Hlavním cílem bakalářské práce bude vytvořit několik didaktických her v OS Android pomocí Godot Engine a jejich začlenění do výuky anglického jazyka na 2. stupni základních škol. Godot je 2D a 3D multiplatformní open source herní engine a hry jsou v něm vytvořeny buď v C# nebo pomocí vlastního skriptovacího jazyka s názvem GDScript, který je velmi podobný Pythonu. Teoretická část bude zaměřena na historii využívání her a jiných interaktivních aplikací ve školství, na možnosti jejich začlenění do výuky i mimo ni včetně možných pozitivních a negativních vlivů na žáky. Dále se práce bude zabývat představením operačního systému Android a popisem vývojového prostředí Godot a jeho porovnání s ostatními vývojovými prostředími. Cílem praktické části bude navržení a následné vytvoření několika didaktických her včetně jejich publikování a otestování v reálné výuce. Rolí didaktických her bude také vzbudit v žácích motivaci k učení anglického jazyka využitím alternativního stylu vyučování "škola hrou" a v neposlední řadě hry přispějí i k lepšímu navázání vztahu vyučujícího s žáky.
Anotace v angličtině
The main goal of the bachelor's thesis will be to create several didactic games in the Android OS using the Godot Engine and to integrate them into the teaching of the English language at the 2nd grade of elementary schools. Godot is a 2D and 3D cross-platform open source game engine, and games are created in it either in C# or using a custom scripting language called GDScript, which is very similar to Python. The theoretical part will focus on the history of the use of games and other interactive applications in education, on the possibility of their inclusion in teaching and beyond, including possible positive and negative effects on pupils. Furthermore, the work will deal with the introduction of the Android operating system and the description of the Godot development environment and its comparison with other development environments. The goal of the practical part will be the design and subsequent creation of several didactic games, including their publication and testing in real teaching. The role of didactic games will also be to motivate students to learn the English language by using an alternative teaching style "school through play" and, last but not least, games will contribute to a better relationship between the teacher and the students.
Klíčová slova
didaktické hry, anglický jazyk, základní škola, Godot Engine, alternativní způsob výuky, žák, Android OS
Klíčová slova v angličtině
didactic games, English language, elementary school, Godot Engine, alternative way of teaching, student, Android OS
Rozsah průvodní práce
68 s (82 592 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem bakalářské práce bude vytvořit několik didaktických her v OS Android pomocí Godot Engine a jejich začlenění do výuky anglického jazyka na 2. stupni základních škol. Godot je 2D a 3D multiplatformní open source herní engine a hry jsou v něm vytvořeny buď v C# nebo pomocí vlastního skriptovacího jazyka s názvem GDScript, který je velmi podobný Pythonu. Teoretická část bude zaměřena na historii využívání her a jiných interaktivních aplikací ve školství, na možnosti jejich začlenění do výuky i mimo ni včetně možných pozitivních a negativních vlivů na žáky. Dále se práce bude zabývat představením operačního systému Android a popisem vývojového prostředí Godot a jeho porovnání s ostatními vývojovými prostředími. Cílem praktické části bude navržení a následné vytvoření několika didaktických her včetně jejich publikování a otestování v reálné výuce. Rolí didaktických her bude také vzbudit v žácích motivaci k učení anglického jazyka využitím alternativního stylu vyučování "škola hrou" a v neposlední řadě hry přispějí i k lepšímu navázání vztahu vyučujícího s žáky.
Anotace v angličtině
The main goal of the bachelor's thesis will be to create several didactic games in the Android OS using the Godot Engine and to integrate them into the teaching of the English language at the 2nd grade of elementary schools. Godot is a 2D and 3D cross-platform open source game engine, and games are created in it either in C# or using a custom scripting language called GDScript, which is very similar to Python. The theoretical part will focus on the history of the use of games and other interactive applications in education, on the possibility of their inclusion in teaching and beyond, including possible positive and negative effects on pupils. Furthermore, the work will deal with the introduction of the Android operating system and the description of the Godot development environment and its comparison with other development environments. The goal of the practical part will be the design and subsequent creation of several didactic games, including their publication and testing in real teaching. The role of didactic games will also be to motivate students to learn the English language by using an alternative teaching style "school through play" and, last but not least, games will contribute to a better relationship between the teacher and the students.
Klíčová slova
didaktické hry, anglický jazyk, základní škola, Godot Engine, alternativní způsob výuky, žák, Android OS
Klíčová slova v angličtině
didactic games, English language, elementary school, Godot Engine, alternative way of teaching, student, Android OS
Zásady pro vypracování
Hlavním cílem bakalářské práce bude vytvoření několika didaktických her v OS Android pomocí Godot Engine a jejich začlenění do výuky anglického jazyka na 2. stupni základních škol. Godot je 2D a 3D multiplatformní open source herní engine a hry jsou v něm vytvořeny buď v C# nebo pomocí vlastního skriptovacího jazyka s názvem GDScript, který je velmi podobný Pythonu. Teoretická část bude zaměřena na historii využívání her a jiných interaktivních aplikací ve školství, na možnosti jejich začlenění do výuky i mimo ni včetně možných pozitivních a negativních vlivů na žáky. Dále se práce bude zabývat představením operačního systému Android a popisem vývojového prostředí Godot a jeho porovnání s ostatními vývojovými prostředími. Cílem praktické části bude navržení a následné vytvoření několika didaktických her včetně jejich publikování a otestování v reálné výuce. Rolí didaktických her bude také vzbudit v žácích motivaci k učení anglického jazyka využitím alternativního stylu vyučování "škola hrou" a v neposlední řadě hry přispějí i k lepšímu navázání vztahu vyučujícího s žáky.
Zásady pro vypracování
Hlavním cílem bakalářské práce bude vytvoření několika didaktických her v OS Android pomocí Godot Engine a jejich začlenění do výuky anglického jazyka na 2. stupni základních škol. Godot je 2D a 3D multiplatformní open source herní engine a hry jsou v něm vytvořeny buď v C# nebo pomocí vlastního skriptovacího jazyka s názvem GDScript, který je velmi podobný Pythonu. Teoretická část bude zaměřena na historii využívání her a jiných interaktivních aplikací ve školství, na možnosti jejich začlenění do výuky i mimo ni včetně možných pozitivních a negativních vlivů na žáky. Dále se práce bude zabývat představením operačního systému Android a popisem vývojového prostředí Godot a jeho porovnání s ostatními vývojovými prostředími. Cílem praktické části bude navržení a následné vytvoření několika didaktických her včetně jejich publikování a otestování v reálné výuce. Rolí didaktických her bude také vzbudit v žácích motivaci k učení anglického jazyka využitím alternativního stylu vyučování "škola hrou" a v neposlední řadě hry přispějí i k lepšímu navázání vztahu vyučujícího s žáky.
Seznam doporučené literatury
[1.] Basler, J., & Mrázek, M. (2018). Počítačové hry a jejich místo v životě člověka. Univerzita Palackého v Olomouci.
[2.] Cowan, B., & Kapralos, B. (2014). A survey of frameworks and game engines for serious game development. 2014 IEEE 14th International Conference on Advanced Learning Technologies, 662-664.
[3.] Dostál, J. (2009). Instructional software and computer games-tools of modern education. Journal of Technology and Information Education, 1(1), 23-28.
[4.] Nešpor, K., & Csémy, L. (2007). Zdravotní rizika počítačových her a videoher. Národní registr výzkumů o dětech a mládeži, 5, 246.
[5.] Sharif, K. H., & Ameen, S. Y. (2021). Game Engines Evaluation for Serious Game Development in Education. 2021 International Conference on Software, Telecommunications and Computer Networks (SoftCOM), 1-6.
Seznam doporučené literatury
[1.] Basler, J., & Mrázek, M. (2018). Počítačové hry a jejich místo v životě člověka. Univerzita Palackého v Olomouci.
[2.] Cowan, B., & Kapralos, B. (2014). A survey of frameworks and game engines for serious game development. 2014 IEEE 14th International Conference on Advanced Learning Technologies, 662-664.
[3.] Dostál, J. (2009). Instructional software and computer games-tools of modern education. Journal of Technology and Information Education, 1(1), 23-28.
[4.] Nešpor, K., & Csémy, L. (2007). Zdravotní rizika počítačových her a videoher. Národní registr výzkumů o dětech a mládeži, 5, 246.
[5.] Sharif, K. H., & Ameen, S. Y. (2021). Game Engines Evaluation for Serious Game Development in Education. 2021 International Conference on Software, Telecommunications and Computer Networks (SoftCOM), 1-6.