Teoretická část této práce charakterizuje neziskovou organizaci a její jednotlivé formy. V této části jsou uvedeny jednotlivé možnosti financování těchto neziskových organizací. Tato část také definuje pojem fundraising a vysvětluje jeho spojitost s neziskovými organizacemi. Na konci teoretické části jsou uvedeny jednotlivé metody a formy fundraisingu. Praktická část popisuje vybranou neziskovou organizaci, její historii a činnost. V této neziskové organizaci jsou analyzovány jednotlivé metody fundraisingu. Na konci praktické části jsou tyto metody vyhodnoceny. Na závěr jsou doporučeny možné strategie pro získávání dalších finančních prostředků.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this thesis characterizes non-profit organization and its various types. In this part various possibilities of financing of these organizations are listed. This part defines the concept of fundraising and explains its connection with non-profit organizations. At the end of the theoretical part particular methods and forms of fundraising are listed. The practical part describes a selected non-profit organization, its history and its activity. In this non-profit organization individual methods of fundraising are analysed. At the end of the practical part these methods are evaluated. In conclusion, possible strategies for acquisition of other financial means are recommended.
Klíčová slova
Neziskové organizace, fundraising, metody fundraisingu, možnosti financování
Klíčová slova v angličtině
Non-profit organization, fundraising, methods of fundraising, possibilities of financing
Rozsah průvodní práce
66 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část této práce charakterizuje neziskovou organizaci a její jednotlivé formy. V této části jsou uvedeny jednotlivé možnosti financování těchto neziskových organizací. Tato část také definuje pojem fundraising a vysvětluje jeho spojitost s neziskovými organizacemi. Na konci teoretické části jsou uvedeny jednotlivé metody a formy fundraisingu. Praktická část popisuje vybranou neziskovou organizaci, její historii a činnost. V této neziskové organizaci jsou analyzovány jednotlivé metody fundraisingu. Na konci praktické části jsou tyto metody vyhodnoceny. Na závěr jsou doporučeny možné strategie pro získávání dalších finančních prostředků.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this thesis characterizes non-profit organization and its various types. In this part various possibilities of financing of these organizations are listed. This part defines the concept of fundraising and explains its connection with non-profit organizations. At the end of the theoretical part particular methods and forms of fundraising are listed. The practical part describes a selected non-profit organization, its history and its activity. In this non-profit organization individual methods of fundraising are analysed. At the end of the practical part these methods are evaluated. In conclusion, possible strategies for acquisition of other financial means are recommended.
Klíčová slova
Neziskové organizace, fundraising, metody fundraisingu, možnosti financování
Klíčová slova v angličtině
Non-profit organization, fundraising, methods of fundraising, possibilities of financing
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem práce je analýza fundraisingových metod dané organizace. Na základě vyhodnocení fundraisingu organizace jsou případně doporučeny nové strategie pro získávání dalších finančních prostředků.
Metodika:
Teoretická část popisuje obecně neziskové organizace, jednotlivé metody financování a uplatňovaný marketing v organizacích tohoto typu. V praktické části je provedena analýza fundraisingových metod. Na základě informací z analýz jsou navržena případná doporučení.
Cíl práce:
Cílem práce je analýza fundraisingových metod dané organizace. Na základě vyhodnocení fundraisingu organizace jsou případně doporučeny nové strategie pro získávání dalších finančních prostředků.
Metodika:
Teoretická část popisuje obecně neziskové organizace, jednotlivé metody financování a uplatňovaný marketing v organizacích tohoto typu. V praktické části je provedena analýza fundraisingových metod. Na základě informací z analýz jsou navržena případná doporučení.
1. Bačuvčík, R. (2011). Marketing neziskových organizací. Zlín, Czechia: VeRBruM.
2. Hamerníková, B. (2000). Financování ve veřejném a neziskovém nestátním sektoru. Praha, Czechia: Eurolex Bohemia.
3. Hannagan, J. T. (1996). Marketing pro neziskový sektor. Praha, Czechia: Management Press.
4. Koziol, K.; Pförtsch, W.; Heil S.; & Albrecht, K. (2006). Social Marketing: Erfolgreiche Marketingkonzepte für Non-Profit-Organisationen. Stuttgart, Gernamy: Schäffer Poeschel.
5. Ledvinová, J.; Pešta, K. (1996). Základy fundraisingu, aneb, jak získat peníze na prospěšnou činnost. Praha, Czechia: Informační centrum nadací a jiných neziskových organizací.
6. Šedivý, M.; Medlíková, O. (2012). Public Relations, Fundraising a Lobbying. Praha, Czechia: Grada.
7. Šimková, E. (2012). Management a marketing v praxi neziskových organizací (5th ed.). Hradec Králové, Czechia: Gaudemaus.
Seznam doporučené literatury
1. Bačuvčík, R. (2011). Marketing neziskových organizací. Zlín, Czechia: VeRBruM.
2. Hamerníková, B. (2000). Financování ve veřejném a neziskovém nestátním sektoru. Praha, Czechia: Eurolex Bohemia.
3. Hannagan, J. T. (1996). Marketing pro neziskový sektor. Praha, Czechia: Management Press.
4. Koziol, K.; Pförtsch, W.; Heil S.; & Albrecht, K. (2006). Social Marketing: Erfolgreiche Marketingkonzepte für Non-Profit-Organisationen. Stuttgart, Gernamy: Schäffer Poeschel.
5. Ledvinová, J.; Pešta, K. (1996). Základy fundraisingu, aneb, jak získat peníze na prospěšnou činnost. Praha, Czechia: Informační centrum nadací a jiných neziskových organizací.
6. Šedivý, M.; Medlíková, O. (2012). Public Relations, Fundraising a Lobbying. Praha, Czechia: Grada.
7. Šimková, E. (2012). Management a marketing v praxi neziskových organizací (5th ed.). Hradec Králové, Czechia: Gaudemaus.