Tématem bakalářské práce je zařazení dvouletých dětí do mateřské školy. V teoretické části poukazuje na vývojová specifika dětí v období staršího batolecího věku a dětí mladšího předškolního věku, včetně porovnání rozdílu jejich potřeb a vývojových zvláštností. Dále vymezuje podmínky vzdělávání, které je nutné v případě vzdělávání dětí dvouletých v mateřských školách vytvořit. Praktická část přináší elementární metodiku pro práci s dětmi této věkové skupiny, včetně zaměření na vstup dítěte do mateřské školy. Cílem bakalářské práce je poukázat na specifika práce s dvouletými dětmi v mateřské škole.
Anotace v angličtině
The theme of this bachelor thesis is about the inclusion of two years old children into kindergarten. The theoretical part points out the developmental specifications of the older toddlers and younger school children including comparing the difference between them, their needs and individual developmental special features. The next part explains the definny conditions of education which is critical to include in the education of two years children into kindergarten. The practical part is the execution of elementary methodology for working with children in this age group including the focus on the entry of such children into kindergarten.
two years old children, developmental special features, pre-school education,
the definny conditions of education, adaptation, free game, movement, habits,
the personality of the teacher
Rozsah průvodní práce
81 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je zařazení dvouletých dětí do mateřské školy. V teoretické části poukazuje na vývojová specifika dětí v období staršího batolecího věku a dětí mladšího předškolního věku, včetně porovnání rozdílu jejich potřeb a vývojových zvláštností. Dále vymezuje podmínky vzdělávání, které je nutné v případě vzdělávání dětí dvouletých v mateřských školách vytvořit. Praktická část přináší elementární metodiku pro práci s dětmi této věkové skupiny, včetně zaměření na vstup dítěte do mateřské školy. Cílem bakalářské práce je poukázat na specifika práce s dvouletými dětmi v mateřské škole.
Anotace v angličtině
The theme of this bachelor thesis is about the inclusion of two years old children into kindergarten. The theoretical part points out the developmental specifications of the older toddlers and younger school children including comparing the difference between them, their needs and individual developmental special features. The next part explains the definny conditions of education which is critical to include in the education of two years children into kindergarten. The practical part is the execution of elementary methodology for working with children in this age group including the focus on the entry of such children into kindergarten.
two years old children, developmental special features, pre-school education,
the definny conditions of education, adaptation, free game, movement, habits,
the personality of the teacher
Zásady pro vypracování
Tématem bakalářské práce je zařazování dvouletých dětí do předškolního vzdělávání. Záměrem práce je poukázat na specifika práce s těmito dětmi v mateřské škole.\\
V teoretické části se studentka zaměří na vývojová specifika dvouletých dětí včetně porovnání rozdílů potřeb a vývojových zvláštností dětí v období staršího batolecího věku a mladšího předškolního věku. Dále pak na podmínky vzdělávání, které je nutné v případě vzdělávání dvouletých dětí v mateřských školách vytvořit. \\
V praktické části studentka na základě svých zkušeností a s oporou o vývojovou psychologii vypracuje elementární metodiku pro práci s dětmi této věkové skupiny.
Zásady pro vypracování
Tématem bakalářské práce je zařazování dvouletých dětí do předškolního vzdělávání. Záměrem práce je poukázat na specifika práce s těmito dětmi v mateřské škole.\\
V teoretické části se studentka zaměří na vývojová specifika dvouletých dětí včetně porovnání rozdílů potřeb a vývojových zvláštností dětí v období staršího batolecího věku a mladšího předškolního věku. Dále pak na podmínky vzdělávání, které je nutné v případě vzdělávání dvouletých dětí v mateřských školách vytvořit. \\
V praktické části studentka na základě svých zkušeností a s oporou o vývojovou psychologii vypracuje elementární metodiku pro práci s dětmi této věkové skupiny.
Seznam doporučené literatury
Grůzová L.,Syslová Z., Dvouleté dítě v předškolním vzdělávání, Masarykova univerzita, 2015\\
Hašková H., Saxonberg S., Mudrák J., Péče o nejmenší: Boření mýtů, Sociologické nakladatelství (SLON), 2012\\
Matějček Z., Co, kdy a jak ve výchově dětí, Portál, 1996\\
Matějček Z., Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte, Grada, 2005\\
Mertin V., Gillernová I., Psychologie pro učitelky mateřské školy, Portál, 2010\\
Montessori M., Tajuplné dětství, SPS, 1998\\
Niesel R., Griebel W., Poprvé v mateřské škole, Portál, 2005\\
Kopřiva P., Nováčková J., Nevolová D., Kopřivová T., Respektovat a být respektován, Spirála, 2008\\
Koťátková S., Dítě a mateřská škola, Grada, 2014 \\
Koťátková S., Hry v mateřské škole v teorii a praxi, Grada, 2005\\
Program výchovné práce pro jesle a mateřské školy, SPN, 1984\\
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, Výzkumný ústav pedagogický, 2004\\
Svobodová E., Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání, RAABE, 2007\\
Svobodová E., Švejdová H., Metody dramatické výchovy v mateřské škole, Portál, 2011\\
Vágnerová M.,Vývojová psychologie, Karolinum, 2008\\
Vláda ČR, Analýza podmínek a možností zařazení dětí od dvou let věku do mateřských škol a vyhodnocení dalšího řešení rozšíření péče o děti do tří let, Dostupné z
Seznam doporučené literatury
Grůzová L.,Syslová Z., Dvouleté dítě v předškolním vzdělávání, Masarykova univerzita, 2015\\
Hašková H., Saxonberg S., Mudrák J., Péče o nejmenší: Boření mýtů, Sociologické nakladatelství (SLON), 2012\\
Matějček Z., Co, kdy a jak ve výchově dětí, Portál, 1996\\
Matějček Z., Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte, Grada, 2005\\
Mertin V., Gillernová I., Psychologie pro učitelky mateřské školy, Portál, 2010\\
Montessori M., Tajuplné dětství, SPS, 1998\\
Niesel R., Griebel W., Poprvé v mateřské škole, Portál, 2005\\
Kopřiva P., Nováčková J., Nevolová D., Kopřivová T., Respektovat a být respektován, Spirála, 2008\\
Koťátková S., Dítě a mateřská škola, Grada, 2014 \\
Koťátková S., Hry v mateřské škole v teorii a praxi, Grada, 2005\\
Program výchovné práce pro jesle a mateřské školy, SPN, 1984\\
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, Výzkumný ústav pedagogický, 2004\\
Svobodová E., Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání, RAABE, 2007\\
Svobodová E., Švejdová H., Metody dramatické výchovy v mateřské škole, Portál, 2011\\
Vágnerová M.,Vývojová psychologie, Karolinum, 2008\\
Vláda ČR, Analýza podmínek a možností zařazení dětí od dvou let věku do mateřských škol a vyhodnocení dalšího řešení rozšíření péče o děti do tří let, Dostupné z