Práce se zaměřuje na franchising ve společnosti McDonald's. Franchising představuje speciální druh spolupráce mezi franchisorem a franchisantem, kdy franchisor zaujímá postavení zpravidla veliké společnosti, která za určitých podmínek poskytuje druhé straně (franchisorovi) právo podnikat pod jménem společnosti. Franchisant se zavazuje, že bude plnit vše podstatné vycházející z franchisingové smlouvy. Cílem práce je identifikace společnosti McDonald's a zjištění předností a nedostatků této společnosti vůči ostatním konkurentům v oblasti rychlého stravování na trhu. Na základě dat získaných z metod, jako jsou případové studie jednotlivých společností a dotazníkové šetření bude sestaven seznam vlastních doporučení pro tuto společnost.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis describes franchising as a way of business and focuses on history of franchising as well as the factors that support faster growth in the Czech Republic. It discusses the advantages and disadvantages from the perspective of the franchisor and the franchisee. Part of the thesis is devoted to the franchise contract which defines the relationships between the business partners. The data obtained from McDonald's are analysed. The purpose of this work is to characterize the company McDonalds and to identify the advantages and disadvantages in relation to other competitors on the market. A questionnaire survey and case studies are used for the research and the SWOT analysis is used to analyze the competition. The work finishes with recommendations for McDonalds.
Klíčová slova
franchising, franchisant, franchisor, SWOT analýza, případová studie
Klíčová slova v angličtině
franchising, franchisee, franchisor, SWOT analysis, case study
Rozsah průvodní práce
60
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zaměřuje na franchising ve společnosti McDonald's. Franchising představuje speciální druh spolupráce mezi franchisorem a franchisantem, kdy franchisor zaujímá postavení zpravidla veliké společnosti, která za určitých podmínek poskytuje druhé straně (franchisorovi) právo podnikat pod jménem společnosti. Franchisant se zavazuje, že bude plnit vše podstatné vycházející z franchisingové smlouvy. Cílem práce je identifikace společnosti McDonald's a zjištění předností a nedostatků této společnosti vůči ostatním konkurentům v oblasti rychlého stravování na trhu. Na základě dat získaných z metod, jako jsou případové studie jednotlivých společností a dotazníkové šetření bude sestaven seznam vlastních doporučení pro tuto společnost.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis describes franchising as a way of business and focuses on history of franchising as well as the factors that support faster growth in the Czech Republic. It discusses the advantages and disadvantages from the perspective of the franchisor and the franchisee. Part of the thesis is devoted to the franchise contract which defines the relationships between the business partners. The data obtained from McDonald's are analysed. The purpose of this work is to characterize the company McDonalds and to identify the advantages and disadvantages in relation to other competitors on the market. A questionnaire survey and case studies are used for the research and the SWOT analysis is used to analyze the competition. The work finishes with recommendations for McDonalds.
Klíčová slova
franchising, franchisant, franchisor, SWOT analýza, případová studie
Klíčová slova v angličtině
franchising, franchisee, franchisor, SWOT analysis, case study
Zásady pro vypracování
Cíle práce:
Cílem bakalářské práce je identifikace existující franchisingové společnosti a zjištění předností a nedostatků vůči ostatním společnostem na trhu.
Metodický postup:
Studium odborné literatury.
Analýza franchisingu u obchodního subjektu.
Realizace vlastního výzkumu.
Syntéza výsledků a poznatků.
Vyhodnocení analýzy, návrh a doporučení řešení na základě zjištěných poznatků.
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury.
Zásady pro vypracování
Cíle práce:
Cílem bakalářské práce je identifikace existující franchisingové společnosti a zjištění předností a nedostatků vůči ostatním společnostem na trhu.
Metodický postup:
Studium odborné literatury.
Analýza franchisingu u obchodního subjektu.
Realizace vlastního výzkumu.
Syntéza výsledků a poznatků.
Vyhodnocení analýzy, návrh a doporučení řešení na základě zjištěných poznatků.
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury.
Seznam doporučené literatury
Česká asociace franchisingu (2008). Franchising v České republice. Praha: Česká asociace franchisingu.
Jakubíková D. (2008). Strategický marketing. Strategie a trendy. Praha: Grada Publishing.
Levy M., Weitz B. A. (2009). Retailing management. New York: McGraw-Hill/Irwin.
Řezníčková, M. (2009). Franchising. Podnikání pod cizím jménem. Praha: C. H. Beck.
Seznam doporučené literatury
Česká asociace franchisingu (2008). Franchising v České republice. Praha: Česká asociace franchisingu.
Jakubíková D. (2008). Strategický marketing. Strategie a trendy. Praha: Grada Publishing.
Levy M., Weitz B. A. (2009). Retailing management. New York: McGraw-Hill/Irwin.
Řezníčková, M. (2009). Franchising. Podnikání pod cizím jménem. Praha: C. H. Beck.