Bakalářská práce je zaměřena na rodinný podnik F-farma. Předmětem této práce je sestavení podnikatelského plánu, který je náplní teoretické části. Ve vlastní práci podnikatelský plán odpovídá na otázky, zda by bylo výdělečné rozšířit farmu prodejem vlastního hovězího masa. Řeší problém nedostatku kvalifikované pracovní síly a zabývá se možností pronájmu místa pro nocleh. Výsledky ukázaly, že možnosti rozšíření prodeje hovězího masa jsou možné díky stanovení cen, které pokryjí náklady, farma na prodeji vydělá a zároveň určené ceny budou konkurenceschopné. Rozšíření podniku o nové pracovní síly a pronajímání prostoru je reálné díky jednoduchosti provedení.
Annotation in English
The bachelor thesis is focused on the family business F-farma. The subject of this thesis is the preparation of a business plan, which constitutes the theoretical part. In the actual work, the business plan addresses the question of whether it would be profitable to expand the farm by selling its own beef. It addresses the problem of labor shortage and explores the possibility of renting space for accommodation. The results have shown that expanding the sale of beef is feasible due to the establishment of prices that cover costs, allowing the farm to make a profit from sales, while the designated prices remain competitive. Expanding the business with new labor and renting space is realistic due to its ease of implementation.
Keywords
podnikatelský plán, zemědělství, rodinná farma, rozšíření podniku, prodej hovězího masa, prodej z farmy
Keywords in English
business plan, agriculture, family farm, business expansion, beef sales, on-farm sales
Length of the covering note
-
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce je zaměřena na rodinný podnik F-farma. Předmětem této práce je sestavení podnikatelského plánu, který je náplní teoretické části. Ve vlastní práci podnikatelský plán odpovídá na otázky, zda by bylo výdělečné rozšířit farmu prodejem vlastního hovězího masa. Řeší problém nedostatku kvalifikované pracovní síly a zabývá se možností pronájmu místa pro nocleh. Výsledky ukázaly, že možnosti rozšíření prodeje hovězího masa jsou možné díky stanovení cen, které pokryjí náklady, farma na prodeji vydělá a zároveň určené ceny budou konkurenceschopné. Rozšíření podniku o nové pracovní síly a pronajímání prostoru je reálné díky jednoduchosti provedení.
Annotation in English
The bachelor thesis is focused on the family business F-farma. The subject of this thesis is the preparation of a business plan, which constitutes the theoretical part. In the actual work, the business plan addresses the question of whether it would be profitable to expand the farm by selling its own beef. It addresses the problem of labor shortage and explores the possibility of renting space for accommodation. The results have shown that expanding the sale of beef is feasible due to the establishment of prices that cover costs, allowing the farm to make a profit from sales, while the designated prices remain competitive. Expanding the business with new labor and renting space is realistic due to its ease of implementation.
Keywords
podnikatelský plán, zemědělství, rodinná farma, rozšíření podniku, prodej hovězího masa, prodej z farmy
Keywords in English
business plan, agriculture, family farm, business expansion, beef sales, on-farm sales
Research Plan
Cílem bakalářské práce je zanalyzovat současný stav vybrané zemědělské farmy a navrhnout možnosti jejího rozšíření. V rámci tohoto rozšíření bude sestaven podnikatelský plán se všemi jeho náležitostmi (vč. finančního plánu ve variantním řešení). Součástí marketingového plánu bude i průzkum zájmu mezi odběrateli a analýza konkurence.\\
Metodický postup:\\
1. Úvod.\\
2. Literární přehled.\\
3. Cíle a metodika.\\
4. Vlastní práce s diskusí (zhodnocením).\\
5. Závěr.\\
6. Seznam literatury.\\
Struktura a forma bakalářské práce bude odpovídat aktuálním požadavkům vyplývajícím z opatření děkana ZF JU pro závěrečné práce.\\
Research Plan
Cílem bakalářské práce je zanalyzovat současný stav vybrané zemědělské farmy a navrhnout možnosti jejího rozšíření. V rámci tohoto rozšíření bude sestaven podnikatelský plán se všemi jeho náležitostmi (vč. finančního plánu ve variantním řešení). Součástí marketingového plánu bude i průzkum zájmu mezi odběrateli a analýza konkurence.\\
Metodický postup:\\
1. Úvod.\\
2. Literární přehled.\\
3. Cíle a metodika.\\
4. Vlastní práce s diskusí (zhodnocením).\\
5. Závěr.\\
6. Seznam literatury.\\
Struktura a forma bakalářské práce bude odpovídat aktuálním požadavkům vyplývajícím z opatření děkana ZF JU pro závěrečné práce.\\
Recommended resources
1. JOHNSON, Gerry a Kevan SCHOLES. Cesty k úspěšnému podniku: stanovení cíle
a techniky rozhodování. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, xxviii, 803 s. ISBN
80-722-6220-3.\\
2. KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.\\
3. SLÁMA, Jiří, SKOŘEPA, Ladislav, PÍCHA, Kamil a Lenka CHROBOČKOVÁ. Innovation potential of the South Bohemian Region. Proceedings of the 3rd International Conference IMACS 2015. Praha: Oeconomica, 275-284.\\
4. SRPOVÁ, Jitka a Václav ŘEHOŘ. Základy podnikání. Grada Publishing, a.s. Praha, 2010. 432 s. ISBN 978-80-247-3339-5.\\
5. STEJSKALOVÁ, Irena a Ladislav ROLÍNEK. Manažerský audit v malých a středních
podnicích: manifest revoluce v podnikání. 1. vyd. Praha: ASPI, 2008, 159 s. ISBN
978-807-3574-062.\\
6. TRUNEČEK, Jan. Management znalostí. Vyd. 1. Praha: C. H. Beck, 2004, xii,
131 s. ISBN 80-717-9884-3.\\
Recommended resources
1. JOHNSON, Gerry a Kevan SCHOLES. Cesty k úspěšnému podniku: stanovení cíle
a techniky rozhodování. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, xxviii, 803 s. ISBN
80-722-6220-3.\\
2. KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.\\
3. SLÁMA, Jiří, SKOŘEPA, Ladislav, PÍCHA, Kamil a Lenka CHROBOČKOVÁ. Innovation potential of the South Bohemian Region. Proceedings of the 3rd International Conference IMACS 2015. Praha: Oeconomica, 275-284.\\
4. SRPOVÁ, Jitka a Václav ŘEHOŘ. Základy podnikání. Grada Publishing, a.s. Praha, 2010. 432 s. ISBN 978-80-247-3339-5.\\
5. STEJSKALOVÁ, Irena a Ladislav ROLÍNEK. Manažerský audit v malých a středních
podnicích: manifest revoluce v podnikání. 1. vyd. Praha: ASPI, 2008, 159 s. ISBN
978-807-3574-062.\\
6. TRUNEČEK, Jan. Management znalostí. Vyd. 1. Praha: C. H. Beck, 2004, xii,
131 s. ISBN 80-717-9884-3.\\