Václav Švadlena, diplomová práce je složená ze dvou částí, praktické a teoretické. Teore-tická část se zabývá portrétem - jeho historii, podobami portrétní malby a postupný pře-chod od malby k fotografii. Součást teoretické práce jsou kapitoly věnované autorům: Francisco de Goya a Alberto Giacometti. Praktická část obsahuje soubor skic ve formě autorské knihy obsahující zkoumání rodinných genetických znaků doplněno cyklem - tetraptychem velkoplošných kreseb portrétů. Cíl: seznámení s fenoménem portrétu, vytvoření autorské knihy skic a cyklu velkoplošných kreseb - rodinných portrétů.
Anotace v angličtině
Václav Švadlena, thesis consists of two parts, the theoretical and the practical one. The theoretical part deals with the portrait its history, forms of portraiture and the gradual transition from painting to photography. The theoretical work contains chapters devoted to the authors: Francisco Goya and Alberto Giacometti. The practical part contains a set of sketches in the form of artist´s books exploring family genetic markers. I tis supplemented by the cycle of portraits the tetraptych of large-scale drawings. The aim is to inform about the phenomenon of a portrait, to create the artist´s books of sketches and a set of large drawings family portraits.
portrait, painting, drawing, photography, family portrait
Rozsah průvodní práce
63 (93 159 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Václav Švadlena, diplomová práce je složená ze dvou částí, praktické a teoretické. Teore-tická část se zabývá portrétem - jeho historii, podobami portrétní malby a postupný pře-chod od malby k fotografii. Součást teoretické práce jsou kapitoly věnované autorům: Francisco de Goya a Alberto Giacometti. Praktická část obsahuje soubor skic ve formě autorské knihy obsahující zkoumání rodinných genetických znaků doplněno cyklem - tetraptychem velkoplošných kreseb portrétů. Cíl: seznámení s fenoménem portrétu, vytvoření autorské knihy skic a cyklu velkoplošných kreseb - rodinných portrétů.
Anotace v angličtině
Václav Švadlena, thesis consists of two parts, the theoretical and the practical one. The theoretical part deals with the portrait its history, forms of portraiture and the gradual transition from painting to photography. The theoretical work contains chapters devoted to the authors: Francisco Goya and Alberto Giacometti. The practical part contains a set of sketches in the form of artist´s books exploring family genetic markers. I tis supplemented by the cycle of portraits the tetraptych of large-scale drawings. The aim is to inform about the phenomenon of a portrait, to create the artist´s books of sketches and a set of large drawings family portraits.
portrait, painting, drawing, photography, family portrait
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude složená ze dvou částí - teoretické a praktické části.
V teoretické části se student zaměří na studium dějin portrétu ve výtvarném umění.
V praktické části formou kreseb a grafických technik rozvine zajímavý problém vizuality v genetice.
Celek bude výpověď o genetické stigmatizaci zaznamenané prostřednictvím autorské knihy.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude složená ze dvou částí - teoretické a praktické části.
V teoretické části se student zaměří na studium dějin portrétu ve výtvarném umění.
V praktické části formou kreseb a grafických technik rozvine zajímavý problém vizuality v genetice.
Celek bude výpověď o genetické stigmatizaci zaznamenané prostřednictvím autorské knihy.
Seznam doporučené literatury
Pijoan, Ch.: Dějiny umění 1.-12. Orbis Praha, 2000-2004.
Gombrich, E. H.: Příběh umněí. Praha. Mladá Fronta 1995. 683 s.
Černá, M.: Dějiny výtvarného umění. Praha: IDEA SERVIS 2002, 216 s.
Chalupecký, J.: Na hranicích umění. Praha: PROSTOR 1990, 158 s.
Eliade, Mircea: Obrazy a symboly. Brno: CP, 2004, 179 s.
Seznam doporučené literatury
Pijoan, Ch.: Dějiny umění 1.-12. Orbis Praha, 2000-2004.
Gombrich, E. H.: Příběh umněí. Praha. Mladá Fronta 1995. 683 s.
Černá, M.: Dějiny výtvarného umění. Praha: IDEA SERVIS 2002, 216 s.
Chalupecký, J.: Na hranicích umění. Praha: PROSTOR 1990, 158 s.
Eliade, Mircea: Obrazy a symboly. Brno: CP, 2004, 179 s.