Tématem bakalářské práce je vliv scénického čtení na děti předškolního věku. Teoretická část představuje projekt Listování, jak vznikl, čím se zabývá a jeho důležitost na předčtenářství a čtenářství. V praktické části jsou použity metody kvalitativního výzkumu. S dětmi z Mateřských školách je prováděn rozhovor. Cílem práce je zjistit, jak působí Listování na malé děti a jak ovlivňuje jejich vztah ke knize a čtenářství.
Anotace v angličtině
The theme of the thesis is the influence of stage reading on preschool children. The theoretical part presents the project "Listování", the beginning and the activities of the project, and its importance for pre-reading and reading. Qualitative research methods are used in the practical part. The author of the thesis conducts interviews with children in preschools. The aim of the thesis is to find out what effect does "Listování" have on young children and how it influences their relationship to books and reading.
Klíčová slova
předčtenářství, Listování, scénické čtení, děti předškolního věku
Klíčová slova v angličtině
pre-reading, "Listování", stage reading, preschool children
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je vliv scénického čtení na děti předškolního věku. Teoretická část představuje projekt Listování, jak vznikl, čím se zabývá a jeho důležitost na předčtenářství a čtenářství. V praktické části jsou použity metody kvalitativního výzkumu. S dětmi z Mateřských školách je prováděn rozhovor. Cílem práce je zjistit, jak působí Listování na malé děti a jak ovlivňuje jejich vztah ke knize a čtenářství.
Anotace v angličtině
The theme of the thesis is the influence of stage reading on preschool children. The theoretical part presents the project "Listování", the beginning and the activities of the project, and its importance for pre-reading and reading. Qualitative research methods are used in the practical part. The author of the thesis conducts interviews with children in preschools. The aim of the thesis is to find out what effect does "Listování" have on young children and how it influences their relationship to books and reading.
Klíčová slova
předčtenářství, Listování, scénické čtení, děti předškolního věku
Klíčová slova v angličtině
pre-reading, "Listování", stage reading, preschool children
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je zjistit, jak působí scénické čtení na děti v Mateřské škole z hlediska zájmu o knihy. V teoretické části se bude studentka zmiňovat o tom, co je to scénické čtení a projekt Listování. V praktické části bude zkoumat, jak ovlivňuje Listování dětské vnímání knih. Zde bude použitý kvalitativní výzkum. S dětmi poté bude prováděn rozhovor.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je zjistit, jak působí scénické čtení na děti v Mateřské škole z hlediska zájmu o knihy. V teoretické části se bude studentka zmiňovat o tom, co je to scénické čtení a projekt Listování. V praktické části bude zkoumat, jak ovlivňuje Listování dětské vnímání knih. Zde bude použitý kvalitativní výzkum. S dětmi poté bude prováděn rozhovor.
Seznam doporučené literatury
KOVALČÍK, Zdeněk. - URBANOVÁ, Svatava. Minimum z literatury pro děti a mládež : stručný chronologický, tematický a žánrový přehled české literatury pro děti a mládež. Ostrava : Scholaforum, 1996. 77 s ISBN 8086058158.\\
PAVIS, Patrice. Divadelní slovník. Daniela Robertová. 1. vyd. Praha : Divadelní ústav, 2003. Scénické čtení, s. 493. ISBN 80-7008-157-0.\\
PAVLOVSKÝ, Petr. Základní pojmy divadla : teatrologický slovník. 1. vyd. Praha : Libri, 2004. 348 s. ISBN 8072771949.\\
ROSOVÁ, Milena. Úvod do studia literatury pro děti a mládež. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita, 2002, 20 s. ISBN 80-7042-224-6.\\
TRÁVNÍČEK, Jiří. Čteme? : Obyvatelé České republiky a jejich vztah ke knize. 1. vyd. Brno: Host, 2008. 208 s. ISBN 978-80-7294-270-1.\\
URBANOVÁ, Svatava. Meandry a metamorfózy dětské literatury. 1. vyd. Ostrava : Votobia, 2003. 363 s. ISBN 8071985481.\\
URBANOVÁ, Svatava. Sedm klíčů. 1. vyd. Ostrava : Votobia, 2001. 454 s. ISBN 80-7220-185-9.
Seznam doporučené literatury
KOVALČÍK, Zdeněk. - URBANOVÁ, Svatava. Minimum z literatury pro děti a mládež : stručný chronologický, tematický a žánrový přehled české literatury pro děti a mládež. Ostrava : Scholaforum, 1996. 77 s ISBN 8086058158.\\
PAVIS, Patrice. Divadelní slovník. Daniela Robertová. 1. vyd. Praha : Divadelní ústav, 2003. Scénické čtení, s. 493. ISBN 80-7008-157-0.\\
PAVLOVSKÝ, Petr. Základní pojmy divadla : teatrologický slovník. 1. vyd. Praha : Libri, 2004. 348 s. ISBN 8072771949.\\
ROSOVÁ, Milena. Úvod do studia literatury pro děti a mládež. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita, 2002, 20 s. ISBN 80-7042-224-6.\\
TRÁVNÍČEK, Jiří. Čteme? : Obyvatelé České republiky a jejich vztah ke knize. 1. vyd. Brno: Host, 2008. 208 s. ISBN 978-80-7294-270-1.\\
URBANOVÁ, Svatava. Meandry a metamorfózy dětské literatury. 1. vyd. Ostrava : Votobia, 2003. 363 s. ISBN 8071985481.\\
URBANOVÁ, Svatava. Sedm klíčů. 1. vyd. Ostrava : Votobia, 2001. 454 s. ISBN 80-7220-185-9.