jejímž cílem bylo zjistit motivaci rodin pro pořízení psa do domácnosti. Z výsledků vyplývá, že nejčastější motivací byla zkušenost z dětství a zároveň očekávané přátelství se psem, které chtěli rodiče dopřát svým dětem. Téměř všichni respondenti uvedli, že pes je pro rodinu s dětmi správným rozhodnutím, které by neměnili.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is the dog in the life of a preschool child. The aim is to point out the coexistence of a child and a dog, the advantages or disadvantages of deciding to purchase a dog for a family with a child. In the theoretical part, the work deals with the use of the dog for humans, introduces canistherapy, the impact on children from a mental point of view; it also deals with the importance of bringing up to love the animals. The practical part is conceived in the form of a project week. It can be used as a methodology not only for teachers in kindergartens. Part of the practical part is an orientation research probe, the aim of which was to find out the motivation of families to acquire a dog for the household. The results show that the most common motivation was the experience from childhood and at the same time the expected friendship with the dog, which parents wanted to indulge their children with. Almost all respondents stated that a dog is the right decision for a family with children, which they would not change.
Klíčová slova
pes, dítě předškolního věku, činnosti se psy, děti a pes, projektový týden
Klíčová slova v angličtině
dog, preschool child, activities with dogs, children and dog, project week
Zásady pro vypracování
Tématem bakalářské práce je pes v životě předškolního dítěte. Cílem je poukázat na soužití dítěte a psa, na výhody či nevýhody plynoucí z rozhodnutí, pořídit psa do rodiny s dítětem. V teoretické části se práce zabývá využitím psa pro člověka jako takového, seznamuje s canisterapií, vlivem na děti po psychické stránce, zabývá se také důležitostí výchovy k lásce ke zvířatům. Praktická část je pojata formou projektu, který lze použít jako metodiku nejen pro učitele v mateřských školách. Součástí praktické části je orientační výzkumná sonda, jejímž cílem bylo zjistit motivaci rodin pro pořízení psa do domácnosti.\\
1) Přípravná fáze práce bude spočívat v literární rešerši dostupných zdrojů vztahujících se k tématu bakalářské práce\\
2) Vytvoření návrhu projektu vázaného k tématu práce a organizace výzkumné sondy\\
3) Ověření projektu v praxi\\
4) Vyvození závěrů a odevzdání rukopisu k závěrečným úpravám
Zásady pro vypracování
Tématem bakalářské práce je pes v životě předškolního dítěte. Cílem je poukázat na soužití dítěte a psa, na výhody či nevýhody plynoucí z rozhodnutí, pořídit psa do rodiny s dítětem. V teoretické části se práce zabývá využitím psa pro člověka jako takového, seznamuje s canisterapií, vlivem na děti po psychické stránce, zabývá se také důležitostí výchovy k lásce ke zvířatům. Praktická část je pojata formou projektu, který lze použít jako metodiku nejen pro učitele v mateřských školách. Součástí praktické části je orientační výzkumná sonda, jejímž cílem bylo zjistit motivaci rodin pro pořízení psa do domácnosti.\\
1) Přípravná fáze práce bude spočívat v literární rešerši dostupných zdrojů vztahujících se k tématu bakalářské práce\\
2) Vytvoření návrhu projektu vázaného k tématu práce a organizace výzkumné sondy\\
3) Ověření projektu v praxi\\
4) Vyvození závěrů a odevzdání rukopisu k závěrečným úpravám
Seznam doporučené literatury
Chlopčíková M., 2014: Interaktivní edukačně preventivní program jako efektivní prostředek prevence při kontaktu dětí a psů. In.: Denisa\\
Skutil M., 2011: Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Portál Praha.\\
Šoltésová (Ed.), Michaela Skyba (Ed.), Juraj Ferko (Ed.). Aktivity a terapie s asistenciou psov - výskum jako východicko dobrej praxe. Konferencia s medzinárodnou účasťou 2.-3. máj 2014, Prešovská univerzita v Prešově, Štrbské Pleso, s. 26-35.\\
Verhoef E., 2005: Chov psů. Rebo Productions Dobřejovice.\\
Verhoef - Verhallen E., 2014: Psi. Velký atlas plemen. Rebo Productions Dobřejovice.
Seznam doporučené literatury
Chlopčíková M., 2014: Interaktivní edukačně preventivní program jako efektivní prostředek prevence při kontaktu dětí a psů. In.: Denisa\\
Skutil M., 2011: Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Portál Praha.\\
Šoltésová (Ed.), Michaela Skyba (Ed.), Juraj Ferko (Ed.). Aktivity a terapie s asistenciou psov - výskum jako východicko dobrej praxe. Konferencia s medzinárodnou účasťou 2.-3. máj 2014, Prešovská univerzita v Prešově, Štrbské Pleso, s. 26-35.\\
Verhoef E., 2005: Chov psů. Rebo Productions Dobřejovice.\\
Verhoef - Verhallen E., 2014: Psi. Velký atlas plemen. Rebo Productions Dobřejovice.