Bakalářská práce se zabývá podnikáním na volné noze neboli freelancingem. Hlavním cílem práce je analýza současného stavu freelancerů v České republice a identifikace kladů a záporů podnikání na volné noze. Pro naplnění cíle práce byl dále stanoven dílčí cíl - průzkum využití marketingových strategií a nástrojů českých freelancerů. Aktuální stav podnikání na volné noze je analyzován pomocí dotazníkového šetření. Dotazník je vytvořen v elektronické podobě a adresován českým freelancerům z různých profesních odvětví. Některé výsledky z dotazníku jsou porovnávány s výsledky výzkumu Roberta Vlacha z roku 2017. Výsledné grafy ukazují současný stav nezávislých pracovníků v České republice, jejich marketingové strategie a výhody i nevýhody této formy podnikání. Na základě zjištěných nevýhod podnikání na volné noze bylo mnou navrženo řešení, jak situaci zlepšit.
Anotace v angličtině
The thesis deals with a freelance business. The main goal of the thesis is to identify the pros and cons of a freelancers business and to present the current state of freelancers in the Czech Republic. The current state of the freelance business is analysed by means of a questionnaire survey. The questionnaire is in electronic form and is intended for Czech freelancers from the different disciplines. The questionnaire focuses mainly on the field of marketing of freelancers. These answers of 125 respondents are brought into graphs. Some of the results from the questionnaire are compared with those of Robert Vlach´s research. These resulting research charts show the current state of freelancers in the Czech Republic.
Klíčová slova
podnikání na volné noze, nezávislí odborníci, marketing, podnikání
Klíčová slova v angličtině
freelancer, independent expert, marketing, freelancing, self-employed, freelance business
Rozsah průvodní práce
50 s. (10 005 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá podnikáním na volné noze neboli freelancingem. Hlavním cílem práce je analýza současného stavu freelancerů v České republice a identifikace kladů a záporů podnikání na volné noze. Pro naplnění cíle práce byl dále stanoven dílčí cíl - průzkum využití marketingových strategií a nástrojů českých freelancerů. Aktuální stav podnikání na volné noze je analyzován pomocí dotazníkového šetření. Dotazník je vytvořen v elektronické podobě a adresován českým freelancerům z různých profesních odvětví. Některé výsledky z dotazníku jsou porovnávány s výsledky výzkumu Roberta Vlacha z roku 2017. Výsledné grafy ukazují současný stav nezávislých pracovníků v České republice, jejich marketingové strategie a výhody i nevýhody této formy podnikání. Na základě zjištěných nevýhod podnikání na volné noze bylo mnou navrženo řešení, jak situaci zlepšit.
Anotace v angličtině
The thesis deals with a freelance business. The main goal of the thesis is to identify the pros and cons of a freelancers business and to present the current state of freelancers in the Czech Republic. The current state of the freelance business is analysed by means of a questionnaire survey. The questionnaire is in electronic form and is intended for Czech freelancers from the different disciplines. The questionnaire focuses mainly on the field of marketing of freelancers. These answers of 125 respondents are brought into graphs. Some of the results from the questionnaire are compared with those of Robert Vlach´s research. These resulting research charts show the current state of freelancers in the Czech Republic.
Klíčová slova
podnikání na volné noze, nezávislí odborníci, marketing, podnikání
Klíčová slova v angličtině
freelancer, independent expert, marketing, freelancing, self-employed, freelance business
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Zhodnocení aktuálního stavu podnikání na volné noze v ČR, zjištění silných a slabých stránek podnikání na volné noze a případně doporučit změny pro zlepšení současného stavu.
Metodika práce:
1. Prostudování odborné literatury se zaměřením na podnikání na volné noze.
2. Zpracování metodiky v souladu s cílem bakalářské práce.
3. Analýza současného stavu podnikání na volné noze v ČR, identifikace kladů a záporů podnikání na volné noze.
4. Dotazníkové šetření mezi freelancery.
5. Návrh na změny.
6. Závěr.
Rámcová osnova:
1. Úvod.
2. Literární přehled.
3. Cíl a metodika.
4. Vlastní zpracování.
5. Závěr.
6. Přehled použité literatury.
7. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Zhodnocení aktuálního stavu podnikání na volné noze v ČR, zjištění silných a slabých stránek podnikání na volné noze a případně doporučit změny pro zlepšení současného stavu.
Metodika práce:
1. Prostudování odborné literatury se zaměřením na podnikání na volné noze.
2. Zpracování metodiky v souladu s cílem bakalářské práce.
3. Analýza současného stavu podnikání na volné noze v ČR, identifikace kladů a záporů podnikání na volné noze.
4. Dotazníkové šetření mezi freelancery.
5. Návrh na změny.
6. Závěr.
Rámcová osnova:
1. Úvod.
2. Literární přehled.
3. Cíl a metodika.
4. Vlastní zpracování.
5. Závěr.
6. Přehled použité literatury.
7. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Janouch, V. (2014). Internetový marketing: Přilákejte návštěvníky a maximalizujte zisk. Brno: ComputerPress.
Schánová, L. (2015). Networking: jak získat nové klienty a obchodní partnery. Praha: Grada.
Slaunwhite, S., & Savage, P. (2010). The wealthy freelancer: 12 secrets to a great income and an enviable lifestyle. New York: Alpha.
Srpová, J. (2010). Základy podnikání: teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. Praha: Grada Publishing.
Ta´eed, C. (2011). How To Be a Rockstar Freelancer: Perfect Paperback. Washington: Eden Media.
Vlach, R. (2017). Na volné noze: podnikejte jako profesionálové. Brno: Jan Melvil Publishing.
Veber, J., & Srpová, J. (2012). Podnikání malé a střední firmy. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Janouch, V. (2014). Internetový marketing: Přilákejte návštěvníky a maximalizujte zisk. Brno: ComputerPress.
Schánová, L. (2015). Networking: jak získat nové klienty a obchodní partnery. Praha: Grada.
Slaunwhite, S., & Savage, P. (2010). The wealthy freelancer: 12 secrets to a great income and an enviable lifestyle. New York: Alpha.
Srpová, J. (2010). Základy podnikání: teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. Praha: Grada Publishing.
Ta´eed, C. (2011). How To Be a Rockstar Freelancer: Perfect Paperback. Washington: Eden Media.
Vlach, R. (2017). Na volné noze: podnikejte jako profesionálové. Brno: Jan Melvil Publishing.
Veber, J., & Srpová, J. (2012). Podnikání malé a střední firmy. Praha: Grada.