Předmětem této práce je multidiscipinární spolupráce ve službě rané péče. Teoretická část charakterizuje ranou péči a její cílovou skupinu. Dále popisuje složení multidisciplinárního týmu a zabývá se koordinovaným systémem rehabilitace. Praktická část je zaměřena na fungování multidisciplinární spolupráce v konkrétním zařízení, v centru Arpida. Tato část práce obsahuje kvalitativní výzkum, který byl zrealizován pomocí rozhovorů s poradkyní rané péče a vedoucí sociální pracovnicí. V těchto rozhovorech se zabývám projektem "Kruh podpory", který je zaměřen na práci s rodinou pomocí nových metod a nástrojů. Dále se zabývám historií a strukturou multidisciplinárního týmu v centru Arpida a činnostmi služby rané péče.
Anotace v angličtině
The subject of this work is a multidisciplinary cooperation in early care. The theoretical part characterizes early care and it's target group. Furthermore, it describes the composition of a multidisciplinary team and deals with a coordinated system of rehabilitation. The practical part is focused on the functioning of multidisciplinary cooperation in a specific facility, Arpida center. This part of the work contains qualitative research, which was carried out through interview with an early care counselor and a leading social worker. In these interviews, I deal with a project "Circle of support" which is focused on working with the family using new methods and tools. I also deal with the history and structure of Arpida center multidisciplinary team and early care.
Klíčová slova
raná péče, multidisciplinarita, spolupráce, rehabilitace, rodina
Klíčová slova v angličtině
Early intervention, multidisciplinarity, cooperation, rehabilitation, family
Rozsah průvodní práce
59 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem této práce je multidiscipinární spolupráce ve službě rané péče. Teoretická část charakterizuje ranou péči a její cílovou skupinu. Dále popisuje složení multidisciplinárního týmu a zabývá se koordinovaným systémem rehabilitace. Praktická část je zaměřena na fungování multidisciplinární spolupráce v konkrétním zařízení, v centru Arpida. Tato část práce obsahuje kvalitativní výzkum, který byl zrealizován pomocí rozhovorů s poradkyní rané péče a vedoucí sociální pracovnicí. V těchto rozhovorech se zabývám projektem "Kruh podpory", který je zaměřen na práci s rodinou pomocí nových metod a nástrojů. Dále se zabývám historií a strukturou multidisciplinárního týmu v centru Arpida a činnostmi služby rané péče.
Anotace v angličtině
The subject of this work is a multidisciplinary cooperation in early care. The theoretical part characterizes early care and it's target group. Furthermore, it describes the composition of a multidisciplinary team and deals with a coordinated system of rehabilitation. The practical part is focused on the functioning of multidisciplinary cooperation in a specific facility, Arpida center. This part of the work contains qualitative research, which was carried out through interview with an early care counselor and a leading social worker. In these interviews, I deal with a project "Circle of support" which is focused on working with the family using new methods and tools. I also deal with the history and structure of Arpida center multidisciplinary team and early care.
Klíčová slova
raná péče, multidisciplinarita, spolupráce, rehabilitace, rodina
Klíčová slova v angličtině
Early intervention, multidisciplinarity, cooperation, rehabilitation, family
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce představí pojmy jako raná péče, cílová skupina rané péče a způsoby práce ve službě rané péče. Práce dále popíše spolupráci mezi jednotlivými subjekty a odborníky. Cílem práce je představit multidisciplinární spolupráci rané péče. V práci se také budu věnovat konkrétním případům z vybraného zařízení.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce představí pojmy jako raná péče, cílová skupina rané péče a způsoby práce ve službě rané péče. Práce dále popíše spolupráci mezi jednotlivými subjekty a odborníky. Cílem práce je představit multidisciplinární spolupráci rané péče. V práci se také budu věnovat konkrétním případům z vybraného zařízení.
Seznam doporučené literatury
MATOUŠEK, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-548. LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9. KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, Lea, ed. Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. Brno: Paido, 2004. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-063-8. ŠÁNDOROVÁ, Zdenka. (Re)socializace v rané péči. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2015. ISBN 978-80-7395-961-6. ČADOVÁ, Eva [et al.]. Metodika práce se žákem s tělesným postižením a zdravotním znevýhodněním. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. 112 s. ISBN 978-80-244-3308-0.
Seznam doporučené literatury
MATOUŠEK, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-548. LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9. KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, Lea, ed. Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. Brno: Paido, 2004. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-063-8. ŠÁNDOROVÁ, Zdenka. (Re)socializace v rané péči. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2015. ISBN 978-80-7395-961-6. ČADOVÁ, Eva [et al.]. Metodika práce se žákem s tělesným postižením a zdravotním znevýhodněním. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. 112 s. ISBN 978-80-244-3308-0.