Bakalářská práce "Etická výchova na příkladu Biskupského gymnázia J. N. Neumanna a Církevní základní školy" se zabývá zavedením etické výchovy do základních škol, její metodikou, obsahem a její důležitostí. Etická výchova je zařazena do Rámcového vzdělávacího programu ZŠ, avšak ne všechny školy ji učí jako samostatný předmět. Těžištěm této práce je díky pozorování výuky etické výchovy na příkladu jednotlivých škol ukázat, že je možné a vhodné bez větších obtíží tuto výuku zařadit.
Anotace v angličtině
The Bachelor work "Etichs education on the example of J. N. Neumann Episcopal Grammar School and Ecclesiastical Primary School" is about introducing etichs education to the elementary schools, metodology of teaching etichs education, the content of the etichs education and the relevance of the etichs education. Etichs education is included to the education program of the elementary schools, but not all schools is teaching etichs as a separand subjekt. The main point of this work is show, through the observation of etichs education on the exapmle on the selected elementary schools, that is possible and appropriate without any strugles this education include in.
Bakalářská práce "Etická výchova na příkladu Biskupského gymnázia J. N. Neumanna a Církevní základní školy" se zabývá zavedením etické výchovy do základních škol, její metodikou, obsahem a její důležitostí. Etická výchova je zařazena do Rámcového vzdělávacího programu ZŠ, avšak ne všechny školy ji učí jako samostatný předmět. Těžištěm této práce je díky pozorování výuky etické výchovy na příkladu jednotlivých škol ukázat, že je možné a vhodné bez větších obtíží tuto výuku zařadit.
Anotace v angličtině
The Bachelor work "Etichs education on the example of J. N. Neumann Episcopal Grammar School and Ecclesiastical Primary School" is about introducing etichs education to the elementary schools, metodology of teaching etichs education, the content of the etichs education and the relevance of the etichs education. Etichs education is included to the education program of the elementary schools, but not all schools is teaching etichs as a separand subjekt. The main point of this work is show, through the observation of etichs education on the exapmle on the selected elementary schools, that is possible and appropriate without any strugles this education include in.
1. Zjistit školu, kde je realizována výuka etické výchovy.\\
2. Provést obsahovou analýzu odborných zdrojů.\\
3. Stanovit metody z hlediska cíle BP.\\
4. Provést šetření na konkrétní škole.\\
5. Použít zjištěné metody pro potřeby BP.\\
Cíl bakalářské práce:\\
Úkolem bude zjistit vývoj etické výchovy v ČR a popsat jak je výuka realizována na konkrétní škole. Tato práce by mohla být přínosem, protože ukáže školám, kde není etická výuka realizována, že je možné a vhodné tuto výuku zařadit.\\
Zásady pro vypracování
1. Zjistit školu, kde je realizována výuka etické výchovy.\\
2. Provést obsahovou analýzu odborných zdrojů.\\
3. Stanovit metody z hlediska cíle BP.\\
4. Provést šetření na konkrétní škole.\\
5. Použít zjištěné metody pro potřeby BP.\\
Cíl bakalářské práce:\\
Úkolem bude zjistit vývoj etické výchovy v ČR a popsat jak je výuka realizována na konkrétní škole. Tato práce by mohla být přínosem, protože ukáže školám, kde není etická výuka realizována, že je možné a vhodné tuto výuku zařadit.\\
Seznam doporučené literatury
1.GINTEROVÁ Hana a HAJDINOVÁ Světlana. Etická výchova: metodika (pro 8. - 9. ročník základních škol a víceletá gymnázia). Praha: Národní institut pro další vzdělávání, ISBN 9788087449547\\
2.MUCHOVÁ Ludmila, KOHOUT Jaroslav, PALOUŠ Radim. K etické výchově.
Praha: Karez, 2011, ISBN 9788090511705\\
3.NAVRÁTILOVÁ Marie, BRICHOVÁ Hana a MATĚJCOVÁ Marcela. Etická výchova: metodika (pro 6. - 7. ročník základních škol a víceletá gymnázia). Praha: Národní institut pro další vzdělávání, ISBN 9788087449530\\
4.SVOBODOVÁ Monika, LUNEROVÁ Jitka, ŠTĚRBA Radim. Etická výchova pro 2. stupeň ZŠ. 1. vyd. Brno: Edika, 2013, ISBN 9788026603849\\
5.SVOBODOVÁ Zuzana. Důstojně a radostně: příspěvek k lidsko-právnímu, občanskému a etickému vzdělávání. Středokluky: Zdeněk Susa, 2012, ISBN 9788086057750\\
6.TRČKOVÁ Květa, ZEMANOVÁ Romana. Etická výchova: metodika (pro 4. - 5. ročník základních škol). Praha: Národní institut pro další vzdělávání, ISBN 9788087449523\\
Seznam doporučené literatury
1.GINTEROVÁ Hana a HAJDINOVÁ Světlana. Etická výchova: metodika (pro 8. - 9. ročník základních škol a víceletá gymnázia). Praha: Národní institut pro další vzdělávání, ISBN 9788087449547\\
2.MUCHOVÁ Ludmila, KOHOUT Jaroslav, PALOUŠ Radim. K etické výchově.
Praha: Karez, 2011, ISBN 9788090511705\\
3.NAVRÁTILOVÁ Marie, BRICHOVÁ Hana a MATĚJCOVÁ Marcela. Etická výchova: metodika (pro 6. - 7. ročník základních škol a víceletá gymnázia). Praha: Národní institut pro další vzdělávání, ISBN 9788087449530\\
4.SVOBODOVÁ Monika, LUNEROVÁ Jitka, ŠTĚRBA Radim. Etická výchova pro 2. stupeň ZŠ. 1. vyd. Brno: Edika, 2013, ISBN 9788026603849\\
5.SVOBODOVÁ Zuzana. Důstojně a radostně: příspěvek k lidsko-právnímu, občanskému a etickému vzdělávání. Středokluky: Zdeněk Susa, 2012, ISBN 9788086057750\\
6.TRČKOVÁ Květa, ZEMANOVÁ Romana. Etická výchova: metodika (pro 4. - 5. ročník základních škol). Praha: Národní institut pro další vzdělávání, ISBN 9788087449523\\