Informační zdroje sehrávají v edukaci pacienta klíčovou úlohu. Sestra může svou edukační kompetencí ovlivňovat zdravotní gramotnost jednotlivců i společnosti.
V současné době existuje mnoho forem informačních zdrojů a sestra může pomocí nich efektivně edukovat, motivovat a předávat informace. Cíl: Zjistit
způsoby použití informačních zdrojů při edukaci pacientů s civilizačními chorobami. Zjistit metody použití informačních zdrojů při edukaci u pacientů
s civilizačními chorobami. Zjistit teoretické znalosti sester pro uvádění informačních zdrojů pacientům. Hypotéza: Většina sester nejčastěji používá v rámci informačních zdrojů tištěné dokumenty. Více jak polovina sester zná zásady pro uvádění informačních zdrojů pacientům. Teoretické znalosti sester o informačních zdrojích jsou ovlivněny vzděláním. Použité metody: Výzkumné šetření je provedeno kvantitativní metodou. Na základě teoretických znalostí
sester o informačních zdrojích při edukaci pacientů s civilizační chorobou bude využito nestardizovaného dotazníku. Předpokládané využití: Tato práce bude
vyhodnocovat využití informačních zdrojů u pacientů s civilizačními chorobami. U všeobecných sester bude kladen důraz na správnou edukaci o informačních
zdrojích. Analýza může sloužit jako podklad pro opatření, a zlepšit tak správné využití informačních zdrojů.
Anotace v angličtině
The information sources play a key role in patient education. This is mainly because the nurse can influence the health literacy of individuals and society due to her educational competence. Currently, there are many forms of information sources, so the nurse can use them to effectively educate, then motivate and pass on information to the patient. The goal: Find out ways to use of information resources in the education of patients with diseases of civilization. Find out methods to use information sources when educating patients with the diseases of civilization. Find out the theoretical knowledge of nurses for the placing of information resources to patients.Hypothesis: the Majority of nurses most often used in the context of the information resources printed documents. More than half of the nurses he knows the principles for the placing of information resources to patients. Theoretical knowledge of nurses about information resources are affected by education.This bachelor these will be evaluate use of information resources in patients with diseases of civilization. For general care nurses, emphasis will be placed on the correct education on information resources. The analysis can serve as a basis for action, and thus to improve the proper use of information resources.
Civilisation disease Information Resources, Education of Patients
Rozsah průvodní práce
79
Jazyk
CZ
Anotace
Informační zdroje sehrávají v edukaci pacienta klíčovou úlohu. Sestra může svou edukační kompetencí ovlivňovat zdravotní gramotnost jednotlivců i společnosti.
V současné době existuje mnoho forem informačních zdrojů a sestra může pomocí nich efektivně edukovat, motivovat a předávat informace. Cíl: Zjistit
způsoby použití informačních zdrojů při edukaci pacientů s civilizačními chorobami. Zjistit metody použití informačních zdrojů při edukaci u pacientů
s civilizačními chorobami. Zjistit teoretické znalosti sester pro uvádění informačních zdrojů pacientům. Hypotéza: Většina sester nejčastěji používá v rámci informačních zdrojů tištěné dokumenty. Více jak polovina sester zná zásady pro uvádění informačních zdrojů pacientům. Teoretické znalosti sester o informačních zdrojích jsou ovlivněny vzděláním. Použité metody: Výzkumné šetření je provedeno kvantitativní metodou. Na základě teoretických znalostí
sester o informačních zdrojích při edukaci pacientů s civilizační chorobou bude využito nestardizovaného dotazníku. Předpokládané využití: Tato práce bude
vyhodnocovat využití informačních zdrojů u pacientů s civilizačními chorobami. U všeobecných sester bude kladen důraz na správnou edukaci o informačních
zdrojích. Analýza může sloužit jako podklad pro opatření, a zlepšit tak správné využití informačních zdrojů.
Anotace v angličtině
The information sources play a key role in patient education. This is mainly because the nurse can influence the health literacy of individuals and society due to her educational competence. Currently, there are many forms of information sources, so the nurse can use them to effectively educate, then motivate and pass on information to the patient. The goal: Find out ways to use of information resources in the education of patients with diseases of civilization. Find out methods to use information sources when educating patients with the diseases of civilization. Find out the theoretical knowledge of nurses for the placing of information resources to patients.Hypothesis: the Majority of nurses most often used in the context of the information resources printed documents. More than half of the nurses he knows the principles for the placing of information resources to patients. Theoretical knowledge of nurses about information resources are affected by education.This bachelor these will be evaluate use of information resources in patients with diseases of civilization. For general care nurses, emphasis will be placed on the correct education on information resources. The analysis can serve as a basis for action, and thus to improve the proper use of information resources.
Civilisation disease Information Resources, Education of Patients
Zásady pro vypracování
Informační zdroje sehrávají v edukaci pacienta klíčovou úlohu. Sestra může svou edukační kompetencí ovlivňovat zdravotní gramotnost jednotlivců i společnosti. V současné době existuje mnoho forem informačních zdrojů a sestra může pomocí nich efektivně edukovat, motivovat a předávat informace. Cíl: Zjistit způsoby použití informačních zdrojů při edukaci u pacientů s civilizačními chorobami. Zjistit metody použití informačních zdrojů při edukaci u pacientů s civilizačními chorobami. Zjistit teoretické znalosti sester pro uvádění informačních zdrojů pacientům. Hypotéza: Více jak polovina sester zná zásady pro uvádění informačních zdrojů pacientům. Teoretické znalosti sester o informačních zdrojích jsou ovlivněny vzděláním. Praktické dovednosti sester s informačními zdrojemi jsou ovlivněny dlouholetou praxí v oboru. Použité metody: Výzkumné šetření bude provedeno kvantitativní metodou. Na základě teoretických znalostí sester o informačních zdrojích při edukaci pacientů s civilizační chorobou bude využito nestardizovaného dotazníku. Předpokládané využití: Tato práce bude vyhodnocovat využití informačních zdrojů u pacientů s civilizačními chorobami. U všeobecných sester bude kladen důraz na správnou edukaci o informačních zdrojích, u pacientů mapování správné srozumitelnosti o dané problematice. Analýza může sloužit jako podklad pro opatření, a zlepšit tak správné využití informačních zdrojů.
Zásady pro vypracování
Informační zdroje sehrávají v edukaci pacienta klíčovou úlohu. Sestra může svou edukační kompetencí ovlivňovat zdravotní gramotnost jednotlivců i společnosti. V současné době existuje mnoho forem informačních zdrojů a sestra může pomocí nich efektivně edukovat, motivovat a předávat informace. Cíl: Zjistit způsoby použití informačních zdrojů při edukaci u pacientů s civilizačními chorobami. Zjistit metody použití informačních zdrojů při edukaci u pacientů s civilizačními chorobami. Zjistit teoretické znalosti sester pro uvádění informačních zdrojů pacientům. Hypotéza: Více jak polovina sester zná zásady pro uvádění informačních zdrojů pacientům. Teoretické znalosti sester o informačních zdrojích jsou ovlivněny vzděláním. Praktické dovednosti sester s informačními zdrojemi jsou ovlivněny dlouholetou praxí v oboru. Použité metody: Výzkumné šetření bude provedeno kvantitativní metodou. Na základě teoretických znalostí sester o informačních zdrojích při edukaci pacientů s civilizační chorobou bude využito nestardizovaného dotazníku. Předpokládané využití: Tato práce bude vyhodnocovat využití informačních zdrojů u pacientů s civilizačními chorobami. U všeobecných sester bude kladen důraz na správnou edukaci o informačních zdrojích, u pacientů mapování správné srozumitelnosti o dané problematice. Analýza může sloužit jako podklad pro opatření, a zlepšit tak správné využití informačních zdrojů.
Seznam doporučené literatury
ADÁMKOVÁ, V., 2010. Civilizační choroby - žijeme spolu. Praha: Triton. ISBN 978-80-7387-413-1. NĚMCOVÁ, J., HLINKOVÁ, E., a kol., 2010. Moderná edukacia v ošetrovatelstve. Martin: Osveta. ISBN 978-80-8063-321-9. SOVOVÁ, E. a ŘEHOŘOVÁ, J., 2004. Kardiologie pro obor ošetřovatelství. Praha: Grada. ISBN 80-247-1009-9. RYBKA, J., 2006. Diabetologie pro sestry. Praha: Grada. Sestra (Grada). ISBN 80-247-1612-7. Cukrovka od A do Z: co potřebujete vědět o cukrovce - jednoduše a srozumitelně. Hodkovičky: Pragma, 2000. ISBN 80-7205-746-4.
Seznam doporučené literatury
ADÁMKOVÁ, V., 2010. Civilizační choroby - žijeme spolu. Praha: Triton. ISBN 978-80-7387-413-1. NĚMCOVÁ, J., HLINKOVÁ, E., a kol., 2010. Moderná edukacia v ošetrovatelstve. Martin: Osveta. ISBN 978-80-8063-321-9. SOVOVÁ, E. a ŘEHOŘOVÁ, J., 2004. Kardiologie pro obor ošetřovatelství. Praha: Grada. ISBN 80-247-1009-9. RYBKA, J., 2006. Diabetologie pro sestry. Praha: Grada. Sestra (Grada). ISBN 80-247-1612-7. Cukrovka od A do Z: co potřebujete vědět o cukrovce - jednoduše a srozumitelně. Hodkovičky: Pragma, 2000. ISBN 80-7205-746-4.