Tato diplomová práce se zabývá charakteristikou podnikové kultury u vybraného podniku. Práce se konkrétně zaměřuje na žádoucí stav funkčnosti podnikové kultury. V metodice je kritérium žádoucí funkčnosti podnikové kultury určeno dle kulturních dimenzí G. Hofstedeho. Tím je podnik posouvající se do znalostní ekonomiky ve směru inovativních přístupů a konkurenceschopnosti. Data byla získána prostřednictvím tří výzkumů. První dva výzkumy byly charakteru dotazníkového šetření: Dotazník - Síla podnikové kultury (DSPK) a Values Survey Module 2013 (VSM 2013). Třetí výzkum byl kvantitativní s kvalitativními prvky: Test barevně sémantického diferenciálu (TBSD). V závěru práce jsou navrženy změny, které mohou napomoci k posunu do plného žádoucího stavu funkčnosti podnikové kultury.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the characteristic of the corporate culture of the chosen enterprise. Specifically, the thesis focuses on the desirable state of the corporate culture. In the methodology, the criterion of desirable functionality of corporate culture is determined according to the cultural dimensions by G. Hofstede. This criterion requires an enterprise to operate on bases of knowledge economy with focus on new innovative approaches and competitiveness. The data was obtained through three conducted investigations. The first two were closest to the questionnaire survey. The first one was called the "Questionnaire - The Power of Corporate Culture" and the other one was called Values Survey Module 2013 (VSM 2013). The third research was quantitative with qualitative elements - Colour Semantic Differential Test. Finally, changes that can help to move to the entirely desirable state of enterprise culture are proposed.
Klíčová slova
Podniková kultura, kulturní dimenze, znalostní ekonomika, funkčnost podnikové kultury.
Klíčová slova v angličtině
Corporate culture, cultural dimension, knowledge economy, functional culture of business
Rozsah průvodní práce
95 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá charakteristikou podnikové kultury u vybraného podniku. Práce se konkrétně zaměřuje na žádoucí stav funkčnosti podnikové kultury. V metodice je kritérium žádoucí funkčnosti podnikové kultury určeno dle kulturních dimenzí G. Hofstedeho. Tím je podnik posouvající se do znalostní ekonomiky ve směru inovativních přístupů a konkurenceschopnosti. Data byla získána prostřednictvím tří výzkumů. První dva výzkumy byly charakteru dotazníkového šetření: Dotazník - Síla podnikové kultury (DSPK) a Values Survey Module 2013 (VSM 2013). Třetí výzkum byl kvantitativní s kvalitativními prvky: Test barevně sémantického diferenciálu (TBSD). V závěru práce jsou navrženy změny, které mohou napomoci k posunu do plného žádoucího stavu funkčnosti podnikové kultury.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the characteristic of the corporate culture of the chosen enterprise. Specifically, the thesis focuses on the desirable state of the corporate culture. In the methodology, the criterion of desirable functionality of corporate culture is determined according to the cultural dimensions by G. Hofstede. This criterion requires an enterprise to operate on bases of knowledge economy with focus on new innovative approaches and competitiveness. The data was obtained through three conducted investigations. The first two were closest to the questionnaire survey. The first one was called the "Questionnaire - The Power of Corporate Culture" and the other one was called Values Survey Module 2013 (VSM 2013). The third research was quantitative with qualitative elements - Colour Semantic Differential Test. Finally, changes that can help to move to the entirely desirable state of enterprise culture are proposed.
Klíčová slova
Podniková kultura, kulturní dimenze, znalostní ekonomika, funkčnost podnikové kultury.
Klíčová slova v angličtině
Corporate culture, cultural dimension, knowledge economy, functional culture of business
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Charakterizovat podnikovou kulturu za pomoci specifikace jejích rozhodujících dimenzí a navrhnout změny vedoucí k žádoucímu stavu funkčnosti podnikové kultury vybraného podniku.
Metodický postup:
Prostudovat literární prameny vztahující se k podnikové kultuře, jejím dimenzím a stavu v žádoucí znalostní ekonomice. Po stanovení východisek empirického šetření ve vybrané organizaci, je nutno načerpat informace od zaměstnanců, vedoucích pracovníků a to pomocí kvalitativních a kvantitativních metod zkoumání, tj. z dotazníků, z nestandardizovaných rozhovorů, či osobního pozorování. Po utřídění, analýze dat a získaných informací, se zaměřit na celkovou analýzu podnikové kultury ve vybraném podniku a navrhnout změny zlepšující její součstnou funkčnost.
Cíl práce:
Charakterizovat podnikovou kulturu za pomoci specifikace jejích rozhodujících dimenzí a navrhnout změny vedoucí k žádoucímu stavu funkčnosti podnikové kultury vybraného podniku.
Metodický postup:
Prostudovat literární prameny vztahující se k podnikové kultuře, jejím dimenzím a stavu v žádoucí znalostní ekonomice. Po stanovení východisek empirického šetření ve vybrané organizaci, je nutno načerpat informace od zaměstnanců, vedoucích pracovníků a to pomocí kvalitativních a kvantitativních metod zkoumání, tj. z dotazníků, z nestandardizovaných rozhovorů, či osobního pozorování. Po utřídění, analýze dat a získaných informací, se zaměřit na celkovou analýzu podnikové kultury ve vybraném podniku a navrhnout změny zlepšující její součstnou funkčnost.
Armstrong, M., & Taylor, S. (2014). Armstrong´s Handbook of Human Resource Management Practice. London: Kogan Page.
Bedrnová, E., Nový, I., & Jarošová, E. (2012). Manažerská psychologie a sociologie. Praha: Management Press
Bláha, J., Čopíková, A., & Horváthová, P. (2016). Řízení lidských zdrojů: Nové trendy. Praha: Management Press.
Franková, E. (2011). Kreativita a inovace v organizaci. Praha: Grada.
Krninská, R. (2002). Kulturologické aspekty řízení lidských zdrojů. České Budějovice: Jihočeská univerzita.
Lukášová, R. (2010). Organizační kultura a její změna. Praha: Grada Publishing.
Truneček, J.(2004). Znalostní podnik ve znalostní společnosti. Praha: Professional Publishing.
Seznam doporučené literatury
Armstrong, M., & Taylor, S. (2014). Armstrong´s Handbook of Human Resource Management Practice. London: Kogan Page.
Bedrnová, E., Nový, I., & Jarošová, E. (2012). Manažerská psychologie a sociologie. Praha: Management Press
Bláha, J., Čopíková, A., & Horváthová, P. (2016). Řízení lidských zdrojů: Nové trendy. Praha: Management Press.
Franková, E. (2011). Kreativita a inovace v organizaci. Praha: Grada.
Krninská, R. (2002). Kulturologické aspekty řízení lidských zdrojů. České Budějovice: Jihočeská univerzita.
Lukášová, R. (2010). Organizační kultura a její změna. Praha: Grada Publishing.
Truneček, J.(2004). Znalostní podnik ve znalostní společnosti. Praha: Professional Publishing.