Cílem bakalářské práce bude analyzovat uplatňování projektu MŠ podporující zdraví v teorii i praxi s ohledem na zdravý psychosomatický rozvoj dětí předškolního věku a vytipování priorit a rezerv tohoto projektu.\\
Teoretická část bude vycházet z charakteristiky osobnosti dítěte předškolního věku v souvislosti s pojetím současného vzdělávání v MŠ podle RVP PV. Dále pak bude věnována tvorbě vzdělávacích programů respektujících hlavní cílové kategorie RVP PV, mezi něž patří i projekt MŠ podporující zdraví. Teoretická část bude obsahovat i teoretickou analýzu projektu MŠ podporující zdraví, jeho cílové kategorie a výstupy a v neposledním i rizika při naplňování projektu v praxi.\\
V praktické části studentka provede studii o povědomí veřejnosti o projektu MŠ podporující zdraví a o přesahu projektu MŠ podporující zdraví do dalšího života dítěte mimo prostředí mateřské školy. Praktická část bude doplněna o praktické ukázky činností s dětmi zaměřené na zdravý rozvoj dětí předškolního věku na základě vlastní realizace s dětmi.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce bude analyzovat uplatňování projektu MŠ podporující zdraví v teorii i praxi s ohledem na zdravý psychosomatický rozvoj dětí předškolního věku a vytipování priorit a rezerv tohoto projektu.\\
Teoretická část bude vycházet z charakteristiky osobnosti dítěte předškolního věku v souvislosti s pojetím současného vzdělávání v MŠ podle RVP PV. Dále pak bude věnována tvorbě vzdělávacích programů respektujících hlavní cílové kategorie RVP PV, mezi něž patří i projekt MŠ podporující zdraví. Teoretická část bude obsahovat i teoretickou analýzu projektu MŠ podporující zdraví, jeho cílové kategorie a výstupy a v neposledním i rizika při naplňování projektu v praxi.\\
V praktické části studentka provede studii o povědomí veřejnosti o projektu MŠ podporující zdraví a o přesahu projektu MŠ podporující zdraví do dalšího života dítěte mimo prostředí mateřské školy. Praktická část bude doplněna o praktické ukázky činností s dětmi zaměřené na zdravý rozvoj dětí předškolního věku na základě vlastní realizace s dětmi.
Seznam doporučené literatury
Havlínová, M. a kol. Zdravá mateřská škola. Praha, Portál 1995\\
Havlínová, M. Vildová, Z. Škola podporující zdraví. Praha, Grafex 1999\\
Havlínová, M. Herotová, T., Vildová, Z. Škola podporující zdraví - preventivní program pro každou školu. Praha, Státní zdravotní ústav 2003\\
Havlínová, M. a kol. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole, Praha, Portál 2000\\
Kopřiva, P. Naše mateřská škola na cestě ke zdraví. Kroměříž, Spirála 1996\\
Matějček Zdeněk, Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha, Portál 1996\\
Opravilová Eva, Dítě si hraje a poznává svět. Praha, Státní pedagogické nakladatelství 1988\\
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, Výzkumný ústav pedagogický v Praze, Praha 2006, ISBN 80-87000-00-5\\
Vágnerová, M. Vývojová psychologie, Portál, s.r.o., Praha 1999, ISBN 80-7178-308-0\\
Vágnerová, M. Psychologie osobnosti, Univerzita Karlova v Praze 2010, ISBN 978-80-246-1832-6
Seznam doporučené literatury
Havlínová, M. a kol. Zdravá mateřská škola. Praha, Portál 1995\\
Havlínová, M. Vildová, Z. Škola podporující zdraví. Praha, Grafex 1999\\
Havlínová, M. Herotová, T., Vildová, Z. Škola podporující zdraví - preventivní program pro každou školu. Praha, Státní zdravotní ústav 2003\\
Havlínová, M. a kol. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole, Praha, Portál 2000\\
Kopřiva, P. Naše mateřská škola na cestě ke zdraví. Kroměříž, Spirála 1996\\
Matějček Zdeněk, Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha, Portál 1996\\
Opravilová Eva, Dítě si hraje a poznává svět. Praha, Státní pedagogické nakladatelství 1988\\
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, Výzkumný ústav pedagogický v Praze, Praha 2006, ISBN 80-87000-00-5\\
Vágnerová, M. Vývojová psychologie, Portál, s.r.o., Praha 1999, ISBN 80-7178-308-0\\
Vágnerová, M. Psychologie osobnosti, Univerzita Karlova v Praze 2010, ISBN 978-80-246-1832-6