Diplomová práce se zabývá podporou výuky ve zvolených předmětech druhého ročníku základní školy za pomoci interaktivní tabule s využitím nové technologie SMART lab. Zaměřuje se na evaluaci veřejně dostupných interaktivních aplikací z výukových portálů zabývajících se touto problematikou, ve kterých se aktuálně vyskytuje velké množství graficky a technologicky zastaralých a nevhodně vytvořených, ale přesto dostupných aplikací. Dále tato práce zahrnuje kvalitativně kvantitativní výzkum, zaměřený na využívání interaktivních tabulí při výuce zvolených předmětů ve 2. ročníku na vybraných základních školách v Kraji Vysočina se zaměřením na zjištění zkušeností vyučujících při používání této digitální technologie. Zkoumané předměty jsou vybrány na základě dotazníkového šetření, které bylo rozesláno vyučujícím 1. stupně ZŠ.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on support of teaching in chosen subjects in the second year of elementary school using interactive white boards with new technology SMART lab. It is focused on evaluation of publicly available interactive teaching portal applications, which occurre in high numbers, however they are obsoled or inappropriately created. Subsequently, the thesis includes a research which pays attention to the usage of the interactive white boards in chosen subjects in the second year of elementary schools located in Vysočina region. The main aim is to ascertain knowledge of teachers when using this technology. The examined subjects were chosen of the result of the questionnaire survey which was sent to teachers from the first grade of the elementary school.
Diplomová práce se zabývá podporou výuky ve zvolených předmětech druhého ročníku základní školy za pomoci interaktivní tabule s využitím nové technologie SMART lab. Zaměřuje se na evaluaci veřejně dostupných interaktivních aplikací z výukových portálů zabývajících se touto problematikou, ve kterých se aktuálně vyskytuje velké množství graficky a technologicky zastaralých a nevhodně vytvořených, ale přesto dostupných aplikací. Dále tato práce zahrnuje kvalitativně kvantitativní výzkum, zaměřený na využívání interaktivních tabulí při výuce zvolených předmětů ve 2. ročníku na vybraných základních školách v Kraji Vysočina se zaměřením na zjištění zkušeností vyučujících při používání této digitální technologie. Zkoumané předměty jsou vybrány na základě dotazníkového šetření, které bylo rozesláno vyučujícím 1. stupně ZŠ.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on support of teaching in chosen subjects in the second year of elementary school using interactive white boards with new technology SMART lab. It is focused on evaluation of publicly available interactive teaching portal applications, which occurre in high numbers, however they are obsoled or inappropriately created. Subsequently, the thesis includes a research which pays attention to the usage of the interactive white boards in chosen subjects in the second year of elementary schools located in Vysočina region. The main aim is to ascertain knowledge of teachers when using this technology. The examined subjects were chosen of the result of the questionnaire survey which was sent to teachers from the first grade of the elementary school.
Cílem diplomové práce bude vytvořit sadu metodicky a obsahově správných aplikací pro podporu výuky vybraných předmětů 2. ročníku ZŠ pomocí interaktivní tabule s využitím nové on-line technologie Smart Lab a ověření jejich funkčnosti v reálné výuce v rámci vlastní pedagogické praxe. Tento cíl bude podpořen evaluací veřejně dostupných interaktivních aplikací z výukových portálů zabývajících se touto problematikou, ve kterých se aktuálně vyskytuje velké množství graficky a technologicky zastaralých a nevhodně vytvořených, ale přesto dostupných aplikací. Dále bude proveden kvalitativní výzkum, zaměřený na využívání interaktivních tabulí při výuce zvolených předmětů ve 2. ročníku na vybraných základních školách v Kraji Vysočina se zaměřením na zjištění zkušeností vyučujících při používání této digitální technologie.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce bude vytvořit sadu metodicky a obsahově správných aplikací pro podporu výuky vybraných předmětů 2. ročníku ZŠ pomocí interaktivní tabule s využitím nové on-line technologie Smart Lab a ověření jejich funkčnosti v reálné výuce v rámci vlastní pedagogické praxe. Tento cíl bude podpořen evaluací veřejně dostupných interaktivních aplikací z výukových portálů zabývajících se touto problematikou, ve kterých se aktuálně vyskytuje velké množství graficky a technologicky zastaralých a nevhodně vytvořených, ale přesto dostupných aplikací. Dále bude proveden kvalitativní výzkum, zaměřený na využívání interaktivních tabulí při výuce zvolených předmětů ve 2. ročníku na vybraných základních školách v Kraji Vysočina se zaměřením na zjištění zkušeností vyučujících při používání této digitální technologie.
Seznam doporučené literatury
DOSTÁL, Jiří. Nové technologie ve vzdělávání: vzdělávací software a interaktivní tabule. Olomouc: Univerzita Palackého, 2011. ISBN 978-80-244-2720-1.
DOSTÁL, Jiří. Interaktivní tabule ve výuce. Journal of Technology and Information Education [online]. Olomouc, 2009, 1(3), 6 [cit. 2017-10-10]. ISSN 1803-537X. Dostupné z: https://jtie.upol.cz/pdfs/jti/2009/03/02.pdf
KNOBLOCH, Pavel. Chmelařová, Magdalena. Interaktivní tabule v praxi. Opava: [vl. nákl.], 2009. ISBN 978-80-244-2720-1.
MARTIN, Daniel. Activities for interactive whiteboards. [Nachdr.]. Esslingen: Helbling languages, 2009. ISBN 9783852721484
PRŮCHA, Jiří. Moderní vzdělávací technologie. Praha: Vysoká škola J.A. Komenského, 2003. ISBN 80-86723-01-1.
MATTHEWS, John. Interactive whiteboards. Ann Arbor, MI: Cherry Lake Pub., c2009. ISBN 978-1-60279-254-8.
VE ŠKOLE.CZ. AV MEDIA, a.s. Portál na podporu interaktivní výuky - VeŠkole.cz [online]. [cit. 2017-10-10]. Dostupné z: http://www.veskole.cz/
Seznam doporučené literatury
DOSTÁL, Jiří. Nové technologie ve vzdělávání: vzdělávací software a interaktivní tabule. Olomouc: Univerzita Palackého, 2011. ISBN 978-80-244-2720-1.
DOSTÁL, Jiří. Interaktivní tabule ve výuce. Journal of Technology and Information Education [online]. Olomouc, 2009, 1(3), 6 [cit. 2017-10-10]. ISSN 1803-537X. Dostupné z: https://jtie.upol.cz/pdfs/jti/2009/03/02.pdf
KNOBLOCH, Pavel. Chmelařová, Magdalena. Interaktivní tabule v praxi. Opava: [vl. nákl.], 2009. ISBN 978-80-244-2720-1.
MARTIN, Daniel. Activities for interactive whiteboards. [Nachdr.]. Esslingen: Helbling languages, 2009. ISBN 9783852721484
PRŮCHA, Jiří. Moderní vzdělávací technologie. Praha: Vysoká škola J.A. Komenského, 2003. ISBN 80-86723-01-1.
MATTHEWS, John. Interactive whiteboards. Ann Arbor, MI: Cherry Lake Pub., c2009. ISBN 978-1-60279-254-8.
VE ŠKOLE.CZ. AV MEDIA, a.s. Portál na podporu interaktivní výuky - VeŠkole.cz [online]. [cit. 2017-10-10]. Dostupné z: http://www.veskole.cz/