Diplomová práce se zaměřuje na charakter a velikost vlivu, který má digitální transformace na byznys model. V teoretické části této práce jsou definovány pojmy, které se v oblasti digitalizace běžně používají, zároveň je popsán také pojem byznys model včetně jeho druhů a šablon pro vytvoření.
Součástí diplomové práce je ukázková mobilní aplikace vytvořená v nástroji Power Apps, která je určena k vykazování hodin. Tato aplikace je prostřednictvím automatizovaného toku vytvořeného v nástroji Power Automate propojená se sestavou vytvořenou v nástroji Power BI, která zobrazuje vizuální přehled vykázaných hodin.
V rámci práce je rovněž vytvořen ukázkový byznys model fiktivní firmy, která se zaměřuje na tvorbu webových stránek, mobilních aplikací a webhosting. Na tvorbu modelu byla využita šablona Lean Canvas.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the nature and magnitude of the impact that digital transformation has on the business model. The theoretical part of the thesis explains the terms commonly used in the field of digital transformation and describes the concept of business model including its types and templates for its creation.
The thesis includes a sample mobile application created in Power Apps, which is used for reporting hours. This application is linked to a report created in Power BI via an automated flow created in Power Automate. This report is used for a visual overview of the hours reported.
A sample business model of a fictitious company that specializes in website development, mobile application development and web hosting is also created as part of the work. The Lean Canvas template was used to create the model.
Klíčová slova
Digitalizace, digitální transformace, byznys model, Power Apps
Klíčová slova v angličtině
Digitalization, digital transformation, business model, Power Apps
Rozsah průvodní práce
67
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na charakter a velikost vlivu, který má digitální transformace na byznys model. V teoretické části této práce jsou definovány pojmy, které se v oblasti digitalizace běžně používají, zároveň je popsán také pojem byznys model včetně jeho druhů a šablon pro vytvoření.
Součástí diplomové práce je ukázková mobilní aplikace vytvořená v nástroji Power Apps, která je určena k vykazování hodin. Tato aplikace je prostřednictvím automatizovaného toku vytvořeného v nástroji Power Automate propojená se sestavou vytvořenou v nástroji Power BI, která zobrazuje vizuální přehled vykázaných hodin.
V rámci práce je rovněž vytvořen ukázkový byznys model fiktivní firmy, která se zaměřuje na tvorbu webových stránek, mobilních aplikací a webhosting. Na tvorbu modelu byla využita šablona Lean Canvas.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the nature and magnitude of the impact that digital transformation has on the business model. The theoretical part of the thesis explains the terms commonly used in the field of digital transformation and describes the concept of business model including its types and templates for its creation.
The thesis includes a sample mobile application created in Power Apps, which is used for reporting hours. This application is linked to a report created in Power BI via an automated flow created in Power Automate. This report is used for a visual overview of the hours reported.
A sample business model of a fictitious company that specializes in website development, mobile application development and web hosting is also created as part of the work. The Lean Canvas template was used to create the model.
Klíčová slova
Digitalizace, digitální transformace, byznys model, Power Apps
Klíčová slova v angličtině
Digitalization, digital transformation, business model, Power Apps
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je popsat a zhodnotit proces digitální transformace ve vybrané firmě ve vztahu k novému obchodnímu modelu.
Práce se bude podrobněji věnovat procesu digitální transformace a digitalizace ve vybrané firmě, budou popsány dostupné nástroje pro digitální transformaci a její vliv na obchodní model společnosti.
Součástí práce bude též vytvoření ukázkových toků za pomoci nástroje Microsoft Power Automate, vzorové aplikace pomocí nástroje Microsoft Power Apps a vytvoření sestavy v Microsoft Power BI, která bude vyhodnocovat a zobrazovat získaná data.
Metodický postup:
Studium odborné literatury.
Popis a vymezení pojmů ve vztahu k digitální transformaci.
Představení a popis obchodního modelu v rámci digitální transformace ve vybrané firmě.
Zhodnocení procesu, vypracování doporučení a závěrů.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je popsat a zhodnotit proces digitální transformace ve vybrané firmě ve vztahu k novému obchodnímu modelu.
Práce se bude podrobněji věnovat procesu digitální transformace a digitalizace ve vybrané firmě, budou popsány dostupné nástroje pro digitální transformaci a její vliv na obchodní model společnosti.
Součástí práce bude též vytvoření ukázkových toků za pomoci nástroje Microsoft Power Automate, vzorové aplikace pomocí nástroje Microsoft Power Apps a vytvoření sestavy v Microsoft Power BI, která bude vyhodnocovat a zobrazovat získaná data.
Metodický postup:
Studium odborné literatury.
Popis a vymezení pojmů ve vztahu k digitální transformaci.
Představení a popis obchodního modelu v rámci digitální transformace ve vybrané firmě.
Zhodnocení procesu, vypracování doporučení a závěrů.
Seznam doporučené literatury
Fotr, J., Vacík, E., Souček, I., Špaček, M., & Hájek, S. (2020). Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. Grada.
Gassmann, O., Frankenberger, K., & Choudury, M. (2020). The Business Model Navigator: 55 Models That Will Revolutionise Your Business. Pearson.
Guilmette, A. (2020). Workflow Automation with Microsoft Power Automate. Packt.
Highsmith, J., Luu, L., & Robinson, D. (2019). EDGE: Value-Driven Digital Transformation. Addison-Wesley.
Hesselberg, J. (2018). Unlocking Agility: An Insider's Guide to Agile Enterprise Transformation. Addison-Wesley.
Veber, J. (2018). Digitalizace ekonomiky a společnosti: výhody, rizika, příležitosti. Management.
Seznam doporučené literatury
Fotr, J., Vacík, E., Souček, I., Špaček, M., & Hájek, S. (2020). Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. Grada.
Gassmann, O., Frankenberger, K., & Choudury, M. (2020). The Business Model Navigator: 55 Models That Will Revolutionise Your Business. Pearson.
Guilmette, A. (2020). Workflow Automation with Microsoft Power Automate. Packt.
Highsmith, J., Luu, L., & Robinson, D. (2019). EDGE: Value-Driven Digital Transformation. Addison-Wesley.
Hesselberg, J. (2018). Unlocking Agility: An Insider's Guide to Agile Enterprise Transformation. Addison-Wesley.
Veber, J. (2018). Digitalizace ekonomiky a společnosti: výhody, rizika, příležitosti. Management.