V rámci této diplomové práce byla provedena analýza za účelem identifikace fakultních business procesů, které je vhodné podpořit IT prostředky. Byly vybrány tři klíčové oblasti Přírodovědecké fakulty. První oblastí je proces zadávání požadavků pro oddělení údržby. Pro podpoření procesu byla vytvořena aplikace v prostředí Microsoft Power Platform pro zadávání, delegaci a správu požadavků pro oddělení údržby. Druhou oblastí je proces vytváření zadávacích protokolů závěrečných prací. Implementace aplikace také vytvářené v Power Platform výrazně zkrátila dobu schválení zadávacího protokolu všemi zúčastněnými tím, že schválení probíhá elektronickou cestou. Aplikace obsahovala zadávací formulář, data importovaná z API STAGu, komplexní schvalovací flow a skript pro export dat do PDF. Navržené řešení pro oblast centrálního úložiště pro sdílení dokumentů bylo implementováno jen částečně, protože i po několika úpravách navrhovaného řešení se nepodařilo najít shodu s administrátorem Microsoft 365 v rámci univerzity, od nichž byla potřebná součinnost. Optimalizace v oddělení údržby přinesla ulehčení administrativní zátěže členům údržby, zlepšila přehled členů údržbu o prováděných opravách a předělených úkolech. Také přinesla lepší informovanost o průběhu oprav pro zadavatele opravy. Digitalizování zadávacích protokolů je nyní z důvodu několika změn zadání ve fázi Beta testování a nelze vyvodit závěry ohledně zvýšení efektivity.
Anotace v angličtině
In this thesis, an analysis was conducted to identify faculty business processes that should be supported by IT resources. Three key areas of the Faculty of Science were selected. The first area is the request process for the maintenance department. To support the process, an application was created in the Microsoft Power Platform environment to enter, delegate and manage requests for the maintenance department. The second area is the process of creating the thesis assignment reports. The implementation of the application also created in Power Platform has significantly reduced the time for approval of the assignment report by all involved by making the approval electronic. The application included the assignment form, data imported from the STAG API, a comprehensive approval flow and a script to export the data to PDF. The proposed solution for the central document sharing repository area was only partially implemented because, even after several modifications to the proposed solution, a match could not be found with the Microsoft 365 administrator within the university, from whom interaction was required. The optimization in the maintenance department resulted in easing the administrative burden on the maintenance members, improving the maintenance members' overview of the repairs performed and tasks reassigned. It has also brought better information on the progress of repairs for the repair contractors. The digitisation of the assignment logs is now in Beta testing due to several changes to the assignment and no conclusions can be drawn regarding efficiency gains.
Klíčová slova
business procesy, automatizace procesu, Power App, Low Code, optimalizace
Klíčová slova v angličtině
business processes, process automation, Power App, Low Code, process optimization
Rozsah průvodní práce
100
Jazyk
CZ
Anotace
V rámci této diplomové práce byla provedena analýza za účelem identifikace fakultních business procesů, které je vhodné podpořit IT prostředky. Byly vybrány tři klíčové oblasti Přírodovědecké fakulty. První oblastí je proces zadávání požadavků pro oddělení údržby. Pro podpoření procesu byla vytvořena aplikace v prostředí Microsoft Power Platform pro zadávání, delegaci a správu požadavků pro oddělení údržby. Druhou oblastí je proces vytváření zadávacích protokolů závěrečných prací. Implementace aplikace také vytvářené v Power Platform výrazně zkrátila dobu schválení zadávacího protokolu všemi zúčastněnými tím, že schválení probíhá elektronickou cestou. Aplikace obsahovala zadávací formulář, data importovaná z API STAGu, komplexní schvalovací flow a skript pro export dat do PDF. Navržené řešení pro oblast centrálního úložiště pro sdílení dokumentů bylo implementováno jen částečně, protože i po několika úpravách navrhovaného řešení se nepodařilo najít shodu s administrátorem Microsoft 365 v rámci univerzity, od nichž byla potřebná součinnost. Optimalizace v oddělení údržby přinesla ulehčení administrativní zátěže členům údržby, zlepšila přehled členů údržbu o prováděných opravách a předělených úkolech. Také přinesla lepší informovanost o průběhu oprav pro zadavatele opravy. Digitalizování zadávacích protokolů je nyní z důvodu několika změn zadání ve fázi Beta testování a nelze vyvodit závěry ohledně zvýšení efektivity.
Anotace v angličtině
In this thesis, an analysis was conducted to identify faculty business processes that should be supported by IT resources. Three key areas of the Faculty of Science were selected. The first area is the request process for the maintenance department. To support the process, an application was created in the Microsoft Power Platform environment to enter, delegate and manage requests for the maintenance department. The second area is the process of creating the thesis assignment reports. The implementation of the application also created in Power Platform has significantly reduced the time for approval of the assignment report by all involved by making the approval electronic. The application included the assignment form, data imported from the STAG API, a comprehensive approval flow and a script to export the data to PDF. The proposed solution for the central document sharing repository area was only partially implemented because, even after several modifications to the proposed solution, a match could not be found with the Microsoft 365 administrator within the university, from whom interaction was required. The optimization in the maintenance department resulted in easing the administrative burden on the maintenance members, improving the maintenance members' overview of the repairs performed and tasks reassigned. It has also brought better information on the progress of repairs for the repair contractors. The digitisation of the assignment logs is now in Beta testing due to several changes to the assignment and no conclusions can be drawn regarding efficiency gains.
Klíčová slova
business procesy, automatizace procesu, Power App, Low Code, optimalizace
Klíčová slova v angličtině
business processes, process automation, Power App, Low Code, process optimization
Zásady pro vypracování
Cílem práce je identifikovat a analyzovat administrativní/podnikové procesy na Přírodovědecké fakultě (PřF) a nalézt a implementovat vhodné IT/IS nástroje pro jejich podporu. Volba nástrojů bude brát ohled na dostupné licence a prostředí, které je aktuálně na PřF využíváno (IDM, Microsoft365, SharePoint, EGJE, apod.), tedy bude těchto využívat nebo bude komplementární. Implementace nástrojů musí být uživatelsky přívětivá, dobře zdokumentovaná a vícejazyčná (tam kde to proces vyžaduje).
Metodický postup:
Prostudování dostupné literatury.
Řešení správy a řízení dokumentů.
Řešení minimálně 2 procesů (rozsahem přiměřených práci).
Součástí práce budou bezpodmínečně následující dokumenty:
Analýza procesů a příležitostí k jejich podpoře pomocí IS/IT nástrojů
Analýza a výběr vhodných softwarových prostředků
Dokumentace implementace/kódu
Uživatelská dokumentace
Závěr.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je identifikovat a analyzovat administrativní/podnikové procesy na Přírodovědecké fakultě (PřF) a nalézt a implementovat vhodné IT/IS nástroje pro jejich podporu. Volba nástrojů bude brát ohled na dostupné licence a prostředí, které je aktuálně na PřF využíváno (IDM, Microsoft365, SharePoint, EGJE, apod.), tedy bude těchto využívat nebo bude komplementární. Implementace nástrojů musí být uživatelsky přívětivá, dobře zdokumentovaná a vícejazyčná (tam kde to proces vyžaduje).
Metodický postup:
Prostudování dostupné literatury.
Řešení správy a řízení dokumentů.
Řešení minimálně 2 procesů (rozsahem přiměřených práci).
Součástí práce budou bezpodmínečně následující dokumenty:
Analýza procesů a příležitostí k jejich podpoře pomocí IS/IT nástrojů
Analýza a výběr vhodných softwarových prostředků
Dokumentace implementace/kódu
Uživatelská dokumentace
Závěr.
Seznam doporučené literatury
Carda, A., & Kunstová, R. (2003). Workflow, nástroj manažera pro řízení podnikových procesů. Praha: Grada Publishing.
Guilmette, A. (2020). Workflow Automation with Microsoft Power Automate. Packt Pub.
Kunstová, R. (2010). Efektivní správa dokumentů. Praha: Grada Publishing.
Svozilová, A. (2011).Zlepšování podnikových procesů. Praha: Grada Publishing.
Microsoft dokumentace:
https://docs.microsoft.com/cs-cz/sharepoint/
https://docs.microsoft.com/cs-cz/power-automate/
Seznam doporučené literatury
Carda, A., & Kunstová, R. (2003). Workflow, nástroj manažera pro řízení podnikových procesů. Praha: Grada Publishing.
Guilmette, A. (2020). Workflow Automation with Microsoft Power Automate. Packt Pub.
Kunstová, R. (2010). Efektivní správa dokumentů. Praha: Grada Publishing.
Svozilová, A. (2011).Zlepšování podnikových procesů. Praha: Grada Publishing.
Microsoft dokumentace:
https://docs.microsoft.com/cs-cz/sharepoint/
https://docs.microsoft.com/cs-cz/power-automate/
Přílohy volně vložené
Příloha 1 - Zdrojové kódy aplikací Power Apps a Power Automate
Příloha 2 - Uživatelská dokumentace k aplikacím
Příloha 3 - Zadávací protokol závěrečných prací. docx
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prokázal při obhajobě své práce velmi dobré znalosti řešené problematiky. Odpověděla správně na doplňující otázky členů komise.