Diplomová práce se týká zvyšování konkurenceschopnosti prodejen spotřebního družstva vůči stále přibývajícím vietnamským večerkám. Teoretická část se zabývá především družstevnictvím, konkurenceschopností, nákupní atmosférou a spotřebním chováním. Praktická část vychází z mého vlastního pozorování a z dotazníkového šetření. Pro tuto část práce jsem si vybrala čtyři konkrétní obchodní jednotky, z čehož dvě jsou prodejny spotřebního družstva a dvě večerky. Jedna prodejna spotřebního družstva a jí blízká večerka se nachází v Českých Budějovicích, druhá prodejna spotřebního družstva a jí blízká večerka se nachází ve Chvalšinách. V první části jsem na základě vlastního pozorování porovnala ceny, sortiment, nákupní atmosféru a doplňkové služby všech čtyř vybraných prodejen. Druhá část vychází z dotazníkového šetření. Dotazník jsem rozdala 200 respondentům v Českých Budějovicích a ve Chvalšinách. Dotazník se týká nakupování a spokojenosti s vybranými faktory v příslušné prodejně spotřebního družstva a jí blízké večerce a následně jejich seřazení dle významnosti, jakou mají při výběru prodejny. Cílem diplomové práce je posoudit potenciál zvyšování konkurenceschopnosti spotřebních družstev v kontextu rostoucího počtu "vietnamských večerek".
Anotace v angličtině
This thesis deals with the increasing competitiveness of consumer cooperative stores with growing Vietnamese convenience stores. The theoretical part focuses on cooperatives, competitiveness, shopping atmosphere and consumer behavior. The practical part is based on my own observation and a questionnaire survey. For this part of the thesis, I chose four specific business units, of which two are consumer cooperative stores and two are convenience stores. One of the consumer cooperative stores and one of the convenience stores are located close to each other in České Budějovice. The second consumer cooperative store and the nearby standing second convenience store are located in Chvalšiny. In the first part I compared prices, assortment, shopping atmosphere and additional services of all four selected stores. The second part is based on a questionnaire survey. I distributed the questionnaire to 200 respondents in České Budějovice and Chvalšiny. The questionnaire concerns shopping and satisfaction with selected factors in the relevant consumer cooperative store and the competing convenience store. It also concerns the ranking of these stores based on their importance to the consumers. The aim of the thesis is to assess the potential of the increasing competitiveness of consumer cooperatives in the context of the growing number of so called "Vietnamese conveniences".
Diplomová práce se týká zvyšování konkurenceschopnosti prodejen spotřebního družstva vůči stále přibývajícím vietnamským večerkám. Teoretická část se zabývá především družstevnictvím, konkurenceschopností, nákupní atmosférou a spotřebním chováním. Praktická část vychází z mého vlastního pozorování a z dotazníkového šetření. Pro tuto část práce jsem si vybrala čtyři konkrétní obchodní jednotky, z čehož dvě jsou prodejny spotřebního družstva a dvě večerky. Jedna prodejna spotřebního družstva a jí blízká večerka se nachází v Českých Budějovicích, druhá prodejna spotřebního družstva a jí blízká večerka se nachází ve Chvalšinách. V první části jsem na základě vlastního pozorování porovnala ceny, sortiment, nákupní atmosféru a doplňkové služby všech čtyř vybraných prodejen. Druhá část vychází z dotazníkového šetření. Dotazník jsem rozdala 200 respondentům v Českých Budějovicích a ve Chvalšinách. Dotazník se týká nakupování a spokojenosti s vybranými faktory v příslušné prodejně spotřebního družstva a jí blízké večerce a následně jejich seřazení dle významnosti, jakou mají při výběru prodejny. Cílem diplomové práce je posoudit potenciál zvyšování konkurenceschopnosti spotřebních družstev v kontextu rostoucího počtu "vietnamských večerek".
Anotace v angličtině
This thesis deals with the increasing competitiveness of consumer cooperative stores with growing Vietnamese convenience stores. The theoretical part focuses on cooperatives, competitiveness, shopping atmosphere and consumer behavior. The practical part is based on my own observation and a questionnaire survey. For this part of the thesis, I chose four specific business units, of which two are consumer cooperative stores and two are convenience stores. One of the consumer cooperative stores and one of the convenience stores are located close to each other in České Budějovice. The second consumer cooperative store and the nearby standing second convenience store are located in Chvalšiny. In the first part I compared prices, assortment, shopping atmosphere and additional services of all four selected stores. The second part is based on a questionnaire survey. I distributed the questionnaire to 200 respondents in České Budějovice and Chvalšiny. The questionnaire concerns shopping and satisfaction with selected factors in the relevant consumer cooperative store and the competing convenience store. It also concerns the ranking of these stores based on their importance to the consumers. The aim of the thesis is to assess the potential of the increasing competitiveness of consumer cooperatives in the context of the growing number of so called "Vietnamese conveniences".
Cíl práce:
Cílem práce je posoudit potenciál zvyšování konkurenceschopnosti spotřebních družstev v kontextu rostoucího počtu "vietnamských večerek"
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Sběr primárních dat
Analýza získaných dat
Návrh opatření
Rámcová osnova:
1. Úvod. Cíl práce (hypotézy - pokud jsou s ohledem na zvolené téma potřebné).
2. Přehled řešené problematiky (literární rešerše).
3. Metodika.
4. Řešení a výsledky, případně diskuse.
5. Závěr.
X. Seznam použitých zdrojů
X. Seznam příloh (jsou-li v práci přílohy)
X. Přílohy
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem práce je posoudit potenciál zvyšování konkurenceschopnosti spotřebních družstev v kontextu rostoucího počtu "vietnamských večerek"
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Sběr primárních dat
Analýza získaných dat
Návrh opatření
Rámcová osnova:
1. Úvod. Cíl práce (hypotézy - pokud jsou s ohledem na zvolené téma potřebné).
2. Přehled řešené problematiky (literární rešerše).
3. Metodika.
4. Řešení a výsledky, případně diskuse.
5. Závěr.
X. Seznam použitých zdrojů
X. Seznam příloh (jsou-li v práci přílohy)
X. Přílohy
Seznam doporučené literatury
Cimler, P., & Zadražilová, D. (2007). Retail management. Management Press.
Krafft, M., & Mantrala, M. K. (2010). Retailing in the 21st Century: Current and Future Trends. Springer-Verlag
Schiffmann, L.G., & Kanuk, L.L. (2004). Nákupní chování. Brno: Computer Press.
Solomon, M., Russell-Bennett, R., & Previte, J. (2012). Consumer behaviour. Pearson Higher Education AU.
Vysekalová, J., Tomek, I., Kotyzová, P., Jurášková, O., & Juříková, M. (2011). Chování zákazníka. Jak odkrýt tajemství černé skříňky. Praha: Grada Publishing.
Wells, V., & Foxall, G. (eds.) (2012). Handbook of Developments in Consumer Behaviour. Edward Elgar Pub.
Seznam doporučené literatury
Cimler, P., & Zadražilová, D. (2007). Retail management. Management Press.
Krafft, M., & Mantrala, M. K. (2010). Retailing in the 21st Century: Current and Future Trends. Springer-Verlag
Schiffmann, L.G., & Kanuk, L.L. (2004). Nákupní chování. Brno: Computer Press.
Solomon, M., Russell-Bennett, R., & Previte, J. (2012). Consumer behaviour. Pearson Higher Education AU.
Vysekalová, J., Tomek, I., Kotyzová, P., Jurášková, O., & Juříková, M. (2011). Chování zákazníka. Jak odkrýt tajemství černé skříňky. Praha: Grada Publishing.
Wells, V., & Foxall, G. (eds.) (2012). Handbook of Developments in Consumer Behaviour. Edward Elgar Pub.