Bakalářská práce mát teoreticko-empirický charakter. V teoretické části práce jsou analyzovány možnosti využití interaktivní tabule ve vyučování odborných předmětů. Cílem empirické části práce je zjistit, zda učitelé používají interaktivní tabuli při výuce odborného předmětu, jakým způsobem ji využívají (popřípadě, proč ji nevyužívají), dále jaké mají učitelé a žáci zkušenosti s využíváním interaktivní tabule při výuce odborných předmětů a jak hodnotí žáci využití interaktivní tabule v odborném předmětu.
Pro výzkumné šetření byla použita metoda rozhovoru s učitelem (příp. dle možností pozorování výuky) a dotazníkové šetření pro žáky středních škol. Výzkumným souborem byli učitelé odborných předmětů na středních školách a žáci středních odborných škol.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis have a theoretical and empirical character. The theoretical part analyzes the possibilities of using interactive whiteboards in teaching vocational subjects. The aim of the empirical part is to determine whether teachers use the interactive whiteboard to teach a course, how they use it (or why she was not used), then what are the teachers and students experience with the use of interactive whiteboards in teaching vocational subjects and how the students evaluate the use of interactive boards in specialized subject.
For a research survey method was used an interview with a teacher and a questionnaire for secondary school pupils. The research group were teachers of vocational subjects in secondary schools and students of secondary vocational schools.
Klíčová slova
interaktivní tabule, odborný předmět
Klíčová slova v angličtině
interactive whiteboards, vocational subject
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce mát teoreticko-empirický charakter. V teoretické části práce jsou analyzovány možnosti využití interaktivní tabule ve vyučování odborných předmětů. Cílem empirické části práce je zjistit, zda učitelé používají interaktivní tabuli při výuce odborného předmětu, jakým způsobem ji využívají (popřípadě, proč ji nevyužívají), dále jaké mají učitelé a žáci zkušenosti s využíváním interaktivní tabule při výuce odborných předmětů a jak hodnotí žáci využití interaktivní tabule v odborném předmětu.
Pro výzkumné šetření byla použita metoda rozhovoru s učitelem (příp. dle možností pozorování výuky) a dotazníkové šetření pro žáky středních škol. Výzkumným souborem byli učitelé odborných předmětů na středních školách a žáci středních odborných škol.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis have a theoretical and empirical character. The theoretical part analyzes the possibilities of using interactive whiteboards in teaching vocational subjects. The aim of the empirical part is to determine whether teachers use the interactive whiteboard to teach a course, how they use it (or why she was not used), then what are the teachers and students experience with the use of interactive whiteboards in teaching vocational subjects and how the students evaluate the use of interactive boards in specialized subject.
For a research survey method was used an interview with a teacher and a questionnaire for secondary school pupils. The research group were teachers of vocational subjects in secondary schools and students of secondary vocational schools.
Klíčová slova
interaktivní tabule, odborný předmět
Klíčová slova v angličtině
interactive whiteboards, vocational subject
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude mít teoreticko-empirický charakter. V teoretické části práce budou analyzovány možnosti využití interaktivní tabule ve vyučování odborných předmětů. Cílem empirické části práce bude zjistit, zda učitelé používají interaktivní tabuli při výuce odborného předmětu, jakým způsobem ji využívají (popřípadě, proč ji nevyužívají), dále jaké mají učitelé a žáci zkušenosti s využíváním interaktivní tabule při výuce odborných předmětů a jak hodnotí žáci využití interaktivní tabule v odborném předmětu.\\
Pro výzkumné šetření bude použita metoda rozhovoru s učitelem (příp. dle možností pozorování výuky) a dotazníkové šetření pro žáky středních škol. Výzkumným souborem budou učitelé odborných předmětů na středních školách a žáci středních odborných škol.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude mít teoreticko-empirický charakter. V teoretické části práce budou analyzovány možnosti využití interaktivní tabule ve vyučování odborných předmětů. Cílem empirické části práce bude zjistit, zda učitelé používají interaktivní tabuli při výuce odborného předmětu, jakým způsobem ji využívají (popřípadě, proč ji nevyužívají), dále jaké mají učitelé a žáci zkušenosti s využíváním interaktivní tabule při výuce odborných předmětů a jak hodnotí žáci využití interaktivní tabule v odborném předmětu.\\
Pro výzkumné šetření bude použita metoda rozhovoru s učitelem (příp. dle možností pozorování výuky) a dotazníkové šetření pro žáky středních škol. Výzkumným souborem budou učitelé odborných předmětů na středních školách a žáci středních odborných škol.
Seznam doporučené literatury
- BANNISTER, D. Jak nejlépe využít interaktivní tabuli. Praha: Dům zahraničních služeb, 2010. ISBN 978-80-87335-15-4.\\
- DOSTÁL, J. Interaktivní tabule - významný přínos pro vzdělávání. Časopis Česká škola (on-line). Vydává Computer Press. Publikováno 28. 4. 2009. ISSN 1213-6018.\\
- DOSTÁL, J. Interaktivní tabule ve výuce. Časopis pro technickou a informační výchovu. 2009a, roč. 1., č. 3. ISSN 1803-537X.\\
- DOSTÁL, J. Učební pomůcky a zásada názornosti. 1. vyd. Olomouc: Votobia, 2008. 40 s. ISBN 978-80-7220-310-9.\\
- DRAHOVZAL, J.; KILIÁN, O; KOHOUTEK; R. Didaktika odborných předmětů. Brno: Paido 1997. ISBN 80 -85-931-35-4.\\
- KALHOUS, Z.; OBST, O. et al. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.\\
- KYRIACOU, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8.\\
- PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7.\\
- PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7367-047-X.\\
- SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. 2. vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-1821-7.
Seznam doporučené literatury
- BANNISTER, D. Jak nejlépe využít interaktivní tabuli. Praha: Dům zahraničních služeb, 2010. ISBN 978-80-87335-15-4.\\
- DOSTÁL, J. Interaktivní tabule - významný přínos pro vzdělávání. Časopis Česká škola (on-line). Vydává Computer Press. Publikováno 28. 4. 2009. ISSN 1213-6018.\\
- DOSTÁL, J. Interaktivní tabule ve výuce. Časopis pro technickou a informační výchovu. 2009a, roč. 1., č. 3. ISSN 1803-537X.\\
- DOSTÁL, J. Učební pomůcky a zásada názornosti. 1. vyd. Olomouc: Votobia, 2008. 40 s. ISBN 978-80-7220-310-9.\\
- DRAHOVZAL, J.; KILIÁN, O; KOHOUTEK; R. Didaktika odborných předmětů. Brno: Paido 1997. ISBN 80 -85-931-35-4.\\
- KALHOUS, Z.; OBST, O. et al. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.\\
- KYRIACOU, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8.\\
- PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7.\\
- PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7367-047-X.\\
- SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. 2. vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-1821-7.