Tato bakalářská práce se zabývá možností rozvíjení morálního chování u dětí předškolního věku.
Práce je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na morální vývoj dítěte předškolního věku a porovnání stádia vývoje s požadavky na vzdělávání, určenými v rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání.
Praktická část se věnuje realizaci a reflexi dlouhodobého integrovaného celku, který je zaměřen na rozvíjení morálního vědomí a chování u dětí předškolního věku.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the possibility of developing the moral behavior of preschool children. The work is divided into two parts theoretical and practical. The theoretical part is focused on the moral development of preschool age and the comparing the stage of development with the educational requirements which are identified in the framework educational programmes for preschool education.
The practical part is devoted to the realization and the reflection of the long-term integrated unit which is focused on the development of the moral knowledge and the behavior of preschool children.
Klíčová slova
dítě, dětství, morální vývoj, výchova, předškolní věk, rámcový vzdělávací program
Klíčová slova v angličtině
Child, childhood, moral development, education, preschool age, Framework educational programme
Rozsah průvodní práce
62 s. (71 675 znaků bez mezer)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá možností rozvíjení morálního chování u dětí předškolního věku.
Práce je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na morální vývoj dítěte předškolního věku a porovnání stádia vývoje s požadavky na vzdělávání, určenými v rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání.
Praktická část se věnuje realizaci a reflexi dlouhodobého integrovaného celku, který je zaměřen na rozvíjení morálního vědomí a chování u dětí předškolního věku.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the possibility of developing the moral behavior of preschool children. The work is divided into two parts theoretical and practical. The theoretical part is focused on the moral development of preschool age and the comparing the stage of development with the educational requirements which are identified in the framework educational programmes for preschool education.
The practical part is devoted to the realization and the reflection of the long-term integrated unit which is focused on the development of the moral knowledge and the behavior of preschool children.
Klíčová slova
dítě, dětství, morální vývoj, výchova, předškolní věk, rámcový vzdělávací program
Klíčová slova v angličtině
Child, childhood, moral development, education, preschool age, Framework educational programme
Zásady pro vypracování
Záměrem bakalářské práce je poukázat na možnosti rozvíjení morálního vědomí a chování u dětí předškolního věku.\\
V teoretické části se studentka zaměří na morální vývoj dítěte předškolního věku a porovná stadia vývoje s požadavky na vzdělávání určenými v rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání.\\
V praktické části bude realizovat a reflektovat dlouhodobý integrovaný celek zaměřený na rozvíjení morálního vědomí a chování u dětí předškolního věku.
Zásady pro vypracování
Záměrem bakalářské práce je poukázat na možnosti rozvíjení morálního vědomí a chování u dětí předškolního věku.\\
V teoretické části se studentka zaměří na morální vývoj dítěte předškolního věku a porovná stadia vývoje s požadavky na vzdělávání určenými v rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání.\\
V praktické části bude realizovat a reflektovat dlouhodobý integrovaný celek zaměřený na rozvíjení morálního vědomí a chování u dětí předškolního věku.
Seznam doporučené literatury
HEIDEBRING, Horst. Psychologie morálního vývoje. Praha: Portál, 1997. 175 s\\
HELUS, Z., Dítě v osobnostním pojetí, Praha: Portál, 2009, ISBN 978-80-7367-628-5\\
HERMAN, M., Najděte si svého marťana, Olomouc: Hanex ,2008, ISBN 978-80-7409-023-3\\
KOCÁBKOVÁ, L. 2009. Rozvoj empatie u dětí předškolního věku. Bakalářská práce PF JČU České Budějovice\\
KOPŘIVA, P. et al., Respektovat a být respektován. Olomouc: Spirála, 2008. ISBN
978-80-904030-0-0\\
MATĚJČEK, Z. ,Po dobrém nebo po zlém? Praha: Portál, 2007, ISBN 978-80-7367-270-6\\
SVOBODOVÁ, E. 2007. Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: RAABE. ISBN 80-86307-39-5\\
SVOBODOVÁ, E. et al., Vzdělávání v mateřské škole, Praha: Portál, 2010\\
Svobodová, E., Váchová, A., Vítečková, M. 2012. Za zvířátky do školky. Portál: Praha. ISBN 978-80-262-0185-4\\
VACEK, P. 2005. Průhledy do psychologie morálky. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 80-7041-223-2\\
VÁGNEROVÁ, M. 2000. Vývojová psychologie. Praha: Portál. ISBN 80-7178-308-0\\
VYMĚTAL, J., Úzkost a strach u dětí, Praha: Portál, 2004, ISBN 80-7118-830-9
Seznam doporučené literatury
HEIDEBRING, Horst. Psychologie morálního vývoje. Praha: Portál, 1997. 175 s\\
HELUS, Z., Dítě v osobnostním pojetí, Praha: Portál, 2009, ISBN 978-80-7367-628-5\\
HERMAN, M., Najděte si svého marťana, Olomouc: Hanex ,2008, ISBN 978-80-7409-023-3\\
KOCÁBKOVÁ, L. 2009. Rozvoj empatie u dětí předškolního věku. Bakalářská práce PF JČU České Budějovice\\
KOPŘIVA, P. et al., Respektovat a být respektován. Olomouc: Spirála, 2008. ISBN
978-80-904030-0-0\\
MATĚJČEK, Z. ,Po dobrém nebo po zlém? Praha: Portál, 2007, ISBN 978-80-7367-270-6\\
SVOBODOVÁ, E. 2007. Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: RAABE. ISBN 80-86307-39-5\\
SVOBODOVÁ, E. et al., Vzdělávání v mateřské škole, Praha: Portál, 2010\\
Svobodová, E., Váchová, A., Vítečková, M. 2012. Za zvířátky do školky. Portál: Praha. ISBN 978-80-262-0185-4\\
VACEK, P. 2005. Průhledy do psychologie morálky. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 80-7041-223-2\\
VÁGNEROVÁ, M. 2000. Vývojová psychologie. Praha: Portál. ISBN 80-7178-308-0\\
VYMĚTAL, J., Úzkost a strach u dětí, Praha: Portál, 2004, ISBN 80-7118-830-9