Tato bakalářská práce shrnuje oblast regenerace ve sportu, která je zpracována na základě kvalitní rešerše. Hlavním předmětem práce je vypracování metodických listů relaxačních her, které jsou určené pro děti mladšího školního věku. Dále vypracování metodických listů pro dospívající a dospělé sportovce. Na základě těchto listů lze prakticky provádět relaxaci.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis summarizes the field of regeneration in sports, which is elaborated on the basis of quality research. The main subject of the work is the development of methodical sheets of relaxation games, which are intended for children of younger school age. Furthermore, the development of methodical sheets for teenage and adult athletes. On the basis of these sheets, relaxation can be practically carried out.
Klíčová slova
Regenerace ve sportu, relaxace ve sportu, relaxační hra, relaxační technika, psychologické prostředky.
Klíčová slova v angličtině
Regeneration in sports, relaxation in sports, relaxation game, relaxation technique, psychological means.
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce shrnuje oblast regenerace ve sportu, která je zpracována na základě kvalitní rešerše. Hlavním předmětem práce je vypracování metodických listů relaxačních her, které jsou určené pro děti mladšího školního věku. Dále vypracování metodických listů pro dospívající a dospělé sportovce. Na základě těchto listů lze prakticky provádět relaxaci.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis summarizes the field of regeneration in sports, which is elaborated on the basis of quality research. The main subject of the work is the development of methodical sheets of relaxation games, which are intended for children of younger school age. Furthermore, the development of methodical sheets for teenage and adult athletes. On the basis of these sheets, relaxation can be practically carried out.
Klíčová slova
Regenerace ve sportu, relaxace ve sportu, relaxační hra, relaxační technika, psychologické prostředky.
Klíčová slova v angličtině
Regeneration in sports, relaxation in sports, relaxation game, relaxation technique, psychological means.
Zásady pro vypracování
Podstatou teoreticko-didaktické práce je zpracovat kvalitní literární rešerši na základě studia odborné české i cizojazyčné literatury z oblasti psychologických prostředků regenerace po sportovní zátěži a navrhnout metodické listy relaxačních her a relaxačních technik.
Cíl práce: Vytvoření metodických listů relaxačních her a technik.
Předpokládané výzkumné metody: Obsahová analýza, obsahová syntéza.
Úkoly práce:
- Zpracování rešerše z oblasti regenerace ve sportu, psychologických prostředků.
- Vytvoření metodických listů.
Zásady pro vypracování
Podstatou teoreticko-didaktické práce je zpracovat kvalitní literární rešerši na základě studia odborné české i cizojazyčné literatury z oblasti psychologických prostředků regenerace po sportovní zátěži a navrhnout metodické listy relaxačních her a relaxačních technik.
Cíl práce: Vytvoření metodických listů relaxačních her a technik.
Předpokládané výzkumné metody: Obsahová analýza, obsahová syntéza.
Úkoly práce:
- Zpracování rešerše z oblasti regenerace ve sportu, psychologických prostředků.
- Vytvoření metodických listů.
Seznam doporučené literatury
Hošková, B. (2000). Masáž ve sportu. Praha: Olympia.
Javůrek, J. (1982). Léčebná rehabilitace sportovců. Praha: Olympia.
Jirka, J. (1990). Regenerace a sport. Praha: Olympia.
Kabelíková, K., & Vávrová, M. (1997). Cvičení k obnovení a udržení svalové rovnováhy (průprava ke správnému držení těla). Praha: Grada Publishing.
Kolář, P. et al. (2009). Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galém.
Krauss, H. (1983). Fyzioterapie pro každého. Praha: Avicenum.
Kvapilík, J. (1991). Sportovní masáž pro každého. Praha: Olympia.
Kvapilík, J. (1992). Teorie a praxe sportovní masáže. Praha: UK.
Letošník, R. (2005). Sauna. Praha: Grada.
Lewit, K. (2003). Manipulační léčba v myoskeletální medicíně. Praha: Sdělovací technika.
Linc, R. (1986). Anatomie hybnosti. Praha: UK.
Miller, M. a kol. (1990). Učební texty sportovní masáže a rehabilitace. Praha: MILLS - Soukromá škola zdravého života.
Pavlová, Z. (1998). Regenerace a sportovní masáž. České Budějovice: JU.
Řehula, M. (1995). Masážní přípravky. Hradec Králové: FEBAX.
Sedmík, J. (1997). Masáže. Praha: NS Svoboda.
Tintěra, J., Kvapilík, J. (1985). Zdravotní propedeutika. Praha: UK.
Véle, F. (2006). Kineziologie: přehled klinické kineziologie a patokineziologie pro diagnostiku a terapii poruch pohybové soustavy. Praha: Triton.
Seznam doporučené literatury
Hošková, B. (2000). Masáž ve sportu. Praha: Olympia.
Javůrek, J. (1982). Léčebná rehabilitace sportovců. Praha: Olympia.
Jirka, J. (1990). Regenerace a sport. Praha: Olympia.
Kabelíková, K., & Vávrová, M. (1997). Cvičení k obnovení a udržení svalové rovnováhy (průprava ke správnému držení těla). Praha: Grada Publishing.
Kolář, P. et al. (2009). Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galém.
Krauss, H. (1983). Fyzioterapie pro každého. Praha: Avicenum.
Kvapilík, J. (1991). Sportovní masáž pro každého. Praha: Olympia.
Kvapilík, J. (1992). Teorie a praxe sportovní masáže. Praha: UK.
Letošník, R. (2005). Sauna. Praha: Grada.
Lewit, K. (2003). Manipulační léčba v myoskeletální medicíně. Praha: Sdělovací technika.
Linc, R. (1986). Anatomie hybnosti. Praha: UK.
Miller, M. a kol. (1990). Učební texty sportovní masáže a rehabilitace. Praha: MILLS - Soukromá škola zdravého života.
Pavlová, Z. (1998). Regenerace a sportovní masáž. České Budějovice: JU.
Řehula, M. (1995). Masážní přípravky. Hradec Králové: FEBAX.
Sedmík, J. (1997). Masáže. Praha: NS Svoboda.
Tintěra, J., Kvapilík, J. (1985). Zdravotní propedeutika. Praha: UK.
Véle, F. (2006). Kineziologie: přehled klinické kineziologie a patokineziologie pro diagnostiku a terapii poruch pohybové soustavy. Praha: Triton.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Posluchačka prezentovala v elektronické podobě cíl, úkoly, metody, výsledky a závěry práce. Komise konstatovala určité nedostatky v metodologické části práce jako například způsob výběru obsahu jednotlivých metodických listů.