Informace o kvalifikační práci Srovnání požadavků pro praktické přijímací zkoušky na vysokých tělovýchovných školách v České republice a návrh jejich optimalizace na Jihočeské univerzitě
- Pro tuto VŠKP nejsou definovány žádné údaje, u kterých by bylo požadováno jejich vyplnění.
Hlavní téma
Srovnání požadavků pro praktické přijímací zkoušky na vysokých tělovýchovných školách v České republice a návrh jejich optimalizace na Jihočeské univerzitě
Hlavní téma v angličtině
A comparison of the requirements for practical entrance exams for high school sports in the Czech Republic and their design optimization at the University of South Bohemia\\
Název dle studenta
Srovnání požadavků pro praktické přijímací zkoušky na vysokých tělovýchovných školách v České republice a návrh jejich optimalizace na Jihočeské univerzitě
Název dle studenta v angličtině
A comparison of the requirements for practical entrance exams for high school sports in the Czech Republic and their design optimization at the University of South Bohemia
Souběžný název
-
Podnázev
Práce je k nahlédnutí na katedře TV a sportu v ul. Na Sádkách.
Hlavním cílem práce je návrh optimalizace praktických přijímacích zkoušek ke studiu oboru tělesná výchova a sport na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích, dalším cílem je srovnání požadavků pro praktické přijímací zkoušky na vybraných vysokých tělovýchovných školách v České republice. Analýzou dat z předchozích čtyř ročníků přijímacích zkoušek na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích autor zjistil, které disciplíny lze považovat za nadhodnocené, a naopak, které za podhodnocené. Byly vytvořeny grafy četností výsledků pomocí analýzy dat, popisné statistiky a histogramu pro každou disciplínu, na základě jejichž výsledků mohl být stanoven postup při optimalizaci bodovacího systému. Při stanovení nových doporučených hodnot do tabulek KTVS JU byla použita popisná statistika a histogram. Při srovnávání autor využil bodovacích tabulek z ostatních vysokých škol, které ukázaly, v čem se liší jejich disciplíny a systém bodování od disciplín a systému bodování na Jihočeské univerzitě.
Anotace v angličtině
The main goal of this thesis is the proposal of optimization of practical entrance exams, for study on Faculty of sport at University of South Bohemia. Another goal is the comparison of requirements for practical entrance exams at selected sport universities in Czech republic. By data analysis of entrance exams from past four years at University of South Bohemia author found out, which disciplines are overrated and on the contrary which are underrated, graphs of results frequency were generated by data analysis, descriptive statistics and histograms for each discipline; based on these results, procedure for optimization the scoring system was set. When determining the new recommended values in the tables of Faculty of sport at University of South Bohemia was used descriptive statistics and a histogram. For comparison, author used scoring tables from other universities, which have shown us how different their scoring system is against scoring system at University of South Bohemia.
optimization, entrance exams, point tables, data analysis, descriptive statistics, histogram
Rozsah průvodní práce
91 s. (95 137)
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem práce je návrh optimalizace praktických přijímacích zkoušek ke studiu oboru tělesná výchova a sport na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích, dalším cílem je srovnání požadavků pro praktické přijímací zkoušky na vybraných vysokých tělovýchovných školách v České republice. Analýzou dat z předchozích čtyř ročníků přijímacích zkoušek na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích autor zjistil, které disciplíny lze považovat za nadhodnocené, a naopak, které za podhodnocené. Byly vytvořeny grafy četností výsledků pomocí analýzy dat, popisné statistiky a histogramu pro každou disciplínu, na základě jejichž výsledků mohl být stanoven postup při optimalizaci bodovacího systému. Při stanovení nových doporučených hodnot do tabulek KTVS JU byla použita popisná statistika a histogram. Při srovnávání autor využil bodovacích tabulek z ostatních vysokých škol, které ukázaly, v čem se liší jejich disciplíny a systém bodování od disciplín a systému bodování na Jihočeské univerzitě.
Anotace v angličtině
The main goal of this thesis is the proposal of optimization of practical entrance exams, for study on Faculty of sport at University of South Bohemia. Another goal is the comparison of requirements for practical entrance exams at selected sport universities in Czech republic. By data analysis of entrance exams from past four years at University of South Bohemia author found out, which disciplines are overrated and on the contrary which are underrated, graphs of results frequency were generated by data analysis, descriptive statistics and histograms for each discipline; based on these results, procedure for optimization the scoring system was set. When determining the new recommended values in the tables of Faculty of sport at University of South Bohemia was used descriptive statistics and a histogram. For comparison, author used scoring tables from other universities, which have shown us how different their scoring system is against scoring system at University of South Bohemia.
optimization, entrance exams, point tables, data analysis, descriptive statistics, histogram
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury a dalších materiálů.\\
2. Na základě studia literatury a konzultací s vedoucím práce sestavit obsahovou náplň práce, která by tvořila dostatečně široký obsah srovnání požadavků pro PZ.\\
3. Návrh matematických postupů při optimalizaci PZ na KTVS PF JU.\\
4. Provedení vlastního výzkumu, statistické zpracování dat předchozích PZ.\\
5. Vyhodnocení získaných údajů na základě deskriptivní statistiky. \\
6. Závěry pro praxi - návrh optimalizace PZ na KTVS PF JU.\\
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury a dalších materiálů.\\
2. Na základě studia literatury a konzultací s vedoucím práce sestavit obsahovou náplň práce, která by tvořila dostatečně široký obsah srovnání požadavků pro PZ.\\
3. Návrh matematických postupů při optimalizaci PZ na KTVS PF JU.\\
4. Provedení vlastního výzkumu, statistické zpracování dat předchozích PZ.\\
5. Vyhodnocení získaných údajů na základě deskriptivní statistiky. \\
6. Závěry pro praxi - návrh optimalizace PZ na KTVS PF JU.\\
Seznam doporučené literatury
Frömel, K. (2002). Kompendium psaní a publikování v kinantropologii. Olomouc: Univerzita Palackého.\\
Krištofič, J. (2000).Gymnastika pro kondiční a zdravotní účely. Praha: ISV nakladatelství.\\
Krištofič, J. (2004). Gymnastická průprava sportovce. Praha: Grada.\\
Krištofič, J. (2006). Pohybová příprava dětí.Praha: Grada.\\
Krištofič, J. (2008). Nářaďová gymnastika. Praha: ČOS.\\
Měkota, K., Novosad, J. (2005). Motorické schopnosti. Olomouc: Univerzita Palackého.\\
Neuman, J. (2003). Cvičení a testy obratnosti, vytrvalosti a síly. Praha: Portál.\\
Skopová, M., Zítko, M. (2005). Základní gymnastika. Praha: Karolinum.\\
Schmidt, R. A. (1991). Motor learning and performance. From principles to practice.
Champaign, IL: Human Kinetics.\\
Seznam doporučené literatury
Frömel, K. (2002). Kompendium psaní a publikování v kinantropologii. Olomouc: Univerzita Palackého.\\
Krištofič, J. (2000).Gymnastika pro kondiční a zdravotní účely. Praha: ISV nakladatelství.\\
Krištofič, J. (2004). Gymnastická průprava sportovce. Praha: Grada.\\
Krištofič, J. (2006). Pohybová příprava dětí.Praha: Grada.\\
Krištofič, J. (2008). Nářaďová gymnastika. Praha: ČOS.\\
Měkota, K., Novosad, J. (2005). Motorické schopnosti. Olomouc: Univerzita Palackého.\\
Neuman, J. (2003). Cvičení a testy obratnosti, vytrvalosti a síly. Praha: Portál.\\
Skopová, M., Zítko, M. (2005). Základní gymnastika. Praha: Karolinum.\\
Schmidt, R. A. (1991). Motor learning and performance. From principles to practice.
Champaign, IL: Human Kinetics.\\
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Posluchač prezentoval svoji BP v el. podobě. Komise konstatovala na jednu stranu výrazné nedostatky v historických exkurzech, na druhou stranu komise vidí přínos ve statistk zpracování bodovacích tabulek přijímacích zkoušek.