Bakalářská práce se zabývá motivací studentů ke studiu studijního programu speciální pedagogiky. Konkrétně se v práci autorka zaměřila na studenty z JCU, UJAKu, UPOLu, kteří studují první nebo druhý ročník. Cílem práce je odhalit, zda motivace studentů ke studiu je spíše vnitřní nebo vnější.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on motivating students to specialise on the special needs education program. Namely, the author focused on first and second grade students of JCU, UJAK, UPOL. The aim of the thesis is to find out, whether the students' motivation is rather intrinsic than extrinsic.
Klíčová slova
motivace, motiv, speciální pedagogika, student, studium, vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
motivation, motive, special education, student, study, education
Rozsah průvodní práce
82
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá motivací studentů ke studiu studijního programu speciální pedagogiky. Konkrétně se v práci autorka zaměřila na studenty z JCU, UJAKu, UPOLu, kteří studují první nebo druhý ročník. Cílem práce je odhalit, zda motivace studentů ke studiu je spíše vnitřní nebo vnější.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on motivating students to specialise on the special needs education program. Namely, the author focused on first and second grade students of JCU, UJAK, UPOL. The aim of the thesis is to find out, whether the students' motivation is rather intrinsic than extrinsic.
Klíčová slova
motivace, motiv, speciální pedagogika, student, studium, vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
motivation, motive, special education, student, study, education
Zásady pro vypracování
Obor Speciální pedagogika je pro fungování současného vzdělávacího systému nezbytný. Speciální pedagog není nahraditelný jiným pedagogem bez speciálního zaměření. Přináší do vzdělávacích organizací důležité podněty, které se získají pouze studiem speciální pedagogiky a následným rozvojem programu v praxi. Cíl: cílem bakalářské práce je zmapování motivace ke studiu oboru Speciální pedagogika u studentů 1. a 2. ročníků. Výzkumné otázky: 1) Jaký motivační prvek motivoval studenty ke studiu programu Speciální pedagogika? 2) Proč se absolventi středních škol rozhodují ke studiu programu Speciální pedagogika? Metodika: k naplnění výše uvedeného cíle bude použito kvantitativního výzkumného šetření. Metodou sběru dat budou dotazníky rozdané studentům programu Speciální pedagogika 1. a 2. ročníku. Dotazníky budou doplněny několika rozhovory se studenty téhož oboru. Výzkum bude probíhat v kolektivu současných a budoucích studentů programu Speciální pedagogika. Využití v praxi: výsledky práce bude možné využít při prezentaci studijního programu na středních školách.
Zásady pro vypracování
Obor Speciální pedagogika je pro fungování současného vzdělávacího systému nezbytný. Speciální pedagog není nahraditelný jiným pedagogem bez speciálního zaměření. Přináší do vzdělávacích organizací důležité podněty, které se získají pouze studiem speciální pedagogiky a následným rozvojem programu v praxi. Cíl: cílem bakalářské práce je zmapování motivace ke studiu oboru Speciální pedagogika u studentů 1. a 2. ročníků. Výzkumné otázky: 1) Jaký motivační prvek motivoval studenty ke studiu programu Speciální pedagogika? 2) Proč se absolventi středních škol rozhodují ke studiu programu Speciální pedagogika? Metodika: k naplnění výše uvedeného cíle bude použito kvantitativního výzkumného šetření. Metodou sběru dat budou dotazníky rozdané studentům programu Speciální pedagogika 1. a 2. ročníku. Dotazníky budou doplněny několika rozhovory se studenty téhož oboru. Výzkum bude probíhat v kolektivu současných a budoucích studentů programu Speciální pedagogika. Využití v praxi: výsledky práce bude možné využít při prezentaci studijního programu na středních školách.
Seznam doporučené literatury
KRIVOŠÍKOVÁ, M. Úvod do ergoterapie. Praha: Grada, 2011. 366 s. ISBN 9788024726991. PREISS, M., PŘIKRYLOVÁ KUČEROVÁ H. Neuropsychologie v neurologii. Praha: Grada, 2006. 360 s. ISBN 8024708434. MÜLLER, O. Terapie ve speciální pedagogice. 2., přeprac. vyd. Praha: Grada, 2014. 513 s. ISBN 9788024741727. LEVITOVÁ, A., HUŠÁKOVÁ M. Bechtěrevova nemoc: návod na aktivní život a průvodce cvičením. Praha: Grada, 2018. 137 s. ISBN 9788027120086. HOLCZEROVÁ, V., DVOŘÁČKOVÁ D. Volnočasové aktivity pro seniory. Praha: Grada, 2013. 100 s. ISBN 978-80-247-4697-5. KLEVETOVÁ, D. DLABALOVÁ I. Motivační prvky při práci se seniory. Praha: Grada, 2008. 195 s. ISBN 978-80-247-21699. DEBRUCK, H. Rehabilitation and palliation of cancer patiens. Paris: Springer, 2008. 438 s. ISBN 978-2-287-72827-3. KOLÁŘ, P. Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galén, 2009. 714 s. ISBN 9788072626571. PLAMÍNEK, J. Tajemství motivace: jak zařídit, aby pro vás lidé rádi pracovali. 2., dopl. vyd. Praha: Grada, 2010. 127 s. ISBN 978-80-247-3447-7. VÝROST, J., SLAMĚNÍK I. Sociální psychologie. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2008. 416 s. ISBN 978-80-247-1428-8. HANUŠ, R., CHYTILOVÁ L. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada, 2009. 192 s. ISBN 978-80-247-2816-2. ŠÁMALOVÁ, K. Šance na dosažení vysokoškolského vzdělání v populaci osob se zdravotním postižením. Praha: Karolinum, 2016. 161 s. ISBN 9788024634692. KOSÍKOVÁ, V. Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Praha: Grada, 2011. 264 s. ISBN 978-80-247-2433-1.
Seznam doporučené literatury
KRIVOŠÍKOVÁ, M. Úvod do ergoterapie. Praha: Grada, 2011. 366 s. ISBN 9788024726991. PREISS, M., PŘIKRYLOVÁ KUČEROVÁ H. Neuropsychologie v neurologii. Praha: Grada, 2006. 360 s. ISBN 8024708434. MÜLLER, O. Terapie ve speciální pedagogice. 2., přeprac. vyd. Praha: Grada, 2014. 513 s. ISBN 9788024741727. LEVITOVÁ, A., HUŠÁKOVÁ M. Bechtěrevova nemoc: návod na aktivní život a průvodce cvičením. Praha: Grada, 2018. 137 s. ISBN 9788027120086. HOLCZEROVÁ, V., DVOŘÁČKOVÁ D. Volnočasové aktivity pro seniory. Praha: Grada, 2013. 100 s. ISBN 978-80-247-4697-5. KLEVETOVÁ, D. DLABALOVÁ I. Motivační prvky při práci se seniory. Praha: Grada, 2008. 195 s. ISBN 978-80-247-21699. DEBRUCK, H. Rehabilitation and palliation of cancer patiens. Paris: Springer, 2008. 438 s. ISBN 978-2-287-72827-3. KOLÁŘ, P. Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galén, 2009. 714 s. ISBN 9788072626571. PLAMÍNEK, J. Tajemství motivace: jak zařídit, aby pro vás lidé rádi pracovali. 2., dopl. vyd. Praha: Grada, 2010. 127 s. ISBN 978-80-247-3447-7. VÝROST, J., SLAMĚNÍK I. Sociální psychologie. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2008. 416 s. ISBN 978-80-247-1428-8. HANUŠ, R., CHYTILOVÁ L. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada, 2009. 192 s. ISBN 978-80-247-2816-2. ŠÁMALOVÁ, K. Šance na dosažení vysokoškolského vzdělání v populaci osob se zdravotním postižením. Praha: Karolinum, 2016. 161 s. ISBN 9788024634692. KOSÍKOVÁ, V. Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Praha: Grada, 2011. 264 s. ISBN 978-80-247-2433-1.