Bakalářská práce je zaměřena na oblast problematiky vývojové dysfázie neboli specificky narušeného vývoje řeči, který se projevuje ztíženou schopností či neschopností naučit se verbálně komunikovat. V teoretické části jsou rozebrány nejčastější příčiny a následky poruchy včetně postupů, jak tyto žáky vyučovat. V praktické části je analyzován výzkumný materiál kazuistiky. Cílem práce je zjištění působení dysfázie na vývoj a porozumění čtení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the developmental dysphasia which is manifested by difficulties in ability or inability to learn to communicate verbally. The theoretical part deals with the most frequent causes and consequences of the disorder, including how to teach these pupils. The practical part deals with analyses of case reports. The main aim of the practical part is to find out how dysphasia can influence the development and understanding of reading.
Bakalářská práce je zaměřena na oblast problematiky vývojové dysfázie neboli specificky narušeného vývoje řeči, který se projevuje ztíženou schopností či neschopností naučit se verbálně komunikovat. V teoretické části jsou rozebrány nejčastější příčiny a následky poruchy včetně postupů, jak tyto žáky vyučovat. V praktické části je analyzován výzkumný materiál kazuistiky. Cílem práce je zjištění působení dysfázie na vývoj a porozumění čtení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the developmental dysphasia which is manifested by difficulties in ability or inability to learn to communicate verbally. The theoretical part deals with the most frequent causes and consequences of the disorder, including how to teach these pupils. The practical part deals with analyses of case reports. The main aim of the practical part is to find out how dysphasia can influence the development and understanding of reading.
V bakalářské práci se studentka zaměří na oblast problematiky vývojové dysfázie neboli specificky narušeného vývoje řeči, který se projevuje ztíženou schopností či neschopností naučit se verbálně komunikovat. V teoretické části budou rozebrány nejčastější příčiny a následky této poruchy včetně postupů, jak tyto žáky vyučovat. Obsahem praktické části bude analýza výzkumného materiálu-kazuistik. Cílem práce je zjištění působení dysfázie na vývoj a porozumění čtení.
Zásady pro vypracování
V bakalářské práci se studentka zaměří na oblast problematiky vývojové dysfázie neboli specificky narušeného vývoje řeči, který se projevuje ztíženou schopností či neschopností naučit se verbálně komunikovat. V teoretické části budou rozebrány nejčastější příčiny a následky této poruchy včetně postupů, jak tyto žáky vyučovat. Obsahem praktické části bude analýza výzkumného materiálu-kazuistik. Cílem práce je zjištění působení dysfázie na vývoj a porozumění čtení.
Seznam doporučené literatury
Bočková, B.: Přístupy k terapii vývojové dysfázie. In Klenková, J. et al.: Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Brno: Paido, 2008.
Dlouhá, O.: Vývojové poruchy řeči. Praha: Publisher, 2003.
Fabiánová, B., Havel, J., Novotná, M.: Výuka čtení a psaní na 1. stupni ZŠ. Brno: Paido, 1999.
Kubálková, D.: Opožděný vývoj řeči. Dysfázie. Praha: Septima, 2002.
Matějček, Z.: Diagnostika poruch čtené a psané řeči. In Lechta, V. a kol.: Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2003.
Mikulajová, M., Rafajdusová, I.: Vývinová dysfázia. Bratislava: Vl. Nákladem, 1993.
Seznam doporučené literatury
Bočková, B.: Přístupy k terapii vývojové dysfázie. In Klenková, J. et al.: Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Brno: Paido, 2008.
Dlouhá, O.: Vývojové poruchy řeči. Praha: Publisher, 2003.
Fabiánová, B., Havel, J., Novotná, M.: Výuka čtení a psaní na 1. stupni ZŠ. Brno: Paido, 1999.
Kubálková, D.: Opožděný vývoj řeči. Dysfázie. Praha: Septima, 2002.
Matějček, Z.: Diagnostika poruch čtené a psané řeči. In Lechta, V. a kol.: Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2003.
Mikulajová, M., Rafajdusová, I.: Vývinová dysfázia. Bratislava: Vl. Nákladem, 1993.