Tato diplomová práce ověřuje připravený cvičební program, který byl vytvořen v bakalářská práci, a jeho vliv na stav chodidel. Diplomová práce je zpracována formou osobní případové studie, které se tedy zúčastnil jeden proband. Pro ověření byly použity dvě testovací metody, a to metoda dle Srdečného a Chipsuxovo-Šmirákova metoda. Proband podstoupil cekem 3 měření, a to vstupní, průběžné a konečné. Při každém měření bylo dbáno na to, aby podmínky testování byly shodné. Cvičební program byl stanoven na 9 týdnů, kdy se cvičilo 5x týdně. Kompenzační program byl složen ze 40 cviků, které byly rozděleny do 3 cvičebních jednotek. Po ukončení cvičebního programu došlo ke značnému zlepšení stavu chodidel. Z této práce plyne to, že navržený cvičební program má pozitivní vliv na stav plochých nohou.
Tato diplomová práce ověřuje připravený cvičební program, který byl vytvořen v bakalářská práci, a jeho vliv na stav chodidel. Diplomová práce je zpracována formou osobní případové studie, které se tedy zúčastnil jeden proband. Pro ověření byly použity dvě testovací metody, a to metoda dle Srdečného a Chipsuxovo-Šmirákova metoda. Proband podstoupil cekem 3 měření, a to vstupní, průběžné a konečné. Při každém měření bylo dbáno na to, aby podmínky testování byly shodné. Cvičební program byl stanoven na 9 týdnů, kdy se cvičilo 5x týdně. Kompenzační program byl složen ze 40 cviků, které byly rozděleny do 3 cvičebních jednotek. Po ukončení cvičebního programu došlo ke značnému zlepšení stavu chodidel. Z této práce plyne to, že navržený cvičební program má pozitivní vliv na stav plochých nohou.
Diplomová práce navazuje na teoreticko-didaktickou bakalářskou práci. Podstatou práce je zpracovat kvalitní literární rešerši na základě studia odborné české i cizojazyčné literatury a realizace ověření cvičebního programu zaměřeného na kompenzaci ploché nohy, který byl vytvořen v rámci bakalářské práce.
Cíl práce: Cílem práce je ověření cvičebního programu zaměřeného na kompenzaci ploché nohy.
Úkoly práce:
Zpracován literární rešerše na základě domácí a zahraniční odborné literatury.
Výběr a charakteristika výzkumného souboru.
Příprava a realizace postupného jednoskupinového, časově nesouběžného experimentu.
Zpracování výsledků experimentu a jejich diskuse.
Stanovení závěrů práce.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce navazuje na teoreticko-didaktickou bakalářskou práci. Podstatou práce je zpracovat kvalitní literární rešerši na základě studia odborné české i cizojazyčné literatury a realizace ověření cvičebního programu zaměřeného na kompenzaci ploché nohy, který byl vytvořen v rámci bakalářské práce.
Cíl práce: Cílem práce je ověření cvičebního programu zaměřeného na kompenzaci ploché nohy.
Úkoly práce:
Zpracován literární rešerše na základě domácí a zahraniční odborné literatury.
Výběr a charakteristika výzkumného souboru.
Příprava a realizace postupného jednoskupinového, časově nesouběžného experimentu.
Zpracování výsledků experimentu a jejich diskuse.
Stanovení závěrů práce.
Seznam doporučené literatury
Haladová, E., & Nechvátalová, L. (1997). Vyšetřovací metody hybného systému. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví.
Hálková, J. et al. (2001). Zdravotní tělesná výchova. [Speciální učební texty I. část - obecná]. Praha: Česká asociace Sport pro všechny.
Hendl, J. (2005). Kvalitativní výzkum. Praha: Portál.
Hošková, B., Matoušková, M. (2007). Kapitoly z didaktiky zdravotní tělesné výchovy pro studující FTVS UK. Praha: Karolinu.
Chrástka, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada.
Janda, V. (1996). Funkční svalový test. Praha: Grada Publishing.
Kabelíková, K., & Vávrová, M. (1997). Cvičení k obnovení a udržení svalové rovnováhy (průprava ke správnému držení těla). Praha: Grada Publishing.
Kolář, P., Bitnar, P., Dyrhonová, O., Horáček, O., Kříž, J., Adámková, ? Zumrová, I. (2009). Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galén.
Kyralová, M., & Matoušková, M. (1995). Zdravotní TV, Sport pro všechny, Praha.
Kyralová, M., & Matoušová, M. (1995). Zdravotní TV, 2. část, Sport pro všechny, Praha.
Novotná, H. (2001). Děti s diagnózou plochá noha. Praha: Olympia.
Lewit, K. (2003). Manipulační léčba v myoskeletální medicíně. Praha: Sdělovací technika.
Přidalová, M., & Riegerová, J. (2002). Funkční anatomie II. Olomouc: Hanex.
Véle, F. (2006). Kineziologie: přehled klinické kineziologie a patokineziologie pro diagnostiku a terapii poruch pohybové soustavy. Praha: Triton.
Seznam doporučené literatury
Haladová, E., & Nechvátalová, L. (1997). Vyšetřovací metody hybného systému. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví.
Hálková, J. et al. (2001). Zdravotní tělesná výchova. [Speciální učební texty I. část - obecná]. Praha: Česká asociace Sport pro všechny.
Hendl, J. (2005). Kvalitativní výzkum. Praha: Portál.
Hošková, B., Matoušková, M. (2007). Kapitoly z didaktiky zdravotní tělesné výchovy pro studující FTVS UK. Praha: Karolinu.
Chrástka, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada.
Janda, V. (1996). Funkční svalový test. Praha: Grada Publishing.
Kabelíková, K., & Vávrová, M. (1997). Cvičení k obnovení a udržení svalové rovnováhy (průprava ke správnému držení těla). Praha: Grada Publishing.
Kolář, P., Bitnar, P., Dyrhonová, O., Horáček, O., Kříž, J., Adámková, ? Zumrová, I. (2009). Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galén.
Kyralová, M., & Matoušková, M. (1995). Zdravotní TV, Sport pro všechny, Praha.
Kyralová, M., & Matoušová, M. (1995). Zdravotní TV, 2. část, Sport pro všechny, Praha.
Novotná, H. (2001). Děti s diagnózou plochá noha. Praha: Olympia.
Lewit, K. (2003). Manipulační léčba v myoskeletální medicíně. Praha: Sdělovací technika.
Přidalová, M., & Riegerová, J. (2002). Funkční anatomie II. Olomouc: Hanex.
Véle, F. (2006). Kineziologie: přehled klinické kineziologie a patokineziologie pro diagnostiku a terapii poruch pohybové soustavy. Praha: Triton.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Posluchačka prezentovala cíl, úkoly a výzkumné otázky a závěry práce v elektronické podobě. Komise konstatovala dobrou úroveň práce, zejména v oblasti teoretické a didaktické, ale zároveň i způsob ověření na jediné probandce. Připomínky viz posudky.