Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na alternativní pedagogiku Marie Montessori. Věnuje se také ústředním pojmům pedagogického konceptu Marie Montessori. Praktická část prezentuje výsledky výzkumného šetření, jehož cílem je zjistit zájem zákonných zástupců/rodičů o Montessori mateřskou školu.
Anotace v angličtině
My bachelor´s thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part is focused on alternative pedagogy of Maria Montessori. The theoretical part also deals with key words of Maria Montesori´s educational concep. The practical part explores and verifies with parents´ interest of Montessori preschool as an educational choice for their children.
Klíčová slova
Alternativní vzdělávání, Montessori pedagogika
Klíčová slova v angličtině
Alternative education, Montessori approach
Rozsah průvodní práce
48s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na alternativní pedagogiku Marie Montessori. Věnuje se také ústředním pojmům pedagogického konceptu Marie Montessori. Praktická část prezentuje výsledky výzkumného šetření, jehož cílem je zjistit zájem zákonných zástupců/rodičů o Montessori mateřskou školu.
Anotace v angličtině
My bachelor´s thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part is focused on alternative pedagogy of Maria Montessori. The theoretical part also deals with key words of Maria Montesori´s educational concep. The practical part explores and verifies with parents´ interest of Montessori preschool as an educational choice for their children.
Klíčová slova
Alternativní vzdělávání, Montessori pedagogika
Klíčová slova v angličtině
Alternative education, Montessori approach
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je popsat důvody rodičů k rozhodnutí vybrat si pro své dítě mateřskou školu, která využívá Montessori pedagogiku.
Teoretická část bude zaměřena na seznámení a představení Montessori pedagogiky. V praktické části budou prezentovány výsledky kvalitativního výzkumného šetření realizovaného metodou rozhovoru. Výzkumný soubor budou tvořit rodiče dětí navštěvující Montessori mateřskou školu. Bude zjišťován jejich pohled na tuto mateřskou školu a důvody pro její volbu.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je popsat důvody rodičů k rozhodnutí vybrat si pro své dítě mateřskou školu, která využívá Montessori pedagogiku.
Teoretická část bude zaměřena na seznámení a představení Montessori pedagogiky. V praktické části budou prezentovány výsledky kvalitativního výzkumného šetření realizovaného metodou rozhovoru. Výzkumný soubor budou tvořit rodiče dětí navštěvující Montessori mateřskou školu. Bude zjišťován jejich pohled na tuto mateřskou školu a důvody pro její volbu.
Seznam doporučené literatury
Montessori, Maria. Objevování dítěte. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1234-8.
Montessori, Maria. The Secret of Childhood - Tajuplné Dětství. Praha: SPS - nakladatelství světových pedagogických směrů, 1998. ISBN-80-86189-00-7.
Montessori, Maria: Absorbující mysl - Vývoj a výchova dítěte od narození do šesti let, Praha: Portál, 2018. ISBN 80-86189-02-3.
Průcha, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7178-999-4.
Seznam doporučené literatury
Montessori, Maria. Objevování dítěte. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1234-8.
Montessori, Maria. The Secret of Childhood - Tajuplné Dětství. Praha: SPS - nakladatelství světových pedagogických směrů, 1998. ISBN-80-86189-00-7.
Montessori, Maria: Absorbující mysl - Vývoj a výchova dítěte od narození do šesti let, Praha: Portál, 2018. ISBN 80-86189-02-3.
Průcha, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7178-999-4.