Cílem bakalářské práce je analýza a zhodnocení současného odborného vzdělávání zaměstnanců v nestátní neziskové organizaci zaměřené na oblast charity.
Pro tento účel byla vybrána nezisková organizace Oblastní Charita Pelhřimov. Tato organizace zajišťuje služby pro lidi v tísni a v sociální nouzi.
V teoretické části jsou vysvětleny pojmy a způsoby odborného vzdělání zaměstnanců. V praktické části byl proveden výzkum pomocí dotazníku. Tento dotazník byl předložen zaměstnancům a vedoucímu pracovníku za účelem určení stavu odborného vzdělávání zaměstnanců s ohledem na stanovené požadavky.
Výsledky výzkumu byly poté porovnány a v závěru práce byly následně navrženy i možnosti, jak toto vzdělávání zefektivnit do budoucna.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is an analysis and investigation of current staff training in a non-profit non-governmental organization focused on charity.
For this purpose was selected the non-profit organization Regional Charity Pelhřimov. This organization provides services for people in distress and in social need.
The theoretical part explains the concepts and methods of professional education of employees. In the practical part a research was conducted using a questionnaire survey. This questionnaire was submitted to employees and the manager in order to determine the state of the vocational training of employees with the regard to institutional requirements.
The results of the research were compared and in the conclusion there were suggested possibilities how to make the education more effective in the future.
Klíčová slova
odborné vzdělávání, zaměstnanec, charita, analýza
Klíčová slova v angličtině
vocational training, employees, charity, analysis
Rozsah průvodní práce
43
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je analýza a zhodnocení současného odborného vzdělávání zaměstnanců v nestátní neziskové organizaci zaměřené na oblast charity.
Pro tento účel byla vybrána nezisková organizace Oblastní Charita Pelhřimov. Tato organizace zajišťuje služby pro lidi v tísni a v sociální nouzi.
V teoretické části jsou vysvětleny pojmy a způsoby odborného vzdělání zaměstnanců. V praktické části byl proveden výzkum pomocí dotazníku. Tento dotazník byl předložen zaměstnancům a vedoucímu pracovníku za účelem určení stavu odborného vzdělávání zaměstnanců s ohledem na stanovené požadavky.
Výsledky výzkumu byly poté porovnány a v závěru práce byly následně navrženy i možnosti, jak toto vzdělávání zefektivnit do budoucna.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is an analysis and investigation of current staff training in a non-profit non-governmental organization focused on charity.
For this purpose was selected the non-profit organization Regional Charity Pelhřimov. This organization provides services for people in distress and in social need.
The theoretical part explains the concepts and methods of professional education of employees. In the practical part a research was conducted using a questionnaire survey. This questionnaire was submitted to employees and the manager in order to determine the state of the vocational training of employees with the regard to institutional requirements.
The results of the research were compared and in the conclusion there were suggested possibilities how to make the education more effective in the future.
Klíčová slova
odborné vzdělávání, zaměstnanec, charita, analýza
Klíčová slova v angličtině
vocational training, employees, charity, analysis
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analyzovat a popsat další formy oborného vzdělávání zaměstnanců nestátní neziskové organizace zaměřené na oblast charity a navrhnout další opatření ke zlepšení stávajícího stavu vzdělávání v dané organizaci.
Metodický postup:
Teoretická část: Organizační učení, odborné vzdělávání a jeho význam pro další rozvoj organizace, učící se organizace, management znalostí, analýza znalostí organizace.
Praktická část: Student popíše aktuálně probíhající procesy dalšího vzdělávání zaměstnanců ve vybrané nestátní organizaci, výsledky popisu aktuálního stavu srovná s teoretickými doporučeními v odborné literatuře a navrhne další postupy a opatření ke zlepšení stávajícího stavu vzdělávání v nestátní organizaci, které bude konzultovat s vedením organizace.
Výzkumné metody a postupy: Dotazník pro zaměstnance a management organizace na zjištění silných a slabých stránek firmy ve vztahu k učení, průzkum procesů organizace v oblasti vzdělávání zaměstnanců, srovnání pohledu zaměstnanců a managementu firmy, analýza stávajícího stavu.
Závěr a doporučení.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analyzovat a popsat další formy oborného vzdělávání zaměstnanců nestátní neziskové organizace zaměřené na oblast charity a navrhnout další opatření ke zlepšení stávajícího stavu vzdělávání v dané organizaci.
Metodický postup:
Teoretická část: Organizační učení, odborné vzdělávání a jeho význam pro další rozvoj organizace, učící se organizace, management znalostí, analýza znalostí organizace.
Praktická část: Student popíše aktuálně probíhající procesy dalšího vzdělávání zaměstnanců ve vybrané nestátní organizaci, výsledky popisu aktuálního stavu srovná s teoretickými doporučeními v odborné literatuře a navrhne další postupy a opatření ke zlepšení stávajícího stavu vzdělávání v nestátní organizaci, které bude konzultovat s vedením organizace.
Výzkumné metody a postupy: Dotazník pro zaměstnance a management organizace na zjištění silných a slabých stránek firmy ve vztahu k učení, průzkum procesů organizace v oblasti vzdělávání zaměstnanců, srovnání pohledu zaměstnanců a managementu firmy, analýza stávajícího stavu.
Závěr a doporučení.
Seznam doporučené literatury
Bartoňková, H. (2010). Firemní vzdělávání: Strategický přístup ke vzdělávání pracovníků. Grada Publishing.
Bureš, V. (2007). Znalostní management a proces jeho zavádění. Grada.
Hroník, F. (2007). Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Grada Publishing.
Senge, P. M. (2016). Pátá disciplína: teorie a praxe učící se organizace. Management Press.
Tichá, I. (2005). Učící se organizace. Alfa Publishing.
Truneček, J. (2004). Management znalostí. C.H.Beck.
Veteška, J., & Tureckiová, M. (2008). Kompetence ve vzdělávání. Grada Publishing.
Vodák, J., & Kucharčíková, A. (2007). Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Grada Publishing.
Seznam doporučené literatury
Bartoňková, H. (2010). Firemní vzdělávání: Strategický přístup ke vzdělávání pracovníků. Grada Publishing.
Bureš, V. (2007). Znalostní management a proces jeho zavádění. Grada.
Hroník, F. (2007). Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Grada Publishing.
Senge, P. M. (2016). Pátá disciplína: teorie a praxe učící se organizace. Management Press.
Tichá, I. (2005). Učící se organizace. Alfa Publishing.
Truneček, J. (2004). Management znalostí. C.H.Beck.
Veteška, J., & Tureckiová, M. (2008). Kompetence ve vzdělávání. Grada Publishing.
Vodák, J., & Kucharčíková, A. (2007). Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Grada Publishing.