Teoreticko-projektová kvalifikační studie je rozdělena na dva celky - část teoretickou a část věnovanou vzdělávacímu projektu. V teoretických statích práce je velmi stručně popsán vznik a vývoj keltské kultury. V podkapitolách jsou pak neméně stručně zachyceny pro projekt potřebné informace ke keltským řemeslům, zemědělství, numismatice a v neposlední řadě k válečnictví. Prostor v textu je dán zejména keltské kultuře na území Čech - primárně bývalému keltskému hradišti Věnec. Teoretickou část pak uzavírají statě věnované problematice projektového vyučování.
Druhá, tedy projektová část zevrubně popisuje projektový den s názvem Po stopách Keltů, jenž je určen pro žáky 2. stupně ZŠ a byl experimentálně realizován se žáky příslušné věkové adresnosti ze ZŠ Čkyně.
Anotace v angličtině
The theoretical and project qualification study is divided into two parts - the theoretical part and the part dedicated to the educational project. In the theoretical part of the thesis the origin and development of Celtic culture is described very briefly. In the subchapters, the information necessary for the project is no less briefly presented on Celtic crafts, agriculture, numismatics and, last but not least, on warfare. Space in the text is given in particular to the Celtic culture in Bohemia - primarily to the former Celtic stronghold of Věnec.The conclusion of the theoretical part of the book is devoted to the issue of project-based learning. The second part of the project describes in detail the project day called In the Footsteps of the Celts, which is intended for pupils of the 2nd grade of primary school and was experimentally implemented with pupils of the appropriate age from the primary school Čkyně.
Celts, Celtic culture, Věnec, project-based learning, alternative teaching methods,Framework Educational Program
Rozsah průvodní práce
106 s. (160 482)
Jazyk
CZ
Anotace
Teoreticko-projektová kvalifikační studie je rozdělena na dva celky - část teoretickou a část věnovanou vzdělávacímu projektu. V teoretických statích práce je velmi stručně popsán vznik a vývoj keltské kultury. V podkapitolách jsou pak neméně stručně zachyceny pro projekt potřebné informace ke keltským řemeslům, zemědělství, numismatice a v neposlední řadě k válečnictví. Prostor v textu je dán zejména keltské kultuře na území Čech - primárně bývalému keltskému hradišti Věnec. Teoretickou část pak uzavírají statě věnované problematice projektového vyučování.
Druhá, tedy projektová část zevrubně popisuje projektový den s názvem Po stopách Keltů, jenž je určen pro žáky 2. stupně ZŠ a byl experimentálně realizován se žáky příslušné věkové adresnosti ze ZŠ Čkyně.
Anotace v angličtině
The theoretical and project qualification study is divided into two parts - the theoretical part and the part dedicated to the educational project. In the theoretical part of the thesis the origin and development of Celtic culture is described very briefly. In the subchapters, the information necessary for the project is no less briefly presented on Celtic crafts, agriculture, numismatics and, last but not least, on warfare. Space in the text is given in particular to the Celtic culture in Bohemia - primarily to the former Celtic stronghold of Věnec.The conclusion of the theoretical part of the book is devoted to the issue of project-based learning. The second part of the project describes in detail the project day called In the Footsteps of the Celts, which is intended for pupils of the 2nd grade of primary school and was experimentally implemented with pupils of the appropriate age from the primary school Čkyně.
Celts, Celtic culture, Věnec, project-based learning, alternative teaching methods,Framework Educational Program
Zásady pro vypracování
TEORETICKÁ ČÁST:
- vymezení obsahu a cílů tematického projektu/programu;
- téma projektu a jeho otisk v umělecké tvorbě a vizuální kultuře, inspirační zdroje z výtvarného umění atp.;
- význam projektů, resp. vzdělávacích programů, v rámci výuky ve výtvarné výchově na 2. stupni ZŠ;
- analýza prostoru pro zvolené výtvarné prostředky v rámci výtvarných činností včetně intermediálních a experimentálních aktivit ve výtvarné výchově v rámci prvního stupně základního školství v souvislostech se současnými proudy ve výtvarné výchově a dokumenty RVP/ŠVP.
PRAKTICKÁ ČÁST:
Vytvoření, částečná realizace a reflexe souboru vlastních tematických činností jako součástí celodenního vzdělávacího programu ve vybrané/vybraných třídě/třídách na 2. stupni ZŠ.
Poznámka: Všechny součásti diplomové práce budou zpracovávány s ohledem na formu práce, tedy teoreticko-projektově. Jednotlivé části studie budou adekvátně akcentovány i v obrazové dokumentaci. Diplomant/ka zpracuje všechny části diplomové práce dle svých možností na té nejlepší stylistické a pravopisné úrovni.
Rozsah grafických prací: Obrazový materiál dokumentující přípravu a realizaci tematického programu na zadané téma.
Zásady pro vypracování
TEORETICKÁ ČÁST:
- vymezení obsahu a cílů tematického projektu/programu;
- téma projektu a jeho otisk v umělecké tvorbě a vizuální kultuře, inspirační zdroje z výtvarného umění atp.;
- význam projektů, resp. vzdělávacích programů, v rámci výuky ve výtvarné výchově na 2. stupni ZŠ;
- analýza prostoru pro zvolené výtvarné prostředky v rámci výtvarných činností včetně intermediálních a experimentálních aktivit ve výtvarné výchově v rámci prvního stupně základního školství v souvislostech se současnými proudy ve výtvarné výchově a dokumenty RVP/ŠVP.
PRAKTICKÁ ČÁST:
Vytvoření, částečná realizace a reflexe souboru vlastních tematických činností jako součástí celodenního vzdělávacího programu ve vybrané/vybraných třídě/třídách na 2. stupni ZŠ.
Poznámka: Všechny součásti diplomové práce budou zpracovávány s ohledem na formu práce, tedy teoreticko-projektově. Jednotlivé části studie budou adekvátně akcentovány i v obrazové dokumentaci. Diplomant/ka zpracuje všechny části diplomové práce dle svých možností na té nejlepší stylistické a pravopisné úrovni.
Rozsah grafických prací: Obrazový materiál dokumentující přípravu a realizaci tematického programu na zadané téma.
Seznam doporučené literatury
CUNLIFFE, Barry W. Keltové: průvodce pro každého. Praha: Dokořán, 2009. Průvodce pro každého. ISBN 978-80-7363-162-8.CUNLIFFE, Barry W. Keltové: průvodce pro každého. Praha: Dokořán, 2009. Průvodce pro každého. ISBN 978-80-7363-162-8.
DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Projektové vyučování v české škole. Vývoj, inspirace, současné problémy. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1620-9.
FILIP, Jan. Celtic Civilization and Its Heritage. Prague: Publishing House of the Czechoslovak Academy of Sciences, 1962. ISBN 978-0569081580.
HOSMAN, Zdeněk. Didaktický skicář. Výtvarné činnosti ve výtvarné výchově. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007. 94 s. ISBN 978-80-7394-001-0.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8163-5.
MICHÁLEK, Jan. Daniele Vitali: Keltové. In: Archeologické výzkumy v jižních Čechách. ISSN 0231-8237.
PARKMAN, Marek. Hradiště Věnec a Keltové. Malenice: CHANCE IN NATURE - Local Action Group, 2009. ISBN 978-80-254-8426-5.
ROESELOVÁ, Věra. Námět ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1995. 195 s. ISBN 80-902267-4-4.
ROESELOVÁ, Věra. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1997. 219 s. ISBN 80-902267-2-8.
VALENTA, Josef; ROZTOČILOVÁ, Jana. Pohledy: projektová metoda ve škole a za školou. Praha: IPOS-ARTAMA, 1993. ISBN 80-7068-066-0.
VITALI, Daniele. Keltové: poklady starobylých civilizací. V Praze: Euromedia Group - Knižní klub, 2008. Poklady starobylých civilizací. ISBN 978-80-242-2102-1.
VLČKOVÁ, Jitka. Encyklopedie keltské mytologie. Praha: Libri, 2002. ISBN 80-7277-066-7.
WALDHAUSER, Jiří. Encyklopedie Keltů v Čechách. Praha: Libri, 2007. Archeologie, geografie, historie a pomocné vědy historické. ISBN 8072770535.
Další doplnění seznamu odborné literatury je součástí diplomantova úkolu.
Seznam doporučené literatury
CUNLIFFE, Barry W. Keltové: průvodce pro každého. Praha: Dokořán, 2009. Průvodce pro každého. ISBN 978-80-7363-162-8.CUNLIFFE, Barry W. Keltové: průvodce pro každého. Praha: Dokořán, 2009. Průvodce pro každého. ISBN 978-80-7363-162-8.
DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Projektové vyučování v české škole. Vývoj, inspirace, současné problémy. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1620-9.
FILIP, Jan. Celtic Civilization and Its Heritage. Prague: Publishing House of the Czechoslovak Academy of Sciences, 1962. ISBN 978-0569081580.
HOSMAN, Zdeněk. Didaktický skicář. Výtvarné činnosti ve výtvarné výchově. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007. 94 s. ISBN 978-80-7394-001-0.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8163-5.
MICHÁLEK, Jan. Daniele Vitali: Keltové. In: Archeologické výzkumy v jižních Čechách. ISSN 0231-8237.
PARKMAN, Marek. Hradiště Věnec a Keltové. Malenice: CHANCE IN NATURE - Local Action Group, 2009. ISBN 978-80-254-8426-5.
ROESELOVÁ, Věra. Námět ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1995. 195 s. ISBN 80-902267-4-4.
ROESELOVÁ, Věra. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1997. 219 s. ISBN 80-902267-2-8.
VALENTA, Josef; ROZTOČILOVÁ, Jana. Pohledy: projektová metoda ve škole a za školou. Praha: IPOS-ARTAMA, 1993. ISBN 80-7068-066-0.
VITALI, Daniele. Keltové: poklady starobylých civilizací. V Praze: Euromedia Group - Knižní klub, 2008. Poklady starobylých civilizací. ISBN 978-80-242-2102-1.
VLČKOVÁ, Jitka. Encyklopedie keltské mytologie. Praha: Libri, 2002. ISBN 80-7277-066-7.
WALDHAUSER, Jiří. Encyklopedie Keltů v Čechách. Praha: Libri, 2007. Archeologie, geografie, historie a pomocné vědy historické. ISBN 8072770535.
Další doplnění seznamu odborné literatury je součástí diplomantova úkolu.