Bakalářská práce se zabývá procesem integrace žáků vietnamské a ukrajinské
národnosti do vzdělávacího systému ČR, popisuje její legislativní úpravu,
blíže vysvětluje pojmy související s integrací a rovněž přibližuje kulturní
rozmanitosti ukrajinských a vietnamských národností.
V praktické části jsem se pokusil zmapovat integrační proces žáků cizinců
na vybrané základní škole prostřednictvím případových studií.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the process of integration of pupils of
Vietnamese and Ukranian nationalities into the Czech educational system. It
describes its legislative regulations, specifies the terminology related to
integration and it also outlines the cultural diversity of Ukranian and
Vietnamese nationalities. The practical part deals with the integration process
of foreign pupils at selected primary school with the use of case studies.
Bakalářská práce se zabývá procesem integrace žáků vietnamské a ukrajinské
národnosti do vzdělávacího systému ČR, popisuje její legislativní úpravu,
blíže vysvětluje pojmy související s integrací a rovněž přibližuje kulturní
rozmanitosti ukrajinských a vietnamských národností.
V praktické části jsem se pokusil zmapovat integrační proces žáků cizinců
na vybrané základní škole prostřednictvím případových studií.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the process of integration of pupils of
Vietnamese and Ukranian nationalities into the Czech educational system. It
describes its legislative regulations, specifies the terminology related to
integration and it also outlines the cultural diversity of Ukranian and
Vietnamese nationalities. The practical part deals with the integration process
of foreign pupils at selected primary school with the use of case studies.
Cílem výzkumu je zmapovat integrační proces žáků na základní škole Jiřího z Poděbrad na Praze 3.\\
V teoretické části bude blíže popsán pojem integrace, jaké jsou její cíle a legislativní úprava.\\
V empirické části bude autor sledovat kazuistiku zhruba šesti žáků I. i II. stupně (děti cizinci).
Autor se bude snažit zmapovat integrační proces žáků cizinců do systému základního vzdělávání v České republice.\\
Práce neklade za cíl obsáhnout celou šíři tématu integrace, je pouze sondou, která může být odrazovým můstkem pro další akademické a výzkumné práce.
Zásady pro vypracování
Cílem výzkumu je zmapovat integrační proces žáků na základní škole Jiřího z Poděbrad na Praze 3.\\
V teoretické části bude blíže popsán pojem integrace, jaké jsou její cíle a legislativní úprava.\\
V empirické části bude autor sledovat kazuistiku zhruba šesti žáků I. i II. stupně (děti cizinci).
Autor se bude snažit zmapovat integrační proces žáků cizinců do systému základního vzdělávání v České republice.\\
Práce neklade za cíl obsáhnout celou šíři tématu integrace, je pouze sondou, která může být odrazovým můstkem pro další akademické a výzkumné práce.
Seznam doporučené literatury
CÍLKOVÁ, Eva a Petra BOREŠOVÁ. Náměty pro multikulturní výchovu: poznáváme jiné národy. Vyd. 2. Portál. ISBN 978-807-3678-906.\\
CÍLKOVÁ, Eva a Petra BOREŠOVÁ. Výchova k toleranci a proti rasismu: [multikulturní výchova v praxi]. Vyd. 2. Portál, 2008, 273 s. ISBN 978-807-3671-822.\\
MORGENSTERNOVÁ, Monika a Lenka ŠULOVÁ. Interkulturní psychologie: rozvoj interkulturní senzitivity. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2007, 218 s. ISBN 978-802-4613-611.\\
PRŮCHA, Jan a Lenka ŠULOVÁ. Interkulturní psychologie: [sociopsychologické zkoumání kultur, etnik, ras a národů]. 3. vyd. Praha: Portál, 2010, 220 s. Psychologie (Portál). ISBN 978-807-3677-091.\\
RADOSTNÝ, Lukáš. Žáci s odlišným mateřským jazykem v českých školách. 1. vyd. Praha: Meta - Sdružení pro příležitosti mladých migrantů, 2011, 76 s. ISBN 978-80-254-9175-1.\\
VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ. Pedagogika pro učitele: podoby vyučování a třídní management, osobnost učitele a jeho autorita, inovace ve výuce, klíčové kompetence ve vzdělávání, práce s informačními prameny, pedagogická diagnostika. 2. rozš. a aktualiz. vyd. Editor Alena Vališová, Hana Kasíková. Praha: Grada, c2011, 456 s. ISBN 978-802-4733-579.\\
Jiné zdroje:\\
BUREŠOVÁ, Eva. Multikulturní výchova na základní škole. Praha, 2006. Diplomová práce. Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy.\\
HLAVNIČKOVÁ, Petra. Jak se daří dětem cizinců na českých základních školách. 2009. Článek
Seznam doporučené literatury
CÍLKOVÁ, Eva a Petra BOREŠOVÁ. Náměty pro multikulturní výchovu: poznáváme jiné národy. Vyd. 2. Portál. ISBN 978-807-3678-906.\\
CÍLKOVÁ, Eva a Petra BOREŠOVÁ. Výchova k toleranci a proti rasismu: [multikulturní výchova v praxi]. Vyd. 2. Portál, 2008, 273 s. ISBN 978-807-3671-822.\\
MORGENSTERNOVÁ, Monika a Lenka ŠULOVÁ. Interkulturní psychologie: rozvoj interkulturní senzitivity. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2007, 218 s. ISBN 978-802-4613-611.\\
PRŮCHA, Jan a Lenka ŠULOVÁ. Interkulturní psychologie: [sociopsychologické zkoumání kultur, etnik, ras a národů]. 3. vyd. Praha: Portál, 2010, 220 s. Psychologie (Portál). ISBN 978-807-3677-091.\\
RADOSTNÝ, Lukáš. Žáci s odlišným mateřským jazykem v českých školách. 1. vyd. Praha: Meta - Sdružení pro příležitosti mladých migrantů, 2011, 76 s. ISBN 978-80-254-9175-1.\\
VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ. Pedagogika pro učitele: podoby vyučování a třídní management, osobnost učitele a jeho autorita, inovace ve výuce, klíčové kompetence ve vzdělávání, práce s informačními prameny, pedagogická diagnostika. 2. rozš. a aktualiz. vyd. Editor Alena Vališová, Hana Kasíková. Praha: Grada, c2011, 456 s. ISBN 978-802-4733-579.\\
Jiné zdroje:\\
BUREŠOVÁ, Eva. Multikulturní výchova na základní škole. Praha, 2006. Diplomová práce. Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy.\\
HLAVNIČKOVÁ, Petra. Jak se daří dětem cizinců na českých základních školách. 2009. Článek