Bakalářská práce se zabývá vnímáním koronavirové krize očima studentů středních škol a odborných učilišť v České republice. Cílem práce je zjistit, jak studenti prožívali koronavirovou krizi. Kvalitativní výzkum zahrnuje výpovědi čtyř respondentů s využitím metody polostrukturovaného rozhovoru. Data byla analyzována formou otevřeného kódování textu. V práci jsou vymezeny základní pojmy, které se prolínají s výpověďmi respondentů. Pozornost je věnována duševnímu zdraví a emocím adolescentů v období koronavirové krize. Dále práce popisuje vliv médií, každodenní režim a volný čas studentů společně s distanční výukou. Objevují se i témata přátelství a rodiny. Výzkum nahlíží do životů čtyř mladých lidí v období celosvětové pandemie viru SARS-CoV-2.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the perception of the coronavirus crisis through the eyes of high school and vocational school students in the Czech Republic. The thesis aims to find out how students experienced and how they dealt with the coronavirus crisis. The qualitative research includes the statements of four respondents which have been interviewed using the method of a semi-structured interview. The data were analysed through qualitative open coding. The bachelor thesis defines key ideas and concepts that are intertwined with the respondents' accounts. Moreover, the thesis also focuses on the mental health and emotions of adolescents during the coronavirus crisis. Furthermore,
the thesis describes the influence of the media, students' daily routines and leisure time along with distance learning put into action during the pandemic. Additionally, issues of family and friendship are brought up. The research looks into the lives of four young people during the global pandemic of virus SARS-CoV-2.
Klíčová slova
Koronavirová krize, adolescence, covid-19, pandemie, střední škola, odborné učiliště
Klíčová slova v angličtině
Corona crisis, adolescence, covid-19, pandemic, high school, vocational school
Rozsah průvodní práce
64 s. (129 686 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vnímáním koronavirové krize očima studentů středních škol a odborných učilišť v České republice. Cílem práce je zjistit, jak studenti prožívali koronavirovou krizi. Kvalitativní výzkum zahrnuje výpovědi čtyř respondentů s využitím metody polostrukturovaného rozhovoru. Data byla analyzována formou otevřeného kódování textu. V práci jsou vymezeny základní pojmy, které se prolínají s výpověďmi respondentů. Pozornost je věnována duševnímu zdraví a emocím adolescentů v období koronavirové krize. Dále práce popisuje vliv médií, každodenní režim a volný čas studentů společně s distanční výukou. Objevují se i témata přátelství a rodiny. Výzkum nahlíží do životů čtyř mladých lidí v období celosvětové pandemie viru SARS-CoV-2.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the perception of the coronavirus crisis through the eyes of high school and vocational school students in the Czech Republic. The thesis aims to find out how students experienced and how they dealt with the coronavirus crisis. The qualitative research includes the statements of four respondents which have been interviewed using the method of a semi-structured interview. The data were analysed through qualitative open coding. The bachelor thesis defines key ideas and concepts that are intertwined with the respondents' accounts. Moreover, the thesis also focuses on the mental health and emotions of adolescents during the coronavirus crisis. Furthermore,
the thesis describes the influence of the media, students' daily routines and leisure time along with distance learning put into action during the pandemic. Additionally, issues of family and friendship are brought up. The research looks into the lives of four young people during the global pandemic of virus SARS-CoV-2.
Klíčová slova
Koronavirová krize, adolescence, covid-19, pandemie, střední škola, odborné učiliště
Klíčová slova v angličtině
Corona crisis, adolescence, covid-19, pandemic, high school, vocational school
Zásady pro vypracování
V mé bakalářské práci se chci zaměřit na způsob prožívání a vnímání koronavirové krize jednotlivými studenty středních a odborných škol.
V teoretické části se budu soustředit na základní pojmy, které se týkají krize a studentů a také na jejich vymezení. Pojmy: dospívání, COVID 19, rizikové chování adolescenta...
Praktická část bude provedena formou kvalitativního výzkumu. S využitím metody polostrukturovaného rozhovoru s respondenty dané cílové skupiny.
Zásady pro vypracování
V mé bakalářské práci se chci zaměřit na způsob prožívání a vnímání koronavirové krize jednotlivými studenty středních a odborných škol.
V teoretické části se budu soustředit na základní pojmy, které se týkají krize a studentů a také na jejich vymezení. Pojmy: dospívání, COVID 19, rizikové chování adolescenta...
Praktická část bude provedena formou kvalitativního výzkumu. S využitím metody polostrukturovaného rozhovoru s respondenty dané cílové skupiny.
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
TYRLÍK, Mojmír, ed. Zátěž v adolescenci. Brno: Masarykova univerzita, 2012. ISBN 978-80-210-6042-5.
CARR-GREGG, Michael. Psychické problémy v dospívání. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0062-8.
NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie. Praha: Stanislav Juhaňák - Triton, 2020. ISBN 978-80-7553-842-0.
HELUS, Zdeněk. Úvod do psychologie. 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2018. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4675-3.
MACEK, Petr. Adolescence: psychologické a sociální charakteristiky dospívajících. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-348-X.
VÁGNEROVÁ, Marie a Lidka LISÁ. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vydání třetí, přepracované a doplněné. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2021. ISBN 978-80-246-4961-0.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, MŠMT: https://www.msmt.cz/
Lee J. Mental health effects of school closures during COVID-19. Lancet Child Adolesc Health. 2020;4:421
Jančinová, M., Babničová, M., & Chromá, O. (2020). Covid-19, vplyv na kvalitu života a psychologické aspekty. PEDIATRIA, 150, 2
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
TYRLÍK, Mojmír, ed. Zátěž v adolescenci. Brno: Masarykova univerzita, 2012. ISBN 978-80-210-6042-5.
CARR-GREGG, Michael. Psychické problémy v dospívání. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0062-8.
NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie. Praha: Stanislav Juhaňák - Triton, 2020. ISBN 978-80-7553-842-0.
HELUS, Zdeněk. Úvod do psychologie. 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2018. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4675-3.
MACEK, Petr. Adolescence: psychologické a sociální charakteristiky dospívajících. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-348-X.
VÁGNEROVÁ, Marie a Lidka LISÁ. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vydání třetí, přepracované a doplněné. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2021. ISBN 978-80-246-4961-0.