Cílem této bakalářské práce je pojednat o agentuře CzechTrade a o činnosti jejího zastoupení ve Francii. Autorka považuje za nezbytné zasadit agenturu do kontextu zahraničního obchodu, proto je první část práce věnována zahraničnímu obchodu, zahraničně-obchodní politice ČR a státní podpoře exportu. Na druhou kapitolu zaměřenou na rámcové představení agentury navazuje kapitola třetí, která se věnuje jejímu konkrétnímu francouzskému zastoupení a specifikům činnosti pařížské kanceláře. Poslední část se zabývá česko-francouzskými obchodními vztahy a jejich vývojem v posledních letech. Zvláštní pozornost je věnována jejich ekonomickému prostředí se zaměřením na průmysl, který tvoří základ vzájemného obchodu. Na závěr je zhodnocen význam agentury v obchodních vztazích mezi Českou republikou a Francií.
Anotace v angličtině
Cílem této bakalářské práce je pojednat o agentuře CzechTrade a o činnosti jejího zastoupení ve Francii. Autorka považuje za nezbytné zasadit agenturu do kontextu zahraničního obchodu, proto je první část práce věnována zahraničnímu obchodu, zahraničně-obchodní politice ČR a státní podpoře exportu. Na druhou kapitolu zaměřenou na rámcové představení agentury navazuje kapitola třetí, která se věnuje jejímu konkrétnímu francouzskému zastoupení a specifikům činnosti pařížské kanceláře. Poslední část se zabývá česko-francouzskými obchodními vztahy a jejich vývojem v posledních letech. Zvláštní pozornost je věnována jejich ekonomickému prostředí se zaměřením na průmysl, který tvoří základ vzájemného obchodu. Na závěr je zhodnocen význam agentury v obchodních vztazích mezi Českou republikou a Francií.
Klíčová slova
Zahraniční obchod; proexportní politika; export; CzechTrade; česko-francouzské
obchodní vztahy; průmysl
Klíčová slova v angličtině
International trade; export policy; export; CzechTrade; Czech-French business relations; industry
Rozsah průvodní práce
64s.(104 186 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je pojednat o agentuře CzechTrade a o činnosti jejího zastoupení ve Francii. Autorka považuje za nezbytné zasadit agenturu do kontextu zahraničního obchodu, proto je první část práce věnována zahraničnímu obchodu, zahraničně-obchodní politice ČR a státní podpoře exportu. Na druhou kapitolu zaměřenou na rámcové představení agentury navazuje kapitola třetí, která se věnuje jejímu konkrétnímu francouzskému zastoupení a specifikům činnosti pařížské kanceláře. Poslední část se zabývá česko-francouzskými obchodními vztahy a jejich vývojem v posledních letech. Zvláštní pozornost je věnována jejich ekonomickému prostředí se zaměřením na průmysl, který tvoří základ vzájemného obchodu. Na závěr je zhodnocen význam agentury v obchodních vztazích mezi Českou republikou a Francií.
Anotace v angličtině
Cílem této bakalářské práce je pojednat o agentuře CzechTrade a o činnosti jejího zastoupení ve Francii. Autorka považuje za nezbytné zasadit agenturu do kontextu zahraničního obchodu, proto je první část práce věnována zahraničnímu obchodu, zahraničně-obchodní politice ČR a státní podpoře exportu. Na druhou kapitolu zaměřenou na rámcové představení agentury navazuje kapitola třetí, která se věnuje jejímu konkrétnímu francouzskému zastoupení a specifikům činnosti pařížské kanceláře. Poslední část se zabývá česko-francouzskými obchodními vztahy a jejich vývojem v posledních letech. Zvláštní pozornost je věnována jejich ekonomickému prostředí se zaměřením na průmysl, který tvoří základ vzájemného obchodu. Na závěr je zhodnocen význam agentury v obchodních vztazích mezi Českou republikou a Francií.
Klíčová slova
Zahraniční obchod; proexportní politika; export; CzechTrade; česko-francouzské
obchodní vztahy; průmysl
Klíčová slova v angličtině
International trade; export policy; export; CzechTrade; Czech-French business relations; industry
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je pojednat o agentuře CzechTrade a o činnosti jejího zastoupení ve Francii (Paříž). Agenturu bude třeba nejprve rámcově představit, tj. popsat její vznik, statut, poslání, strukturu, vztahy s dalšími subjekty. Následující část práce se zaměří na činnost, kterou vyvíjí její zastoupení ve Francii. Autorka podá co nejúplnější přehled těchto aktivit a bude se snažit prostřednictvím srovnání několika posledních let postihnout tendence jejich vývoje - pro tuto fázi práce bude zapotřebí osobní kontakt s CzechTrade. Bude se též zabývat propagačními materiály agentury ve francouzštině a provede jejich obsahový a jazykový rozbor. Na závěr se pokusí zhodnotit význam a přínos aktivit agentury pro vzájemné česko-francouzské vztahy v oblasti obchodu.\\
Práce bude psána česky. Součástí práce bude rozsáhlejší francouzsky psané resumé.\\
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je pojednat o agentuře CzechTrade a o činnosti jejího zastoupení ve Francii (Paříž). Agenturu bude třeba nejprve rámcově představit, tj. popsat její vznik, statut, poslání, strukturu, vztahy s dalšími subjekty. Následující část práce se zaměří na činnost, kterou vyvíjí její zastoupení ve Francii. Autorka podá co nejúplnější přehled těchto aktivit a bude se snažit prostřednictvím srovnání několika posledních let postihnout tendence jejich vývoje - pro tuto fázi práce bude zapotřebí osobní kontakt s CzechTrade. Bude se též zabývat propagačními materiály agentury ve francouzštině a provede jejich obsahový a jazykový rozbor. Na závěr se pokusí zhodnotit význam a přínos aktivit agentury pro vzájemné česko-francouzské vztahy v oblasti obchodu.\\
Práce bude psána česky. Součástí práce bude rozsáhlejší francouzsky psané resumé.\\
Seznam doporučené literatury
Eva Fojtíková, Zahraničně-obchodní politika ČR: historie a současnost (1945-2008), Praha, C.H. Beck, 2009.\\
Emilie Kalínská, Mezinárodní obchod v 21. století, Praha, Grada, 2010.\\
stránky Českého statistického úřadu (http://www.czso.cz)\\
stránky Ministerstva průmyslu a obchodu (http://www.mpo.cz/)\\
stránky CzechTrade (http://www.czechtrade.cz/)\\
Seznam doporučené literatury
Eva Fojtíková, Zahraničně-obchodní politika ČR: historie a současnost (1945-2008), Praha, C.H. Beck, 2009.\\
Emilie Kalínská, Mezinárodní obchod v 21. století, Praha, Grada, 2010.\\
stránky Českého statistického úřadu (http://www.czso.cz)\\
stránky Ministerstva průmyslu a obchodu (http://www.mpo.cz/)\\
stránky CzechTrade (http://www.czechtrade.cz/)\\
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svoji práci, její strukturu, metodiku vypracování a dosažené závěry. Poté vyslechla oba posudky a v rozpravě odpověděla na doplňující otázky členů komise.