Bakalářská práce řeší problematiku prodeje zemědělských produktů vautomatech. Zabývá se charakteristikou jednotlivých produktů, legislativními regulemi a nor-mami upravující jejich prodej a dále pak samotnými podniky, které prodejní auto-maty provozují. Pro zjištění těchto informací byly použity veřejně dostupné zdroje, osobní průzkum ve vybraných podnicích a vneposlední řadě pak vlastní dotazník rozšířený mezi veřejnost za pomoci sociálních sítí. Hlavním zjištěním tohoto výzkumu je, že pro velké podniky není příjem zautomatů hlavním zdrojem výdělku, za to malé podniky mají z automatů příjmy vyšší. Veřejnost má o automatech však nedostatečné povědomí.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis addresses the issue of selling agricultural products through vending machines. It deals with the characteristics of individual products, legisla-tive regulations and standards governing their sale, as well as the companies operat-ing vending machines. Publicly available sources, personal survey conducted in selected businesses and questionnaire distributed tough the social media platforms were used to obtain this information. The main finding of this research is that for large businesses the income from vending machines is not the main source of in-come, but small businesses have higher income from the vending machines. How-ever, the public has insufficient awareness of the machines.
Klíčová slova
mléko, vejce, dotazník, prodejní automaty
Klíčová slova v angličtině
milk, egg, vending machines, questionnaire
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce řeší problematiku prodeje zemědělských produktů vautomatech. Zabývá se charakteristikou jednotlivých produktů, legislativními regulemi a nor-mami upravující jejich prodej a dále pak samotnými podniky, které prodejní auto-maty provozují. Pro zjištění těchto informací byly použity veřejně dostupné zdroje, osobní průzkum ve vybraných podnicích a vneposlední řadě pak vlastní dotazník rozšířený mezi veřejnost za pomoci sociálních sítí. Hlavním zjištěním tohoto výzkumu je, že pro velké podniky není příjem zautomatů hlavním zdrojem výdělku, za to malé podniky mají z automatů příjmy vyšší. Veřejnost má o automatech však nedostatečné povědomí.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis addresses the issue of selling agricultural products through vending machines. It deals with the characteristics of individual products, legisla-tive regulations and standards governing their sale, as well as the companies operat-ing vending machines. Publicly available sources, personal survey conducted in selected businesses and questionnaire distributed tough the social media platforms were used to obtain this information. The main finding of this research is that for large businesses the income from vending machines is not the main source of in-come, but small businesses have higher income from the vending machines. How-ever, the public has insufficient awareness of the machines.
Klíčová slova
mléko, vejce, dotazník, prodejní automaty
Klíčová slova v angličtině
milk, egg, vending machines, questionnaire
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je provést kvalitativní zhodnocení využití automatů na zemědělské produkty ve vybraných podnicích. Vybrané kvalitativní ukazatele (např. složení, celkový počet mikroorganizmú a jiné). Zároveň ekonomicky zhodnotit aplikace automatů zemědělskými podniky, srovnat výhody a nevýhody jejich použití. Výsledky posoudit, tabulkově, graficky a statisticky vyhodnotit.
Bakalářská práce bude vypracována na základě aktualizovaných pokynů uvedených na https://www.fzt.jcu.cz/cz/fakulta/dokumenty/formulare-a-sablony/formulare-a-sablony-studijni-oddeleni
podle následující rámcové osnovy:
Úvod
Literární přehled řešené problematiky
Cíle kvalifikační práce
Metodika
Výsledková část
Diskuse
Závěr a zhodnocení přínosu práce
Přehled použité literatury a dalších použitých zdrojů
Přílohy
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je provést kvalitativní zhodnocení využití automatů na zemědělské produkty ve vybraných podnicích. Vybrané kvalitativní ukazatele (např. složení, celkový počet mikroorganizmú a jiné). Zároveň ekonomicky zhodnotit aplikace automatů zemědělskými podniky, srovnat výhody a nevýhody jejich použití. Výsledky posoudit, tabulkově, graficky a statisticky vyhodnotit.
Bakalářská práce bude vypracována na základě aktualizovaných pokynů uvedených na https://www.fzt.jcu.cz/cz/fakulta/dokumenty/formulare-a-sablony/formulare-a-sablony-studijni-oddeleni
podle následující rámcové osnovy:
Úvod
Literární přehled řešené problematiky
Cíle kvalifikační práce
Metodika
Výsledková část
Diskuse
Závěr a zhodnocení přínosu práce
Přehled použité literatury a dalších použitých zdrojů
Přílohy
Seznam doporučené literatury
BERNHARDT, Heinz, BOZKURT, Mehmet, BRUNSCH, Reiner, COLANGELO, Eduardo, HERRMANN, Andreas, HORSTMANN, Jan, KRAFT, Martin, MARQUERING, Johannes, STECKEL, Thilo, TAPKEN, Heiko, WELTZIEN, Cornelia a Clemens WESTERKAMP. Challenges for Agriculture through Industry 4.0. AGRONOMY-BASEL. 11(10), 1935. DOI: 10.3390/agronomy11101935.
DOSTÁLOVÁ, Jana a Pavel KADLEC. Potravinářské zbožíznalství: technologie potravin. Vyd. 1. Ostrava: Key Publishing, 2014, 425 s. ISBN 978-80-7418-208-2.
GOODMAN, Michael K a Colin SAGE. Food transgressions: making sense of contemporary food politics. Farnham: Ashgate, c2014, xiv, 250 s. ISBN 978-0-7546-7970-7.
JOHNSON, Gerry a Kevan SCHOLES. Cesty k úspěšnému podniku: stanovení cíle a techniky rozhodování. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, xxviii, 803 s. ISBN 80-722-6220-3.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
STEJSKALOVÁ, Irena a Ladislav ROLÍNEK. Manažerský audit v malých a středních podnicích: manifest revoluce v podnikání. 1. vyd. Praha: ASPI, 2008, 159 s. ISBN 978-807-3574-062.
TRUNEČEK, Jan. Management znalostí. Vyd. 1. Praha: C. H. Beck, 2004, xii, 131 s. ISBN 80-717-9884-3.
Odborné databáze, knihy a periodika (např. WOS, Česká zemědělská bibliografie, CAB Abstracts, PROQUEST) dostupné na: http://www.lib.jcu.cz/cs/databaze
případně další zdroje.
Seznam doporučené literatury
BERNHARDT, Heinz, BOZKURT, Mehmet, BRUNSCH, Reiner, COLANGELO, Eduardo, HERRMANN, Andreas, HORSTMANN, Jan, KRAFT, Martin, MARQUERING, Johannes, STECKEL, Thilo, TAPKEN, Heiko, WELTZIEN, Cornelia a Clemens WESTERKAMP. Challenges for Agriculture through Industry 4.0. AGRONOMY-BASEL. 11(10), 1935. DOI: 10.3390/agronomy11101935.
DOSTÁLOVÁ, Jana a Pavel KADLEC. Potravinářské zbožíznalství: technologie potravin. Vyd. 1. Ostrava: Key Publishing, 2014, 425 s. ISBN 978-80-7418-208-2.
GOODMAN, Michael K a Colin SAGE. Food transgressions: making sense of contemporary food politics. Farnham: Ashgate, c2014, xiv, 250 s. ISBN 978-0-7546-7970-7.
JOHNSON, Gerry a Kevan SCHOLES. Cesty k úspěšnému podniku: stanovení cíle a techniky rozhodování. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, xxviii, 803 s. ISBN 80-722-6220-3.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
STEJSKALOVÁ, Irena a Ladislav ROLÍNEK. Manažerský audit v malých a středních podnicích: manifest revoluce v podnikání. 1. vyd. Praha: ASPI, 2008, 159 s. ISBN 978-807-3574-062.
TRUNEČEK, Jan. Management znalostí. Vyd. 1. Praha: C. H. Beck, 2004, xii, 131 s. ISBN 80-717-9884-3.
Odborné databáze, knihy a periodika (např. WOS, Česká zemědělská bibliografie, CAB Abstracts, PROQUEST) dostupné na: http://www.lib.jcu.cz/cs/databaze
případně další zdroje.