Práce se zabývá úrovní a podporou finančního vzdělávání ve světě, především
ve státech Evropy, a České republice. Seznamuje s navrženou učební pomůckou
pro základní školy zaměřenou na vzdělávání v oblasti financí s podporou počítače
a obsahuje popis jejího mechanizmu. Součastí práce je popis a závěry z výuky podpořené tímto nástrojem. Přílohou práce je CD s vytvořenou výukovou pomůckou.
Anotace v angličtině
This diploma work deals with the standards and support of financial education
in the world, mainly in European countries and the Czech Republic.It introduces
a suggested elementary schools didactical tool for computer-supported education
in the area of finance, and it contains a description of its mechanism.
An inseparable part of the work is a description and conclusions from classes supported with this tool. The work includes an attached CD containing the designed tool.
Klíčová slova
-
Klíčová slova v angličtině
-
Rozsah průvodní práce
71
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá úrovní a podporou finančního vzdělávání ve světě, především
ve státech Evropy, a České republice. Seznamuje s navrženou učební pomůckou
pro základní školy zaměřenou na vzdělávání v oblasti financí s podporou počítače
a obsahuje popis jejího mechanizmu. Součastí práce je popis a závěry z výuky podpořené tímto nástrojem. Přílohou práce je CD s vytvořenou výukovou pomůckou.
Anotace v angličtině
This diploma work deals with the standards and support of financial education
in the world, mainly in European countries and the Czech Republic.It introduces
a suggested elementary schools didactical tool for computer-supported education
in the area of finance, and it contains a description of its mechanism.
An inseparable part of the work is a description and conclusions from classes supported with this tool. The work includes an attached CD containing the designed tool.
Klíčová slova
-
Klíčová slova v angličtině
-
Zásady pro vypracování
- Prozkoumání současné nabídky učebnic k danému tématu.\\
- Metodické vypracování návrhu pracovních listů pro výuku FM na ZŠ\\
- Využití počítače pro výuku tohoto tématu, vytvoření prostředí\\
- Ověření práce s vytvořenými pracovními listy na ZŠ.\\
Zásady pro vypracování
- Prozkoumání současné nabídky učebnic k danému tématu.\\
- Metodické vypracování návrhu pracovních listů pro výuku FM na ZŠ\\
- Využití počítače pro výuku tohoto tématu, vytvoření prostředí\\
- Ověření práce s vytvořenými pracovními listy na ZŠ.\\
Seznam doporučené literatury
Hejný, M.: Teória vyučovania 2. SPN Bratislava, 1989\\
Hejný, M., Kuřina, F.: Dítě, škola a matematika. Konstruktivistické přístupy k vyučování.Portál Praha, 2001\\
Učebnice matematiky pro ZŠ\\
Seznam doporučené literatury
Hejný, M.: Teória vyučovania 2. SPN Bratislava, 1989\\
Hejný, M., Kuřina, F.: Dítě, škola a matematika. Konstruktivistické přístupy k vyučování.Portál Praha, 2001\\
Učebnice matematiky pro ZŠ\\