Bakalářská práce obsahuje výzkumné šetření založené na myšlence, z jakého důvodu si rodiče vybírají alternativní vzdělávání pro své dítě, kde odpovědi na tuto otázku jsou získávány pomocí dotazníku, který je zároveň hlavním prvkem bakalářské práce. Jsou zde podrobně popsány alternativní vzdělávací směry, které se nacházejí v České republice. Dále práce slouží také jako podrobný průvodce a pomocník pro rodiče, kteří se chystají vybrat mateřskou školu pro své dítě a uvažují nad alternativním vzděláváním. Výzkumné šetření kvantitativního charakteru je v praktické části vyobrazeno pomocí již zmíněného dotazníku, který byl předložen respondentům, následně je popsán a vyhodnocen pomocí grafu.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis contains a research investigation, based on the idea of why parents choose alternative education for their child. The answers to this question are obtained through a questionnaire, which is also the main element of the bachelor's thesis. The alternative ways of education in the Czech Republic are described in detail here. Furthermore, the thesis aims to guide and help parents who think about alternative education and are about to choose a kindergarten for their child. The research investigation of a quantitative nature is depicted in the practical part using the already mentioned questionnaire which is subsequently described and evaluated using a graph.
Klíčová slova
Předškolní vzdělávání, alternativní vzdělávání, výzkumné šetření, alternativní směry
v ČR, volba MŠ pro dítě
Klíčová slova v angličtině
Preschool education, alternative education, research investigation, alternative directions in the Czech Republic, choice of kindergarten for the child
Rozsah průvodní práce
63 s. (71 040 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce obsahuje výzkumné šetření založené na myšlence, z jakého důvodu si rodiče vybírají alternativní vzdělávání pro své dítě, kde odpovědi na tuto otázku jsou získávány pomocí dotazníku, který je zároveň hlavním prvkem bakalářské práce. Jsou zde podrobně popsány alternativní vzdělávací směry, které se nacházejí v České republice. Dále práce slouží také jako podrobný průvodce a pomocník pro rodiče, kteří se chystají vybrat mateřskou školu pro své dítě a uvažují nad alternativním vzděláváním. Výzkumné šetření kvantitativního charakteru je v praktické části vyobrazeno pomocí již zmíněného dotazníku, který byl předložen respondentům, následně je popsán a vyhodnocen pomocí grafu.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis contains a research investigation, based on the idea of why parents choose alternative education for their child. The answers to this question are obtained through a questionnaire, which is also the main element of the bachelor's thesis. The alternative ways of education in the Czech Republic are described in detail here. Furthermore, the thesis aims to guide and help parents who think about alternative education and are about to choose a kindergarten for their child. The research investigation of a quantitative nature is depicted in the practical part using the already mentioned questionnaire which is subsequently described and evaluated using a graph.
Klíčová slova
Předškolní vzdělávání, alternativní vzdělávání, výzkumné šetření, alternativní směry
v ČR, volba MŠ pro dítě
Klíčová slova v angličtině
Preschool education, alternative education, research investigation, alternative directions in the Czech Republic, choice of kindergarten for the child
Zásady pro vypracování
Alternativní vzdělávání zahrnuje různé přístupy ke vzdělávání, které se liší od tradičního vzdělávacího systému. Rodiče se mohou rozhodnout pro alternativní vzdělávání pro své děti z různých důvodů, jako je například nespokojenost s tradičním vzdělávacím systémem, individuální potřeby dítěte nebo zásadní filozofické přesvědčení. Cílem této bakalářské práce je prozkoumat rozhodnutí rodičů o alternativním vzdělávání a faktory, které tato rozhodnutí ovlivňují. V teoretické části se autorka zaměří na pojem alternativní vzdělávání, jaké jsou jeho hlavní formy a jaké jsou jeho přínosy. Výzkum bude zpracován formou dotazníků. Dotazník bude distribuován rodičům, kteří se rozhodli pro alternativní předškolní vzdělávání svých dětí.
Zásady pro vypracování
Alternativní vzdělávání zahrnuje různé přístupy ke vzdělávání, které se liší od tradičního vzdělávacího systému. Rodiče se mohou rozhodnout pro alternativní vzdělávání pro své děti z různých důvodů, jako je například nespokojenost s tradičním vzdělávacím systémem, individuální potřeby dítěte nebo zásadní filozofické přesvědčení. Cílem této bakalářské práce je prozkoumat rozhodnutí rodičů o alternativním vzdělávání a faktory, které tato rozhodnutí ovlivňují. V teoretické části se autorka zaměří na pojem alternativní vzdělávání, jaké jsou jeho hlavní formy a jaké jsou jeho přínosy. Výzkum bude zpracován formou dotazníků. Dotazník bude distribuován rodičům, kteří se rozhodli pro alternativní předškolní vzdělávání svých dětí.
Seznam doporučené literatury
KASPER, Tomáš. Dějiny pedagogiky. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008. 224 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-2429-4.
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy. 2., upr. vyd. Praha: Portál, 1996. 106 s. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-072-3.
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2012. 191 s. ISBN 978-80-7178-999-4.
RÝDL, Karel. Alternativní pedagogická hnutí v současné společnosti. Vyd. 1. Brno: Marek Zeman, 1994. 264 s. ISBN 80-900035-8-3.
RÝDL, Karel. Vybíráme školu pro svoje dítě. Praha: Grada, 1993. 107 s. ISBN 80-7169-032-5.
ZDRAŽIL. Vyd. 1. [Praha]: Asociace waldorfských škol ČR, 2011. 78 s.
ZELINKOVÁ, Olga. Pomoz mi, abych to dokázal: pedagogika Marie Montessoriové a její metody dnes. 1. vyd. Praha: Portál, 1997. 107 s. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-071-5.
Seznam doporučené literatury
KASPER, Tomáš. Dějiny pedagogiky. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008. 224 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-2429-4.
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy. 2., upr. vyd. Praha: Portál, 1996. 106 s. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-072-3.
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2012. 191 s. ISBN 978-80-7178-999-4.
RÝDL, Karel. Alternativní pedagogická hnutí v současné společnosti. Vyd. 1. Brno: Marek Zeman, 1994. 264 s. ISBN 80-900035-8-3.
RÝDL, Karel. Vybíráme školu pro svoje dítě. Praha: Grada, 1993. 107 s. ISBN 80-7169-032-5.
ZDRAŽIL. Vyd. 1. [Praha]: Asociace waldorfských škol ČR, 2011. 78 s.
ZELINKOVÁ, Olga. Pomoz mi, abych to dokázal: pedagogika Marie Montessoriové a její metody dnes. 1. vyd. Praha: Portál, 1997. 107 s. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-071-5.