Diplomová práce na téma využití digitálních grafických technik v médiu
malby se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje základní přehled problematiky nových médií. Zabývá se vznikem a vývojem post-internetového umění. Práce je doplněna o základní témata tohoto směru,
techniku a možnosti zobrazení. V textu jsou zmiňováni nejznámější světoví
umělci a výstavy. Dále se věnuje hyperrealismu a jeho společnými znaky s post-internetem. Jako součást praktické části jsou tři grafické návrhy vytvořené v digitálním grafickém programu Adobe Photoshop. Dva z nich byly následně
hyperrealisticky přemalovány olejovými barvami na plátno. Práce obsahuje
obrazový materiál dokumentující celý proces realizace.
Anotace v angličtině
The thesis on the use of digital graphic techniques in the medium of
painting consists of the theoretical and practical chapter. The theoretical
chapter contains an overview of the new media problematics. It deals with the
origin and evolution of post-internet art. The thesis is completed with basic
topics of art trend, technique and display possibilities. The world's most famous artists and exhibitions are mentioned in the text. It also deals with hyperrealism and its common features with the post-Internet. As part of the practical chapter, there are three graphic designs created in Adobe Photoshop digital graphics software. Two of those designs were afterwards hyper realistically re-created with oil paints on canvas. The thesis contains pictorial material documenting the whole process of realization.
Klíčová slova
nová média, net.art, post-internet, hyperrealismus, malba
Klíčová slova v angličtině
new media, net.art, post-internet, hyperrealism, painting
Rozsah průvodní práce
90 s. (127 303)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce na téma využití digitálních grafických technik v médiu
malby se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje základní přehled problematiky nových médií. Zabývá se vznikem a vývojem post-internetového umění. Práce je doplněna o základní témata tohoto směru,
techniku a možnosti zobrazení. V textu jsou zmiňováni nejznámější světoví
umělci a výstavy. Dále se věnuje hyperrealismu a jeho společnými znaky s post-internetem. Jako součást praktické části jsou tři grafické návrhy vytvořené v digitálním grafickém programu Adobe Photoshop. Dva z nich byly následně
hyperrealisticky přemalovány olejovými barvami na plátno. Práce obsahuje
obrazový materiál dokumentující celý proces realizace.
Anotace v angličtině
The thesis on the use of digital graphic techniques in the medium of
painting consists of the theoretical and practical chapter. The theoretical
chapter contains an overview of the new media problematics. It deals with the
origin and evolution of post-internet art. The thesis is completed with basic
topics of art trend, technique and display possibilities. The world's most famous artists and exhibitions are mentioned in the text. It also deals with hyperrealism and its common features with the post-Internet. As part of the practical chapter, there are three graphic designs created in Adobe Photoshop digital graphics software. Two of those designs were afterwards hyper realistically re-created with oil paints on canvas. The thesis contains pictorial material documenting the whole process of realization.
Klíčová slova
nová média, net.art, post-internet, hyperrealismus, malba
Klíčová slova v angličtině
new media, net.art, post-internet, hyperrealism, painting
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se bude skládat z části teoretické a praktické.
TEORETICKÁ ČÁST:
Teoretická část se bude zabývat momentem hyperrealistického přenosu v malbě v posledních padesáti letech a využitím digitálního média v post-internetovém umění.
PRAKTICKÁ ČÁST:
Praktická část se bude sestávat z olejomalby o rozměrech 70cm x 70cm, v níž bude využita předloha vytvořená za pomoci digitálního média a doprovodného materiálu.
Rozsah grafických prací:
Skicový materiál v digitální podobě; 1 ks olejomalba o rozměrech 70 cm x 70 cm
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se bude skládat z části teoretické a praktické.
TEORETICKÁ ČÁST:
Teoretická část se bude zabývat momentem hyperrealistického přenosu v malbě v posledních padesáti letech a využitím digitálního média v post-internetovém umění.
PRAKTICKÁ ČÁST:
Praktická část se bude sestávat z olejomalby o rozměrech 70cm x 70cm, v níž bude využita předloha vytvořená za pomoci digitálního média a doprovodného materiálu.
Rozsah grafických prací:
Skicový materiál v digitální podobě; 1 ks olejomalba o rozměrech 70 cm x 70 cm
Seznam doporučené literatury
BALEKA, Jan. Výtvarné umění: výkladový slovník: (malířství, sochařství, grafika). Praha: Academia, 1997. ISBN 978-80-200-1909-7.
BELTING, Hans. Konec dějin umění. Praha: Mladá fronta, 2000, ISBN 80-204-0856-8.
DEMPSEY, Amy. Umělecké styly, školy a hnutí :encyklopedický průvodce moderním uměním. Praha: Slovart, 2002, ISBN 80-7209-402-5.
GREENE, Rachel. Internet art. London: Thames and Hudson, 2004, ISBN 05-002-0376-8.
HAUER, Tomáš. S/krze postmoderní teorie. Praha: Karolinum, 2002, ISBN 80-246-0545-7.
LIPPARD, Lucy. Pop Art. Thames and Hudson, 1985, ISBN 9780500200520.
MIRZOEFF, Nicho- las: Úvod do vizuální kultury. Praha: Aca- demia, 2012, ISBN. 978-80-200-1984-4.
PANOFSKY, Erwin. Význam ve výtvarném umění. Translated by Lubomír Konečný. Praha: Academia, 2013. ISBN 9788020022363.
Seznam doporučené literatury
BALEKA, Jan. Výtvarné umění: výkladový slovník: (malířství, sochařství, grafika). Praha: Academia, 1997. ISBN 978-80-200-1909-7.
BELTING, Hans. Konec dějin umění. Praha: Mladá fronta, 2000, ISBN 80-204-0856-8.
DEMPSEY, Amy. Umělecké styly, školy a hnutí :encyklopedický průvodce moderním uměním. Praha: Slovart, 2002, ISBN 80-7209-402-5.
GREENE, Rachel. Internet art. London: Thames and Hudson, 2004, ISBN 05-002-0376-8.
HAUER, Tomáš. S/krze postmoderní teorie. Praha: Karolinum, 2002, ISBN 80-246-0545-7.
LIPPARD, Lucy. Pop Art. Thames and Hudson, 1985, ISBN 9780500200520.
MIRZOEFF, Nicho- las: Úvod do vizuální kultury. Praha: Aca- demia, 2012, ISBN. 978-80-200-1984-4.
PANOFSKY, Erwin. Význam ve výtvarném umění. Translated by Lubomír Konečný. Praha: Academia, 2013. ISBN 9788020022363.