Cílem práce je vytvoření mobilní aplikace pro pohybové aktivity, která bude využívat senzory vestavené ve většině mobilních telefonů. Aplikace pro určité pohybové aktivity využívá akcelerometr a pro určité aktivity senzor přiblížení. Jedná se o kliky, shyby, dřepy a sed-lehy. Zároveň aplikace umí vykreslit postupy v každé pohybové aktivitě. Nakonec je aplikace uveřejněna a volně k dispozici v internetovém obchodě Google Play. Teoretická část se věnuje operačnímu systému Android, popisu Android Studia a jazyku Java. Praktická část práce obsahuje popis vývoje aplikace, popisu vytvoření uživatelského rozhraní a následně propojení s logikou aplikace. Následně obsahuje popis práce s daty, propojení se senzory, průběh publikace aplikace a shrnutí uživatelských recenzí.
Anotace v angličtině
The objective of this bachelor thesis is to create a mobile application for the fitness activities which is using sensors in mobile phones. The application is using accelerometer and proximity sensor for different activities. It is about push ups, pull ups, squats and sit ups. The application also can show a graph with historical data of each fitness activity. Finally, the application is published and free to download in the Google Play online store. The theoretical part presents Android operating system, description of the Android Studio and java language. The practical part of this thesis contains description of the development of the mobile application, description of the creation of the user interface and a connection with the logic of the application. Then the thesis includes description of a work with data, the connection with sensors, a process of publishing the application and a summary of reviews from the users.
Klíčová slova
Android, aplikace, fitness, vývoj, pohybové senzory, java, Android Studio, dřepy, shyby, kliky, sed-lehy, Google Play
Klíčová slova v angličtině
Android, application, fitness, development, motion sensors, java, Android Studio, squats, pull ups, push ups, sit ups, Google Play
Rozsah průvodní práce
61 s. (11 709 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je vytvoření mobilní aplikace pro pohybové aktivity, která bude využívat senzory vestavené ve většině mobilních telefonů. Aplikace pro určité pohybové aktivity využívá akcelerometr a pro určité aktivity senzor přiblížení. Jedná se o kliky, shyby, dřepy a sed-lehy. Zároveň aplikace umí vykreslit postupy v každé pohybové aktivitě. Nakonec je aplikace uveřejněna a volně k dispozici v internetovém obchodě Google Play. Teoretická část se věnuje operačnímu systému Android, popisu Android Studia a jazyku Java. Praktická část práce obsahuje popis vývoje aplikace, popisu vytvoření uživatelského rozhraní a následně propojení s logikou aplikace. Následně obsahuje popis práce s daty, propojení se senzory, průběh publikace aplikace a shrnutí uživatelských recenzí.
Anotace v angličtině
The objective of this bachelor thesis is to create a mobile application for the fitness activities which is using sensors in mobile phones. The application is using accelerometer and proximity sensor for different activities. It is about push ups, pull ups, squats and sit ups. The application also can show a graph with historical data of each fitness activity. Finally, the application is published and free to download in the Google Play online store. The theoretical part presents Android operating system, description of the Android Studio and java language. The practical part of this thesis contains description of the development of the mobile application, description of the creation of the user interface and a connection with the logic of the application. Then the thesis includes description of a work with data, the connection with sensors, a process of publishing the application and a summary of reviews from the users.
Klíčová slova
Android, aplikace, fitness, vývoj, pohybové senzory, java, Android Studio, dřepy, shyby, kliky, sed-lehy, Google Play
Klíčová slova v angličtině
Android, application, fitness, development, motion sensors, java, Android Studio, squats, pull ups, push ups, sit ups, Google Play
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vytvořit mobilní aplikaci a provést její distribuci pomocí elektronického obchodu s aplikacemi. Aplikace bude využívána při pohybových aktivitách uživatele a bude využívat dostupné senzory mobilního zařízení (např. proximity senzor, acelerometr, gyroskop). Aplikace bude shromažďovat data v průběhu pohybové aktivity uživatele a bude schopna získaná data dále vizuálně zpracovat a porovnat s historickými daty uživatele.
Metodický postup:
Studium odborné literatury.
Návrh a popis vývoje a implementace výsledné aplikace, umístění do veřejnosti přístupného e-shopu.
Zhodnocení použitelnosti aplikace pro nasazení v reálném prostředí.
Vypracování doporučení a závěrů.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vytvořit mobilní aplikaci a provést její distribuci pomocí elektronického obchodu s aplikacemi. Aplikace bude využívána při pohybových aktivitách uživatele a bude využívat dostupné senzory mobilního zařízení (např. proximity senzor, acelerometr, gyroskop). Aplikace bude shromažďovat data v průběhu pohybové aktivity uživatele a bude schopna získaná data dále vizuálně zpracovat a porovnat s historickými daty uživatele.
Metodický postup:
Studium odborné literatury.
Návrh a popis vývoje a implementace výsledné aplikace, umístění do veřejnosti přístupného e-shopu.
Zhodnocení použitelnosti aplikace pro nasazení v reálném prostředí.
Vypracování doporučení a závěrů.
Seznam doporučené literatury
Ferrone, H. (2019). Learning C# by Developing Games with Unity 2019. (Fourth Edition). Birmingham, UK: Packt.
Hagos, T. (2018). Learn Android Studio 3: Efficient Android App Development. New York, NY: Apress.
Lake, I., & Meier, R. (2018). Professional Android. 4th Edition. Indianapolis, Indiana (USA): Wrox.
Marsicano, K., Stewart, C., & Phillips, B. (2019). Android Programming: The Big Nerd Ranch Guide. 4th Edition. Atlanta, GA (USA): Big Nerd Ranch.
Mishra, S. M. (2015). Wearable Android: Android Wear and Google FIT App Development. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.
Price, M. J. (2019). C# 8.0 and .NET Core 3.0 - Modern Cross-Platform Development. Birmingham, UK: Packt.
Troelsen, A., & Japikse, P. (2017). Pro C# 7: With .NET and .NET Core. New York, USA: Apress.
Seznam doporučené literatury
Ferrone, H. (2019). Learning C# by Developing Games with Unity 2019. (Fourth Edition). Birmingham, UK: Packt.
Hagos, T. (2018). Learn Android Studio 3: Efficient Android App Development. New York, NY: Apress.
Lake, I., & Meier, R. (2018). Professional Android. 4th Edition. Indianapolis, Indiana (USA): Wrox.
Marsicano, K., Stewart, C., & Phillips, B. (2019). Android Programming: The Big Nerd Ranch Guide. 4th Edition. Atlanta, GA (USA): Big Nerd Ranch.
Mishra, S. M. (2015). Wearable Android: Android Wear and Google FIT App Development. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.
Price, M. J. (2019). C# 8.0 and .NET Core 3.0 - Modern Cross-Platform Development. Birmingham, UK: Packt.
Troelsen, A., & Japikse, P. (2017). Pro C# 7: With .NET and .NET Core. New York, USA: Apress.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM se zdrojovým kódem aplikace, instalačním souborem FitApp.apk a plným textem bakalářské práce.