Tato bakalářská práce se zaměřuje na rozvoj manažerské osobnosti a zkoumá, jak lze teoretické poznatky o daném tématu aplikovat v reálném pracovním prostředí k podpoře osobního růstu a profesního rozvoje manažerů. Cílem je charakterizovat osobnosti třech zvolených manažerů a navrhnout metody rozvoje jejich osobností. Pro dosažení tohoto cíle jsou využity test typologie osobností dle MBTI, Belbinův test týmových rolí a metoda koučování manažerů. Kouč směruje manažery k sebereflexi, což umožňuje jasně vymezit jejich konkrétní cíle, identifikovat případné překážky a způsoby jejich realizací. Dále s přihlédnutím k preferencím a požadavkům manažerů jsou navrženy individuální opatření pro zajištění rozvoje a sestavena kalkulace předpokládaných finančních a časových nákladů spojených s jejich realizací. Manažer A je charakterizován jako charismatický extravertní lídr s rozvinutým strategickým myšlením a cílem posílit své dovedností v oblasti řízení času. Přátelský introvert a "týmový hráč" Manažer B si klade za cíl zdokonalit svou znalost anglického jazyka. Manažer C se projevuje jako ambiciózní a rozhodný vedoucí s cílem neustálého rozvoje svých odborných kompetencí a manažerských dovedností. Z kalkulací vyplývá, že časová náročnost a finanční náklady na dosažení stanovených cílů se mohou lišit v závislosti na zvolené manažery metodě. Doporučené metody rozvoje zahrnují prezenční či online kurzy, workshopy, samostudium, rozvojové programy, pracovní stáže, webináři, koučinky, školení a mohou být realizovány jak ve skupinovém prostředí, tak i individuálně, nebo provedeny přímo v organizaci.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on the development of managerial personality and examines how theoretical knowledge on the topic can be applied in real work environment to support the personal growth and professional development of managers. The aim is to evaluate personality characteristics of three selected managers and propose methods for developing their personalities. The MBTI personality test, the Belbin Team Roles test and the management coaching are used to achieve this goal. The coach guides managers towards self-reflection, enabling them to clearly define their specific goals, identify potential obstacles, and ways to achieve them. Furthermore, considering the preferences and requirements of managers, suitable practices for further developing managerial personality are proposed, and calculations of expected financial and time costs associated with their implementation are compiled. Manager A is characterized as a charismatic extroverted leader with developed strategic thinking and aims to enhance his time management skills. Manager B, a humane introvert and "teamworker", aims to improve his English language proficiency. Manager C is an ambitious and decisive leader with the goal of constantly developing of his professional competencies and managerial skills. The calculations show that the time and financial costs of achieving the set goals may vary depending on the method chosen by managers. Recommended development methods include offline or online courses, workshops, self-study, development programs, internships, webinars, coaching, trainings, and can be implemented both in groups and individually or realized directly within the organization.
Tato bakalářská práce se zaměřuje na rozvoj manažerské osobnosti a zkoumá, jak lze teoretické poznatky o daném tématu aplikovat v reálném pracovním prostředí k podpoře osobního růstu a profesního rozvoje manažerů. Cílem je charakterizovat osobnosti třech zvolených manažerů a navrhnout metody rozvoje jejich osobností. Pro dosažení tohoto cíle jsou využity test typologie osobností dle MBTI, Belbinův test týmových rolí a metoda koučování manažerů. Kouč směruje manažery k sebereflexi, což umožňuje jasně vymezit jejich konkrétní cíle, identifikovat případné překážky a způsoby jejich realizací. Dále s přihlédnutím k preferencím a požadavkům manažerů jsou navrženy individuální opatření pro zajištění rozvoje a sestavena kalkulace předpokládaných finančních a časových nákladů spojených s jejich realizací. Manažer A je charakterizován jako charismatický extravertní lídr s rozvinutým strategickým myšlením a cílem posílit své dovedností v oblasti řízení času. Přátelský introvert a "týmový hráč" Manažer B si klade za cíl zdokonalit svou znalost anglického jazyka. Manažer C se projevuje jako ambiciózní a rozhodný vedoucí s cílem neustálého rozvoje svých odborných kompetencí a manažerských dovedností. Z kalkulací vyplývá, že časová náročnost a finanční náklady na dosažení stanovených cílů se mohou lišit v závislosti na zvolené manažery metodě. Doporučené metody rozvoje zahrnují prezenční či online kurzy, workshopy, samostudium, rozvojové programy, pracovní stáže, webináři, koučinky, školení a mohou být realizovány jak ve skupinovém prostředí, tak i individuálně, nebo provedeny přímo v organizaci.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on the development of managerial personality and examines how theoretical knowledge on the topic can be applied in real work environment to support the personal growth and professional development of managers. The aim is to evaluate personality characteristics of three selected managers and propose methods for developing their personalities. The MBTI personality test, the Belbin Team Roles test and the management coaching are used to achieve this goal. The coach guides managers towards self-reflection, enabling them to clearly define their specific goals, identify potential obstacles, and ways to achieve them. Furthermore, considering the preferences and requirements of managers, suitable practices for further developing managerial personality are proposed, and calculations of expected financial and time costs associated with their implementation are compiled. Manager A is characterized as a charismatic extroverted leader with developed strategic thinking and aims to enhance his time management skills. Manager B, a humane introvert and "teamworker", aims to improve his English language proficiency. Manager C is an ambitious and decisive leader with the goal of constantly developing of his professional competencies and managerial skills. The calculations show that the time and financial costs of achieving the set goals may vary depending on the method chosen by managers. Recommended development methods include offline or online courses, workshops, self-study, development programs, internships, webinars, coaching, trainings, and can be implemented both in groups and individually or realized directly within the organization.
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je definovat a charakterizovat osobnost manažera a navrhnout metody jejího rozvoje ke zvýšení výkonu profesní manažerské činnosti.
Metodika práce:
Vymezení klíčových pojmů z oblasti rozvoje osobnosti manažera.
Zhodnocení a charakterizování rysů osobnosti zvoleného manažera.
Návrh cílů, forem a metod rozvoje osobnosti a vzdělávání zvoleného manažera.
Rámcová osnova:
1. Úvod.
2. Literární přehled.
3. Metodika.
4. Vlastní práce.
5. Závěr.
6. Použitá literatura.
7. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je definovat a charakterizovat osobnost manažera a navrhnout metody jejího rozvoje ke zvýšení výkonu profesní manažerské činnosti.
Metodika práce:
Vymezení klíčových pojmů z oblasti rozvoje osobnosti manažera.
Zhodnocení a charakterizování rysů osobnosti zvoleného manažera.
Návrh cílů, forem a metod rozvoje osobnosti a vzdělávání zvoleného manažera.
Rámcová osnova:
1. Úvod.
2. Literární přehled.
3. Metodika.
4. Vlastní práce.
5. Závěr.
6. Použitá literatura.
7. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Bednář, V. (2015). Konflikty ve firmách: Příčiny, následky, řešení. Praha: Management Press.
Covey R. (2009). 7 návyků skutečně efektivních lidí. Praha: Management Press.
Dewar, C., Keller, S., & Malhotra, V. (2022). CEO excellence: The six mindsets that distinguish the best leaders from the rest. NY: Scribner.
Folwarczná, I. (2010). Rozvoj a vzdělávání manažerů. Praha: Grada.
Lojda, J. (2011). Manažerské dovednosti. Praha: Grada.
Mikšík, O. (2007). Psychologická charakteristika osobnosti. Praha: Karolinum.
Suchý, J., Papánek, P., & Náhlovský, P. (2016). Šest pilířů manažerského úspěchu: Jak je posilovat, rozvíjet a využívat v manažerském i osobním životě. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Bednář, V. (2015). Konflikty ve firmách: Příčiny, následky, řešení. Praha: Management Press.
Covey R. (2009). 7 návyků skutečně efektivních lidí. Praha: Management Press.
Dewar, C., Keller, S., & Malhotra, V. (2022). CEO excellence: The six mindsets that distinguish the best leaders from the rest. NY: Scribner.
Folwarczná, I. (2010). Rozvoj a vzdělávání manažerů. Praha: Grada.
Lojda, J. (2011). Manažerské dovednosti. Praha: Grada.
Mikšík, O. (2007). Psychologická charakteristika osobnosti. Praha: Karolinum.
Suchý, J., Papánek, P., & Náhlovský, P. (2016). Šest pilířů manažerského úspěchu: Jak je posilovat, rozvíjet a využívat v manažerském i osobním životě. Praha: Grada.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi se svou bakalářskou prací formou prezentace.
Dále byla komise seznámena s posudkem vedoucího bakalářské práce a byly zodpovězeny položené otázky.
Následovala diskuze, dotazy a připomínky členů komise.