Bakalářská práce se zabývá tématem médií a jejich vlivem na prožívání v době pandemie Covid-19 Teoretická část práce se zabývá popisem různých druhů medií a jejich vlivem na společnost, definicí veřejného mínění a principy šíření informací. Protože je Covid-19 krizovou situací, bakalářská práce se věnuje i definování krizových situací. Ve výzkumné části se práce věnuje kvalitativní a kvantitativní analýze dat z výzkumu JUPSYCOR. V kvalitativní části je analýza zaměřená na detailnější studii toho, jak respondenti hodnotili vliv médií. V kvantitativní části došlo k hledání souvislostí mezi jednotlivými výskyty kódů, které vznikly pomocí kvalitativní analýzy.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis deals with the influence of media on the wellbeing of people during the Covid-19 pandemic. Theoretical part of this thesis describes several different types of media and their influence on the society as well as the definition of public opinion and the principles of dissemination of information. Because the aforementioned pandemic is a crisis situation, the thesis also defines those situations. Research part of this thesis focuses on quantitative and qualitative analysis of data from the JUPSYCOR research. The qualitative analysis is focused on a detailed study of the influence of media as ranked by respondents. The quantitative part of this thesis focuses on finding (correlation/context) between the codes created during the qualitative analysis.
Klíčová slova
Covid-19, média, vliv médií, krizová situace
Klíčová slova v angličtině
Covid-19, media, influence of media, crisis situation
Rozsah průvodní práce
51 s. (81 424 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématem médií a jejich vlivem na prožívání v době pandemie Covid-19 Teoretická část práce se zabývá popisem různých druhů medií a jejich vlivem na společnost, definicí veřejného mínění a principy šíření informací. Protože je Covid-19 krizovou situací, bakalářská práce se věnuje i definování krizových situací. Ve výzkumné části se práce věnuje kvalitativní a kvantitativní analýze dat z výzkumu JUPSYCOR. V kvalitativní části je analýza zaměřená na detailnější studii toho, jak respondenti hodnotili vliv médií. V kvantitativní části došlo k hledání souvislostí mezi jednotlivými výskyty kódů, které vznikly pomocí kvalitativní analýzy.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis deals with the influence of media on the wellbeing of people during the Covid-19 pandemic. Theoretical part of this thesis describes several different types of media and their influence on the society as well as the definition of public opinion and the principles of dissemination of information. Because the aforementioned pandemic is a crisis situation, the thesis also defines those situations. Research part of this thesis focuses on quantitative and qualitative analysis of data from the JUPSYCOR research. The qualitative analysis is focused on a detailed study of the influence of media as ranked by respondents. The quantitative part of this thesis focuses on finding (correlation/context) between the codes created during the qualitative analysis.
Klíčová slova
Covid-19, média, vliv médií, krizová situace
Klíčová slova v angličtině
Covid-19, media, influence of media, crisis situation
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce bude analyzovat vliv médií na prožívání lidí v době probíhající pandemie Covid-19. Teoretická část nás nejprve seznámí s typy médií, dále pak budou popsány vlivy médií obecně, principy šíření informací a způsoby utváření veřejného mínění. Věnovat se bude také chování a prožívání člověka v krizových situacích. Ve výzkumné části budou využita data z projektu JUPSYCOR, který sbíral informace pomocí dotazníkového setření a rozhovorů během pandemie. Cílem bude zjistit, zda role médií je spíše pozitivní či negativní a také zda se vlivy médii na jednotlivce liší na základě věku, pohlaví, rodinného stavu a socioekonomické situace.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce bude analyzovat vliv médií na prožívání lidí v době probíhající pandemie Covid-19. Teoretická část nás nejprve seznámí s typy médií, dále pak budou popsány vlivy médií obecně, principy šíření informací a způsoby utváření veřejného mínění. Věnovat se bude také chování a prožívání člověka v krizových situacích. Ve výzkumné části budou využita data z projektu JUPSYCOR, který sbíral informace pomocí dotazníkového setření a rozhovorů během pandemie. Cílem bude zjistit, zda role médií je spíše pozitivní či negativní a také zda se vlivy médii na jednotlivce liší na základě věku, pohlaví, rodinného stavu a socioekonomické situace.
Seznam doporučené literatury
Giles, D. (2012). Psychologie médií. Grada.\\
Nolen-Hoeksema, S. (2012). Psychologie Atkinsonové a Hilgarda (Vyd. 3., přeprac). Portál.\\
Potter, W. J. (2012). Media effects. SAGE Publications.\\
Robinson, G. (2020). Mass Commnunication and Journalism. ED-Tech Press.\\
Stuchlíková, I. (2007). Základy psychologie emocí (Vyd. 2). Portál.\\
Špatenková, N. (2017). Krize a krizová intervence. Grada.\\
Tasnim, S., Hossain, M. M., & Mazumder, H. (2020). Impact of Rumors and Misinformation on COVID-19 in Social Media. Journal Of Preventive Medicine & Public Health, (53), 171-174. https://doi.org/https://doi.org/10.3961/jpmph.20.094\\
Valkenburg, P. M., Peter, J., & Walther, J. B. (2016). Media Effects: Theory and Research. Annual Review Of Psychology, 67(1), 315-338. https://doi.org/10.1146/annurev-psych-122414-033608
Seznam doporučené literatury
Giles, D. (2012). Psychologie médií. Grada.\\
Nolen-Hoeksema, S. (2012). Psychologie Atkinsonové a Hilgarda (Vyd. 3., přeprac). Portál.\\
Potter, W. J. (2012). Media effects. SAGE Publications.\\
Robinson, G. (2020). Mass Commnunication and Journalism. ED-Tech Press.\\
Stuchlíková, I. (2007). Základy psychologie emocí (Vyd. 2). Portál.\\
Špatenková, N. (2017). Krize a krizová intervence. Grada.\\
Tasnim, S., Hossain, M. M., & Mazumder, H. (2020). Impact of Rumors and Misinformation on COVID-19 in Social Media. Journal Of Preventive Medicine & Public Health, (53), 171-174. https://doi.org/https://doi.org/10.3961/jpmph.20.094\\
Valkenburg, P. M., Peter, J., & Walther, J. B. (2016). Media Effects: Theory and Research. Annual Review Of Psychology, 67(1), 315-338. https://doi.org/10.1146/annurev-psych-122414-033608