Bakalářská práce se zabývá problematikou principů řízení firmy, které používal Tomáš Baťa, a to konkrétně s ohledem na zákazníka a na finanční stránku podniku. Práce obsahuje vymezení základních pojmů v oblasti řízení, životopis Tomáše Bati, historii firmy, obecnou soustavu řízení firmy Baťa a informace o finanční analýze a jejich vybraných ukazatelích. Ve druhé části je nejprve představena současná situace společnosti Baťa ve světě a v České republice. Následující kapitoly se zabývají principy, které byly ve firmě vytvořeny v minulosti. Konkrétně se jedná o principy obecné, principy ve vztahu k zákazníkovi a principy v oblasti finančního řízení. Ty jsou dále místy obohaceny o zjištěné informace ze současnosti. V oblasti finančního řízení lze najít zpracované hospodaření současné firmy Baťa, a.s. za roky 2000 až 2016 a podrobné hodnocení posledních čtyř let na základě horizontální a vertikální analýzy a analýzy vybraných poměrových ukazatelů. V závěru jsou zmíněny návrhy na změnu řízení, které by mohly vést ke zvýšení spokojenosti zákazníka, zvýšení tržeb a tím i zlepšení výsledku hospodaření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the problems of company management principles used by Tomáš Baťa, specifically with respect to the customer and the financial side of the company. The work contains the definition of the basic concepts in the field of management, Tomáš Baťa's biography, the history of the company, Baťas general management system, and information on the financial analysis and and their selected indicators. The second part introduces Baťa's current situation in the world and the Czech Republic. The following chapters deal with the principles created in the company in the past. Specifically, these are general principles, customer-related principles and financial management principles. These are further enriched with information from the present day. In the field of financial management, we can find the current management of Baťa, a.s. for the years 2000 to 2016 and a detailed assessment of the last four years based on horizontal and vertical analysis and analysis of selected ratios. Finally, proposals for change of management are mentioned, which could lead to increase customer satisfaction, increase of sales and thus improve profitability
Klíčová slova
Principy řízení firmy Baťa, potřeby zákazníka, finanční řízení, hospodaření firmy Baťa, a.s., ukazatelé finanční analýzy
Bakalářská práce se zabývá problematikou principů řízení firmy, které používal Tomáš Baťa, a to konkrétně s ohledem na zákazníka a na finanční stránku podniku. Práce obsahuje vymezení základních pojmů v oblasti řízení, životopis Tomáše Bati, historii firmy, obecnou soustavu řízení firmy Baťa a informace o finanční analýze a jejich vybraných ukazatelích. Ve druhé části je nejprve představena současná situace společnosti Baťa ve světě a v České republice. Následující kapitoly se zabývají principy, které byly ve firmě vytvořeny v minulosti. Konkrétně se jedná o principy obecné, principy ve vztahu k zákazníkovi a principy v oblasti finančního řízení. Ty jsou dále místy obohaceny o zjištěné informace ze současnosti. V oblasti finančního řízení lze najít zpracované hospodaření současné firmy Baťa, a.s. za roky 2000 až 2016 a podrobné hodnocení posledních čtyř let na základě horizontální a vertikální analýzy a analýzy vybraných poměrových ukazatelů. V závěru jsou zmíněny návrhy na změnu řízení, které by mohly vést ke zvýšení spokojenosti zákazníka, zvýšení tržeb a tím i zlepšení výsledku hospodaření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the problems of company management principles used by Tomáš Baťa, specifically with respect to the customer and the financial side of the company. The work contains the definition of the basic concepts in the field of management, Tomáš Baťa's biography, the history of the company, Baťas general management system, and information on the financial analysis and and their selected indicators. The second part introduces Baťa's current situation in the world and the Czech Republic. The following chapters deal with the principles created in the company in the past. Specifically, these are general principles, customer-related principles and financial management principles. These are further enriched with information from the present day. In the field of financial management, we can find the current management of Baťa, a.s. for the years 2000 to 2016 and a detailed assessment of the last four years based on horizontal and vertical analysis and analysis of selected ratios. Finally, proposals for change of management are mentioned, which could lead to increase customer satisfaction, increase of sales and thus improve profitability
Klíčová slova
Principy řízení firmy Baťa, potřeby zákazníka, finanční řízení, hospodaření firmy Baťa, a.s., ukazatelé finanční analýzy
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké zásady pro řízení firmy používal Tomáš Baťa, a to jak s ohledem na potřeby zákazníka, tak na finanční stránku podniku.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Sběr dat
Analýza a zhodnocení dat
Zpracování návrhu na možná doporučení
Rámcová osnova:
1. Úvod a cíl práce
2. Literární rešerše
3. Metodika
4. Charakteristika firmy Baťa
5. Principy řízení firmy T. Baťa
6. Řízení firmy T. Baťa zákazníkem
7. Finanční řízení firmy T. Baťa
8. Návrhy na řízení firmy podle T. Bati
8. Závěr
9. Summary
10. Seznam použitých zdrojů
11. Přílohy
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké zásady pro řízení firmy používal Tomáš Baťa, a to jak s ohledem na potřeby zákazníka, tak na finanční stránku podniku.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Sběr dat
Analýza a zhodnocení dat
Zpracování návrhu na možná doporučení
Rámcová osnova:
1. Úvod a cíl práce
2. Literární rešerše
3. Metodika
4. Charakteristika firmy Baťa
5. Principy řízení firmy T. Baťa
6. Řízení firmy T. Baťa zákazníkem
7. Finanční řízení firmy T. Baťa
8. Návrhy na řízení firmy podle T. Bati
8. Závěr
9. Summary
10. Seznam použitých zdrojů
11. Přílohy
Seznam doporučené literatury
Baťa, T. (1991). Švec pro celý svět. Praha: Melantrich.
Erdély, J. (2013). Baťa - švec, který dobyl světa. Praha: Dobrovský.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2013). Marketing management ([4. vyd.]). Praha: Grada.
Lešingrová, R., & Keller, K. L. (2007). Baťova soustava řízení (2. vyd.). Uherské Hradiště: Lešingrová Romana.
Valach, F. (1990). Fenomén Baťa. Praha: Práce.
Zelený, M. (c2005). Cesty k úspěchu: trvalé hodnoty soustavy Baťa. Česko: Čintámani.
Seznam doporučené literatury
Baťa, T. (1991). Švec pro celý svět. Praha: Melantrich.
Erdély, J. (2013). Baťa - švec, který dobyl světa. Praha: Dobrovský.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2013). Marketing management ([4. vyd.]). Praha: Grada.
Lešingrová, R., & Keller, K. L. (2007). Baťova soustava řízení (2. vyd.). Uherské Hradiště: Lešingrová Romana.
Valach, F. (1990). Fenomén Baťa. Praha: Práce.
Zelený, M. (c2005). Cesty k úspěchu: trvalé hodnoty soustavy Baťa. Česko: Čintámani.