Bakalářská práce se zabývá problémem, jak dlouhodobá online výuka ovlivnila děti a mládež v trávení času na internetu. V teoretické části jsou uvedeny poznatky o samotné závislosti, sociálních sítích a dalších typických činnostech trávení času na internetu i o samotné distanční výuce. Obsah praktické části je zaměřen na kvantitativní výzkumné šetření. Zvolenou metodou sběru dat je dotazníkové šetření zaměřené na základní a střední školy. Ze získaných odpovědí
je vyvozeno, jak moc distanční výuka ovlivnila trávený čas na internetu předtím
a nyní při distanční výuce.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on how long-term online learning affects children and young students' time spent online. In the theoretical part are the findings
on addiction itself, social networks and other typical activities for spending time online in distance learning as well as distance learning itself is presented. The content of the practical part focuses on a quantitative research study. The chosen method of data collection is a questionnaire survey aimed at primary and secondary schools. From the acquired data, it is concluded how much distance learning has affected the time spent on the Internet before and now in distance learning.
Klíčová slova
závislost na internetu, distanční výuka, sociální sítě, videohry, děti a mládež
Klíčová slova v angličtině
internet addiction, distance learning, social networking, video games, children and youth
Rozsah průvodní práce
63 s
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problémem, jak dlouhodobá online výuka ovlivnila děti a mládež v trávení času na internetu. V teoretické části jsou uvedeny poznatky o samotné závislosti, sociálních sítích a dalších typických činnostech trávení času na internetu i o samotné distanční výuce. Obsah praktické části je zaměřen na kvantitativní výzkumné šetření. Zvolenou metodou sběru dat je dotazníkové šetření zaměřené na základní a střední školy. Ze získaných odpovědí
je vyvozeno, jak moc distanční výuka ovlivnila trávený čas na internetu předtím
a nyní při distanční výuce.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on how long-term online learning affects children and young students' time spent online. In the theoretical part are the findings
on addiction itself, social networks and other typical activities for spending time online in distance learning as well as distance learning itself is presented. The content of the practical part focuses on a quantitative research study. The chosen method of data collection is a questionnaire survey aimed at primary and secondary schools. From the acquired data, it is concluded how much distance learning has affected the time spent on the Internet before and now in distance learning.
Klíčová slova
závislost na internetu, distanční výuka, sociální sítě, videohry, děti a mládež
Klíčová slova v angličtině
internet addiction, distance learning, social networking, video games, children and youth
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude zaměřena na vliv distanční výuky na závislost dětí a mládeže na internetu. Konkrétně bude tedy zaměřena na to, jak dlouhodobá online výuka ovlivňuje děti a mládež v trávení času na internetu. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se bude autorka práce zabývat již publikovanými poznatky v oblasti samotné závislosti, dále popisovat sociální sítě a další typické činnosti pro trávený čas na internetu dětí a mládeže. Dále se bude autorka zabývat hrozbami hrozící dětem a mládeži na internetu. V neposlední řadě se práce zaobírá samotnou distanční výukou, motivací žáků ke zvládání distanční výuky, role školy při distanční výuce a také dopady distanční výuky na děti a mládež. V praktické části se práce bude věnovat kvantitativnímu výzkumnému šetření. Zvolenou metodou sběru dat bude dotazníkové šetření zaměřené na základní i střední školy. Ze získaných odpovědí bude vyvozeno, jak moc distanční výuka ovlivnila trávený čas na internetu předtím a nyní při distanční výuce.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude zaměřena na vliv distanční výuky na závislost dětí a mládeže na internetu. Konkrétně bude tedy zaměřena na to, jak dlouhodobá online výuka ovlivňuje děti a mládež v trávení času na internetu. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se bude autorka práce zabývat již publikovanými poznatky v oblasti samotné závislosti, dále popisovat sociální sítě a další typické činnosti pro trávený čas na internetu dětí a mládeže. Dále se bude autorka zabývat hrozbami hrozící dětem a mládeži na internetu. V neposlední řadě se práce zaobírá samotnou distanční výukou, motivací žáků ke zvládání distanční výuky, role školy při distanční výuce a také dopady distanční výuky na děti a mládež. V praktické části se práce bude věnovat kvantitativnímu výzkumnému šetření. Zvolenou metodou sběru dat bude dotazníkové šetření zaměřené na základní i střední školy. Ze získaných odpovědí bude vyvozeno, jak moc distanční výuka ovlivnila trávený čas na internetu předtím a nyní při distanční výuce.
Seznam doporučené literatury
Blinka, Lukas, Online závislosti. 2016, Psyché
Černý Michal, Chytková Dagmar, Mazáčová Pavlína, Šimková Gabrirela, Distanční vzdělávání pro učitele, 2005, Flow
Kožíšek, Martin; Písecký, Václav, Bezpečně n@ internetu. Praha 2016, Grada Publishing,
a. s.
Kulhánková, Jana; Čamek, Jakub, Fenomén facebook. Praha 2010, Jakub Čamek - BigOak
Nešpor, Karel, Návykové chování a závislost, 2018, Portál
Röhr, Heinz-Peter, Závislost: jak jí porozumět a jak jí překonat, Praha 2015, Portál
Zlámalová, Helena, Distanční vzdělávání a eLearning, 2008, UJAK Praha
Seznam doporučené literatury
Blinka, Lukas, Online závislosti. 2016, Psyché
Černý Michal, Chytková Dagmar, Mazáčová Pavlína, Šimková Gabrirela, Distanční vzdělávání pro učitele, 2005, Flow
Kožíšek, Martin; Písecký, Václav, Bezpečně n@ internetu. Praha 2016, Grada Publishing,
a. s.
Kulhánková, Jana; Čamek, Jakub, Fenomén facebook. Praha 2010, Jakub Čamek - BigOak
Nešpor, Karel, Návykové chování a závislost, 2018, Portál
Röhr, Heinz-Peter, Závislost: jak jí porozumět a jak jí překonat, Praha 2015, Portál
Zlámalová, Helena, Distanční vzdělávání a eLearning, 2008, UJAK Praha