Bakalářská práce bude sledovat specifika výtvarného projevu dětí, u nichž byla diagnostikována porucha chování. V teoretické části autorka nastíní problematiku poruch chování (jejich projevu, diagnostiku a možnosti terapie), rovněž se v dostupné literatuře pokusí dohledat případné rysy výtvarného projevu těchto dětí. Praktická část bude zaměřena na sledování typických rysů kresby dětí s poruchami chování.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude sledovat specifika výtvarného projevu dětí, u nichž byla diagnostikována porucha chování. V teoretické části autorka nastíní problematiku poruch chování (jejich projevu, diagnostiku a možnosti terapie), rovněž se v dostupné literatuře pokusí dohledat případné rysy výtvarného projevu těchto dětí. Praktická část bude zaměřena na sledování typických rysů kresby dětí s poruchami chování.
Seznam doporučené literatury
Babyrádová, H. : Symbol v dětském výtvarném projevu. Brno, MU 1999\\
Caseová - Dalleyová : Arteterapie s dětmi. Praha, Portál 1995\\
Davido, R.: Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha, Portál 2001\\
Martínek, Z. : Agresivita a kriminalita školní mládeže: druhy agresí, přístupy k agresivnímu chování, poruchy chování, šikana. Praha, Grada, 2009\\
Read, H.: Výchova uměním. Odeon, Praha 1967\\
Říčan, P., Krejčířová, D. a kol.: Dětská klinická psychologie, 4. vydání. Grada, Praha 2006\\
Train, A. : Nejčastější poruchy chování dětí: jak je rozpoznat a kdy se obrátit na odborníka. Praha, Portál 2001\\
Vágnerová, M. : Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha, Karolinum, 1998\\
Vágnerová, M. : Vývojová psychologie. Praha, Portál 2002
Seznam doporučené literatury
Babyrádová, H. : Symbol v dětském výtvarném projevu. Brno, MU 1999\\
Caseová - Dalleyová : Arteterapie s dětmi. Praha, Portál 1995\\
Davido, R.: Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha, Portál 2001\\
Martínek, Z. : Agresivita a kriminalita školní mládeže: druhy agresí, přístupy k agresivnímu chování, poruchy chování, šikana. Praha, Grada, 2009\\
Read, H.: Výchova uměním. Odeon, Praha 1967\\
Říčan, P., Krejčířová, D. a kol.: Dětská klinická psychologie, 4. vydání. Grada, Praha 2006\\
Train, A. : Nejčastější poruchy chování dětí: jak je rozpoznat a kdy se obrátit na odborníka. Praha, Portál 2001\\
Vágnerová, M. : Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha, Karolinum, 1998\\
Vágnerová, M. : Vývojová psychologie. Praha, Portál 2002