Bakalářská práce Analýza vnějšího prostředí vybraného minipivovaru se zabývá různými externími vlivy působícími na fungování a prosperování podnikatelského subjektu typu minipivovar. Pro takový podnik je důležité, aby se orientoval na trhu, ve kterém se pohybuje. K tomu slouží několik analýz. Díky nim podnik zjistí, v čem vyniká a naopak, kde má slabiny. Podle výsledků z analýz firma aplikuje upravenou strategii, aby zlepšila svou pozici na trhu. Posláním podniku je uspokojovat potřeby zákazníků, tvořit tak zisk, a tím uspokojovat své potřeby. Není jednoduché vyhovět všem požadavkům a všem zákazníkům. Proto se firma orientuje na určitý segment trhu. Dalším zásadním bodem pro fungování firmy jsou náklady. Ty je třeba sledovat, aby se příliš nevychýlily a neohrozily chod podniku.
Klíčovými pojmy a body pro výzkum problematiky vlivu vnějšího prostředí na podnik, a to jakékoliv velikosti či prosperity, jsou: management a jeho prostředí, dále jednotlivé analýzy, které se týkají tohoto prostředí. Nejdůležitější a nejznámější z nich jsou: STEP, SWOT a Porterova analýza konkurence. STEP analýza zkoumá faktory, které působí na podnik zvenčí. SWOT analýzu děláme proto, abychom zjistili silné a slabé stránky, příležitosti a ohrožení v podniku. Z teoretického hlediska je rovněž podstatné sledovat trendy vývoje vnějšího prostředí a možné strategie rozvoje podniku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the analysis of the external environment of the chosen microbrewery. The external environment is affected by direct and indirect influences. Among the direct influences belong customers, suppliers and competitors and among the ones belong social, technological, economic and political factors. Analyses, such as SWOT, STEP or Porter are used for the determination of the current state of the business environment.
These analyses are applied on the chosen company, which is called the Brewery Malt. The necessary information for this work is obtained directly from the company's management. The collected data from the analyses are evaluated. Finally the strategy from the improvement of the brewery's market current state is suggested.
Klíčová slova
strategie, management a jeho prostředí, analýza, STEP, SWOT, Porter
Bakalářská práce Analýza vnějšího prostředí vybraného minipivovaru se zabývá různými externími vlivy působícími na fungování a prosperování podnikatelského subjektu typu minipivovar. Pro takový podnik je důležité, aby se orientoval na trhu, ve kterém se pohybuje. K tomu slouží několik analýz. Díky nim podnik zjistí, v čem vyniká a naopak, kde má slabiny. Podle výsledků z analýz firma aplikuje upravenou strategii, aby zlepšila svou pozici na trhu. Posláním podniku je uspokojovat potřeby zákazníků, tvořit tak zisk, a tím uspokojovat své potřeby. Není jednoduché vyhovět všem požadavkům a všem zákazníkům. Proto se firma orientuje na určitý segment trhu. Dalším zásadním bodem pro fungování firmy jsou náklady. Ty je třeba sledovat, aby se příliš nevychýlily a neohrozily chod podniku.
Klíčovými pojmy a body pro výzkum problematiky vlivu vnějšího prostředí na podnik, a to jakékoliv velikosti či prosperity, jsou: management a jeho prostředí, dále jednotlivé analýzy, které se týkají tohoto prostředí. Nejdůležitější a nejznámější z nich jsou: STEP, SWOT a Porterova analýza konkurence. STEP analýza zkoumá faktory, které působí na podnik zvenčí. SWOT analýzu děláme proto, abychom zjistili silné a slabé stránky, příležitosti a ohrožení v podniku. Z teoretického hlediska je rovněž podstatné sledovat trendy vývoje vnějšího prostředí a možné strategie rozvoje podniku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the analysis of the external environment of the chosen microbrewery. The external environment is affected by direct and indirect influences. Among the direct influences belong customers, suppliers and competitors and among the ones belong social, technological, economic and political factors. Analyses, such as SWOT, STEP or Porter are used for the determination of the current state of the business environment.
These analyses are applied on the chosen company, which is called the Brewery Malt. The necessary information for this work is obtained directly from the company's management. The collected data from the analyses are evaluated. Finally the strategy from the improvement of the brewery's market current state is suggested.
Klíčová slova
strategie, management a jeho prostředí, analýza, STEP, SWOT, Porter
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je zhodnotit současnou situaci minipivovaru pomocí analýz vnějšího prostředí a navrhnout optimální strategii pro daný podnik, která by zlepšila jeho postavení na trhu.
Metodika práce:
Prostudování odborné literatury týkající se tématu bakalářské práce. Zpracování metodiky bakalářské práce v souladu s jejím cílem se zaměřením na analýzy vnějšího prostředí vybraného podniku. Aplikace vybraných metod využívaných pro analýzu vnějšího prostředí podniku.
Rámcová osnova:
1. Úvod
2. Literární přehled
3. Cíl a metodika
4. Vlastní práce
5. Závěr
6. Použitá literatura
7. Přílohy
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je zhodnotit současnou situaci minipivovaru pomocí analýz vnějšího prostředí a navrhnout optimální strategii pro daný podnik, která by zlepšila jeho postavení na trhu.
Metodika práce:
Prostudování odborné literatury týkající se tématu bakalářské práce. Zpracování metodiky bakalářské práce v souladu s jejím cílem se zaměřením na analýzy vnějšího prostředí vybraného podniku. Aplikace vybraných metod využívaných pro analýzu vnějšího prostředí podniku.
Rámcová osnova:
1. Úvod
2. Literární přehled
3. Cíl a metodika
4. Vlastní práce
5. Závěr
6. Použitá literatura
7. Přílohy
Seznam doporučené literatury
Grasseová, M. (2010). Analýza v rukou manažera: 33 nejpoužívanějších metod strategického řízení. Brno: Computer Press.
Kotler, P. (2012). Marketing management. New Jersey: Prentice Hall.
Šmída, F. (2003). Strategie v podnikové praxi. Praha: Professional Publishing.
Veber, J. (2009). Management: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha: Management Press.
Seznam doporučené literatury
Grasseová, M. (2010). Analýza v rukou manažera: 33 nejpoužívanějších metod strategického řízení. Brno: Computer Press.
Kotler, P. (2012). Marketing management. New Jersey: Prentice Hall.
Šmída, F. (2003). Strategie v podnikové praxi. Praha: Professional Publishing.
Veber, J. (2009). Management: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha: Management Press.