Bakalářská práce se zabývá eGovernmentem jako nástrojem pro modernizaci veřejné správy. Práce je zaměřena na digitalizaci veřejné správy a s tím spojené změny, které souvisí s dynamickým rozvojem informačních a komunikačních technologií. Cílem této práce je analyzovat fungování základních registrů veřejné správy a jejich zhodnocení ve vztahu k občanům.
Teoretická část je zaměřena na eGovernment a s tím související otázky elektronického podpisu, projektu CzechPOINT a eGon, datových schránek a samozřejmě základních registrů.
Vlastní analytická část obsahuje charakteristiky správních úřadů, které využívají základní registry a popis jejich fungování. Následuje zhodnocení situace a závěr.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with eGovernment as a tool for modernizing public administration. It is focused on the digitalization of public administration and the changes associated with it, which came as a result of the dynamic development of information and communication technologies. The aim of this work is to analyze the functioning of basic registers in public administration and their evaluation in relation to the citizen.
The theoretical part focuses on eGovernment and its related issues regarding electronic signature, public administration portal, CzechPOINT and eGON project, data boxes and of course the basic registers.
Own analytical part consists of the characteristics of an administrative authority, which uses the basic registers and description of the functioning of the registry. The following is an evaluation of the situation and conclusion.
Klíčová slova
eGovernment, veřejná správa, informační technologie, elektronický podpis, CzechPOINT, eGON, datová schránka, základní registr, registr obyvatel, registr osob, registr územní identifikace a nemovitostí, registr práv a povinností
Klíčová slova v angličtině
eGovernment, public administration, information technologic, electronic signature, CzechPOINT, eGON, data box, basic register, register of inhabitants, register of person, register of territorial identification, addresses and real estates, register of rights and responsibilities of public authorities, administrative authority
Rozsah průvodní práce
60
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá eGovernmentem jako nástrojem pro modernizaci veřejné správy. Práce je zaměřena na digitalizaci veřejné správy a s tím spojené změny, které souvisí s dynamickým rozvojem informačních a komunikačních technologií. Cílem této práce je analyzovat fungování základních registrů veřejné správy a jejich zhodnocení ve vztahu k občanům.
Teoretická část je zaměřena na eGovernment a s tím související otázky elektronického podpisu, projektu CzechPOINT a eGon, datových schránek a samozřejmě základních registrů.
Vlastní analytická část obsahuje charakteristiky správních úřadů, které využívají základní registry a popis jejich fungování. Následuje zhodnocení situace a závěr.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with eGovernment as a tool for modernizing public administration. It is focused on the digitalization of public administration and the changes associated with it, which came as a result of the dynamic development of information and communication technologies. The aim of this work is to analyze the functioning of basic registers in public administration and their evaluation in relation to the citizen.
The theoretical part focuses on eGovernment and its related issues regarding electronic signature, public administration portal, CzechPOINT and eGON project, data boxes and of course the basic registers.
Own analytical part consists of the characteristics of an administrative authority, which uses the basic registers and description of the functioning of the registry. The following is an evaluation of the situation and conclusion.
Klíčová slova
eGovernment, veřejná správa, informační technologie, elektronický podpis, CzechPOINT, eGON, datová schránka, základní registr, registr obyvatel, registr osob, registr územní identifikace a nemovitostí, registr práv a povinností
Klíčová slova v angličtině
eGovernment, public administration, information technologic, electronic signature, CzechPOINT, eGON, data box, basic register, register of inhabitants, register of person, register of territorial identification, addresses and real estates, register of rights and responsibilities of public authorities, administrative authority
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je analýza fungování základních registrů, jejich funkčnosti a sdílení dat. Dílčím cílem je zhodnocení využití registrů ve veřejné správě ve vztahu k občanovi.
Metodika práce:
1. Studium odborné literatury týkající se dané problematiky.
2. Seznámení s vybraným správním úřadem používajícím registry.
3. Fungování vybraných registrů ve veřejné správě.
4. Celkové zhodnocení situace.
Rámcová osnova:
1. Úvod a cíl, 2. Literární rešerše, 3. Metodika a hypotézy, 4. Charakteristika správního úřadu, 5. Analýza registrů podle požadavků na funkčnost, 6. Zhodnocení situace, 7. Závěr, 8. Summary, 9. Přehled použité literatury, 10. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je analýza fungování základních registrů, jejich funkčnosti a sdílení dat. Dílčím cílem je zhodnocení využití registrů ve veřejné správě ve vztahu k občanovi.
Metodika práce:
1. Studium odborné literatury týkající se dané problematiky.
2. Seznámení s vybraným správním úřadem používajícím registry.
3. Fungování vybraných registrů ve veřejné správě.
4. Celkové zhodnocení situace.
Rámcová osnova:
1. Úvod a cíl, 2. Literární rešerše, 3. Metodika a hypotézy, 4. Charakteristika správního úřadu, 5. Analýza registrů podle požadavků na funkčnost, 6. Zhodnocení situace, 7. Závěr, 8. Summary, 9. Přehled použité literatury, 10. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
1. BUDIŠ, Petr a Ivana HŘEBÍKOVÁ. Datové schránky: fungování, doručováni, bezpečnost, návody. 1. vyd. Olomouc: ANAG, 2010. 287 s. ISBN 80-726-3617-0.
2. BUDIŠ, Petr a Ivana HŘEBÍKOVÁ. EGovernment bezpečně.. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. 145 s. ISBN 978-80-247-2462-1.
3. HEEKS, Richard. Implementing and managing eGovernment: an international text. London, Thousand Oaks, New Delhi: SAGE Publications, 2006, 293 s. ISBN 07-619-6792-3.
4. MATES, Pavel a Vladimír SMEJKAL. E-government v České republice: právní a technologické aspekty. 2., podstatně přepracované a rozšířené vydání. Praha: Leges, 2012. 464 s. ISBN 978-80-87576-36-6.
5. LAPÁČEK, Jiří. Jak na datovou schránku a elektronickou komunikaci s úřady. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2012. 197 s. ISBN 978-80-251-3680-5.
6. STAŇA, J., L. URBANOVÁ a P. VEBER. Moderní administrativa ve veřejné správě. 1. vyd. Praha: Institut pro místní správu Praha, 2010, 123 s. ISBN 978-80-86976-20-4.
7. ŠTĚDROŇ, Bohumír. Úvod do eGovernmentu v České republice: právní a technický průvodce. 1. vyd. Praha: Úřad vlády České republiky, 2007, 172 s. ISBN 978-808-7041-253.
Seznam doporučené literatury
1. BUDIŠ, Petr a Ivana HŘEBÍKOVÁ. Datové schránky: fungování, doručováni, bezpečnost, návody. 1. vyd. Olomouc: ANAG, 2010. 287 s. ISBN 80-726-3617-0.
2. BUDIŠ, Petr a Ivana HŘEBÍKOVÁ. EGovernment bezpečně.. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. 145 s. ISBN 978-80-247-2462-1.
3. HEEKS, Richard. Implementing and managing eGovernment: an international text. London, Thousand Oaks, New Delhi: SAGE Publications, 2006, 293 s. ISBN 07-619-6792-3.
4. MATES, Pavel a Vladimír SMEJKAL. E-government v České republice: právní a technologické aspekty. 2., podstatně přepracované a rozšířené vydání. Praha: Leges, 2012. 464 s. ISBN 978-80-87576-36-6.
5. LAPÁČEK, Jiří. Jak na datovou schránku a elektronickou komunikaci s úřady. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2012. 197 s. ISBN 978-80-251-3680-5.
6. STAŇA, J., L. URBANOVÁ a P. VEBER. Moderní administrativa ve veřejné správě. 1. vyd. Praha: Institut pro místní správu Praha, 2010, 123 s. ISBN 978-80-86976-20-4.
7. ŠTĚDROŇ, Bohumír. Úvod do eGovernmentu v České republice: právní a technický průvodce. 1. vyd. Praha: Úřad vlády České republiky, 2007, 172 s. ISBN 978-808-7041-253.