Práce se zabývá dramatickou hrou a jejím využitím v předškolním vzdělávání. První kapitola se zaměřuje na vývojové zvláštnosti dětí předškolního věku. Dále popisuje hru v životě dítěte předškolního věku, znaky hry, její vývojové zvláštnosti a typy her. Zabývá se významem hry v předškolním věku. Věnuje se předškolnímu vzdělávání, jejím závazným dokumentům, metodám a formám vzdělávání v mateřské škole. Srovnává pohledy nejznámějších autorů, kteří se zabývají dramatickou výchovou ve svých publikacích. Práce pojednává o formách, principech a metodách dramatické výchovy. Zabývá se zhodnocením dramatické hry v literatuře. Objasňuje přínos dramatické hry z hlediska naplnění cílů Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with a dramatic play as a method and its application in pre-school education. The first chapter focuses on developmental traits of children of pre-school age. Further thesis describes the play in child's life, characters of play, its developmental traits and types of playes. It deals with the importance of play in pre-school age. The work is dedicated to pre-school education, its obligatory documents, methods and forms of education in kindergarten. It compares ideas the most famous authors who deal with the drama education in their publications. The thesis discusses about forms, principles and methods of drama education. It dealing with the evaluation of dramatic play in literature. It clarifies benefit of dramatic play in terms of meeting the objectives of general educational program for pre-school education.
Klíčová slova
hra, dramatická hra, dramatická výchova, předškolní vzdělávání, Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, vzdělávací oblasti
Klíčová slova v angličtině
play, dramatic play, drama education, pre-school education, general educational program for pre-school education, educational areas
Rozsah průvodní práce
48 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá dramatickou hrou a jejím využitím v předškolním vzdělávání. První kapitola se zaměřuje na vývojové zvláštnosti dětí předškolního věku. Dále popisuje hru v životě dítěte předškolního věku, znaky hry, její vývojové zvláštnosti a typy her. Zabývá se významem hry v předškolním věku. Věnuje se předškolnímu vzdělávání, jejím závazným dokumentům, metodám a formám vzdělávání v mateřské škole. Srovnává pohledy nejznámějších autorů, kteří se zabývají dramatickou výchovou ve svých publikacích. Práce pojednává o formách, principech a metodách dramatické výchovy. Zabývá se zhodnocením dramatické hry v literatuře. Objasňuje přínos dramatické hry z hlediska naplnění cílů Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with a dramatic play as a method and its application in pre-school education. The first chapter focuses on developmental traits of children of pre-school age. Further thesis describes the play in child's life, characters of play, its developmental traits and types of playes. It deals with the importance of play in pre-school age. The work is dedicated to pre-school education, its obligatory documents, methods and forms of education in kindergarten. It compares ideas the most famous authors who deal with the drama education in their publications. The thesis discusses about forms, principles and methods of drama education. It dealing with the evaluation of dramatic play in literature. It clarifies benefit of dramatic play in terms of meeting the objectives of general educational program for pre-school education.
Klíčová slova
hra, dramatická hra, dramatická výchova, předškolní vzdělávání, Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, vzdělávací oblasti
Klíčová slova v angličtině
play, dramatic play, drama education, pre-school education, general educational program for pre-school education, educational areas
Zásady pro vypracování
Zásady vypracování dle metodické příručky vypracování bakalářských prací na Teologické fakultě
Zásady pro vypracování
Zásady vypracování dle metodické příručky vypracování bakalářských prací na Teologické fakultě
Seznam doporučené literatury
FICHNOVÁ K., SZOBIOVÁ E. Rozvoj tvořivosti a klíčových kompetencí dětí. Náměty k RVP pro předškolní vzdělávání. Praha: Portál, 2007.
LANGMEIER J., KREJČÍŘOVÁ D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 1998.
ULRYCHOVÁ I., GREGOROVÁ V., ŠVEJDOVÁ H. Hrajeme si s pohádkami : dramatická výchova v mateřské škole a na 1. stupni základní školy. Praha: Portál, 2000.
VALIŠOVÁ A., KASÍNOVÁ H. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2011.
Seznam doporučené literatury
FICHNOVÁ K., SZOBIOVÁ E. Rozvoj tvořivosti a klíčových kompetencí dětí. Náměty k RVP pro předškolní vzdělávání. Praha: Portál, 2007.
LANGMEIER J., KREJČÍŘOVÁ D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 1998.
ULRYCHOVÁ I., GREGOROVÁ V., ŠVEJDOVÁ H. Hrajeme si s pohádkami : dramatická výchova v mateřské škole a na 1. stupni základní školy. Praha: Portál, 2000.
VALIŠOVÁ A., KASÍNOVÁ H. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2011.